Tuning / renovering af KV motor

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

Hej Alle

Så starter en ny tråd omhandlende tuning af Audi's 10v KV motor. Jeg har langt om længe fundet et sted jeg kan gå og bygge på den gamle spand, og efter en lang og sej weekend kan jeg med stolthed i stemmen sige at motoren nu ligger adskilt.. :lol:

Efter megen læseri på http://www.20v-sauger-tuning.de, søgning på ebay, http://www.034motorsport.com, motorenteile.mahle.com og http://www.eurospecsport.com har jeg efter bedste evne bygget en liste over dele jeg skal bruge til dette projektet.

Hvis nogen skulle være i tvivl så er jeg helt nybegynder inden feltet og ville sættes stor pris på al den input jeg kan få! :D Målet er at lære og renovere en motor fra bunden af og lære at hive et par heste mere ud af den.

Indtil videre er jeg nået frem til jeg skal bruge følgende:

Knastaksel
272 grader 034 Motorsport eller Eurospec

Ventiler & tilbehør
Titanium ventilskåle, 034 Motorsport 10 stk.
Hårdere ventilfjedre DBilas
Eventuelt hvis budgettet tillader det større indsugning- og udstødningsventiler. Her skal der fræses større ventilsæder sandt?

Synes at have forstået af NG motoren har 40mm indsugningsventiler og at det måske var smart at anskaffe sig sådan et?

*UPDATE* 21.06.2010

Beholder standard ventiler, da mit KV topstykke ikke rigtigt har pladsen til forøgelser.
Hårdere ventilfjedre 034 Motorsport
Lettere hydrauliske løftere fra 034 Motorsport


Filter og luftindtag
Ram- / Cold Air indtag
Sportsfilter K&N
Polering af Indsugningsklap
Polering af indsugningskanaler og undstøndingskanaler

*UPDATE* 21.06.2010
Indsugningsmanifold og spjældhus er kuglepoleret.
Audi 2.8 V6 luftfilterkasse bruges i stedet.


Stempler, plejlstænger og krumtap
Var heldig at vinde et sæt stempler med plejlstænger i 83,01mm i god stand (Får billeder op i weekenden)

*UPDATE* 21.06.2010

Holder mig til standard 81mm (bruger min tid og kræfter på topstykket i stedet). Har dog renser stempler og regner med at få afbalanceret krumtap og svinghjul i Sverige.


Motorblok
Opboring fra 81mm til 83,01 mm

*UPDATE* 21.06.2010
Standard 81mm (bruger min tid og kræfter på topstykket i stedet).


Udstødning
Bananmanifold 5-1 Tezet

Hvad ville I gøre? Jeg har læst mig til på 20v-sauger-tuning.de at KV manifolden skulle være den man ville beholde hvis man kunne få fingrene i den?

*UPDATE* 21.06.2010
Har fundet KV quattro 5-3 manifold og nedgangsrør.


Diverse
Svinghjul rustfrit stål, 7,7 kg
Strækbolte fra ebay.de

Pakninger og remme
Tandrem
Kilerem
Toppakning
Indsugningspakning
Udstødningspaning
Ventildækselpakning
Bundpakning

Generelt
Vandpumpe
Oliepumpe
Oliefilter
Benzinfiltere

Det var lige en start. Der kommer billeder op af delene lige så snart jeg får mit kamera hjem. :) Men lyder det som en rimelig plan, eller er der noget jeg fuldstændigt har overset/glemt?
Senest rettet af KalleKaj 21/06/2010 20:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af audi_claus »

Dit projekt ser helt sikkert spændende ud - og vil nok blive lærerigt Blinke
Jeg synes bare, det bliver til mange penge på en 10V motor uden turbo med behersket effktforøgelse.
Den 20V side du henviser til, tager jo udgangspunkt i en 20V 7A motor, og det du kunne gøre, var at sætte et 7A topstykke eller lignende (3B) på.
Som jeg ser problemet med den 10V er, at udstødning og indtag er på samme side af topstykket med de pladsmæssige og varmemæssige begrænsninger, det giver.
Når du kommer godt igang, vil du sikkert også ønske en bedre benzinindsprøjtning med programmerbare dyser frem for det ældre Bosch CIS system og måske senere også tændingsregulering.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

audi_claus skrev:Dit projekt ser helt sikkert spændende ud - og vil nok blive lærerigt Blinke
Jeg synes bare, det bliver til mange penge på en 10V motor uden turbo med behersket effktforøgelse.

Ja du har ret i at prisen i forhold til effektforøgelsen ikke er særlig god, men jeg er så heldig at jeg kan få lavet al fræsearbejde, opboring og planslibning gratis da jeg har et par tjenester til gode. Stempler og plejlstænger vandt jeg for 2,5 euro på ebay. resten kommer nok til at stå mig i små 10.000 kr og så er det lige pludseligt ikke helt vildt dyrt mere.

audi_claus skrev:Den 20V side du henviser til, tager jo udgangspunkt i en 20V 7A motor, og det du kunne gøre, var at sætte et 7A topstykke eller lignende (3B) på.

Der er en underside i forummet som tager udgangspunkt i 10v sugemotoren. Det er der jeg har hentet meget af min insporation til opmbygningen. Jeg har godt læst TScheels ombygning af hans NG motor til 20v, og synes det er en lidt for stor mundfuld at starte på.

audi_claus skrev:Når du kommer godt igang, vil du sikkert også ønske en bedre benzinindsprøjtning med programmerbare dyser frem for det ældre Bosch CIS system og måske senere også tændingsregulering.

Hvis det her projekt går godt kommer det næste nok til at være en ombygning af Audis 20v NM motor med 160 HK. Den har en mindre boring end 7a, men er ellers samme motor. (Tak til Tscheel fo info) Meget glad Så skal der jo ligepludseligt også nyt indspøjtningssyetm osv. Så den bro synes jeg først jeg gider krydse når jeg kommer dertil. Lige nu passer det mig ganske fint at arbejde med et K-jetronic CIS system som sagtens kan klare op til 170HK som standard. Det er ihvertfald hvad de siger i den her:

Billede
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af audi_claus »

OK Held og lykke.
Man styres jo ofte af stumper, man har liggende eller kan få billigt. Da jeg ombyggede min ur-quattro WR 10V org. blok til 20V var det bl.a. fordi jeg havde et 3B topstykke og bundkar til overs, så det burde blive en billig omgang --- men nej, der løber meget på.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af Bjørn T »

Og husk så! Det er 10 gange lettere at få flere Hk. end at få Nm. og jævnt træk fra bunden.
Du er virkelig ovre i eksperimental afdelingen, hvis du vil ha' begge dele.
Derfor jeg vil anbefale turbomotoren.
Der får du det hele. + Lidt til. Meget ond
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

Bjørn T skrev:Og husk så! Det er 10 gange lettere at få flere Hk. end at få Nm. og jævnt træk fra bunden.
Du er virkelig ovre i eksperimental afdelingen, hvis du vil ha' begge dele.
Derfor jeg vil anbefale turbomotoren.
Der får du det hele. + Lidt til. Meget ond

Desværre ligger det sådan, at motoren ligger i en Passat GT fra '87 og de blev aldrig lavet med turbo. Derfor ville jeg aldrig kunne få en lovlig løsning med ladetryk. Synes at have læst mig til at en opboring giver flere heste over hele omdrejningsspectret?
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af SorenR »

KalleKaj skrev:
Bjørn T skrev:Og husk så! Det er 10 gange lettere at få flere Hk. end at få Nm. og jævnt træk fra bunden.
Du er virkelig ovre i eksperimental afdelingen, hvis du vil ha' begge dele.
Derfor jeg vil anbefale turbomotoren.
Der får du det hele. + Lidt til. Meget ond

Desværre ligger det sådan, at motoren ligger i en Passat GT fra '87 og de blev aldrig lavet med turbo. Derfor ville jeg aldrig kunne få en lovlig løsning med ladetryk. Synes at have læst mig til at en opboring giver flere heste over hele omdrejningsspectret?

En jeg kender kører med lattergas... Godt nok har han en Rotrex kompressor på samtidigt, men det giver ham knapt 300 HK ekstra.. Fløjte
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af audi_claus »

SorenR skrev:En jeg kender kører med lattergas... Godt nok har han en Rotrex kompressor på samtidigt, men det giver ham knapt 300 HK ekstra.. Fløjte


Og hvorfor var det nu lige, at jeg havde et revnet bundkar og et topstykke med et sæt bøjede ventiler i overskud ? ----
fordi blokken var totalt ødelagt af en lattergaseksplosion Sur
Intercooleren flækkede i øvrigt også og kølergrillen smeltede fra bagsiden af en fremadrettet stikflamme (der gik gennem IC ), aluminiumsindeksmærket på ventildækslet knækkede af, N75 ventilen blev revet midt over, spiralfjederen omkring MMslangen lignede en udstrakt bungy-jump line, der gik ild i udstrømmende olie under bilen fra 2 store huller i blokken og een plejl blev lige til 3 stumper. (dermed havde jeg jo lige pludselig et løst stempel som lige skulle op og bøje ventilerne) - og jeg havde glæde af mit Falck abonnement for første gang.

Lette løsninger giver ofte store problemer - men det var sjovt indtil da Ond eller sur
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af SorenR »

audi_claus skrev:
SorenR skrev:En jeg kender kører med lattergas... Godt nok har han en Rotrex kompressor på samtidigt, men det giver ham knapt 300 HK ekstra.. Fløjte


Og hvorfor var det nu lige, at jeg havde et revnet bundkar og et topstykke med et sæt bøjede ventiler i overskud ? ----
fordi blokken var totalt ødelagt af en lattergaseksplosion Sur
Intercooleren flækkede i øvrigt også og kølergrillen smeltede fra bagsiden af en fremadrettet stikflamme (der gik gennem IC ), aluminiumsindeksmærket på ventildækslet knækkede af, N75 ventilen blev revet midt over, spiralfjederen omkring MMslangen lignede en udstrakt bungy-jump line, der gik ild i udstrømmende olie under bilen fra 2 store huller i blokken og een plejl blev lige til 3 stumper. (dermed havde jeg jo lige pludselig et løst stempel som lige skulle op og bøje ventilerne) - og jeg havde glæde af mit Falck abonnement for første gang.

Lette løsninger giver ofte store problemer - men det var sjovt indtil da Ond eller sur

Jeg har på fornemmelsen at det virker anderledes på en V8 Corvette motor.. Tænke
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af audi_claus »

SorenR skrev:
audi_claus skrev:
SorenR skrev:En jeg kender kører med lattergas... Godt nok har han en Rotrex kompressor på samtidigt, men det giver ham knapt 300 HK ekstra.. Fløjte


Og hvorfor var det nu lige, at jeg havde et revnet bundkar og et topstykke med et sæt bøjede ventiler i overskud ? ----
fordi blokken var totalt ødelagt af en lattergaseksplosion Sur
Intercooleren flækkede i øvrigt også og kølergrillen smeltede fra bagsiden af en fremadrettet stikflamme (der gik gennem IC ), aluminiumsindeksmærket på ventildækslet knækkede af, N75 ventilen blev revet midt over, spiralfjederen omkring MMslangen lignede en udstrakt bungy-jump line, der gik ild i udstrømmende olie under bilen fra 2 store huller i blokken og een plejl blev lige til 3 stumper. (dermed havde jeg jo lige pludselig et løst stempel som lige skulle op og bøje ventilerne) - og jeg havde glæde af mit Falck abonnement for første gang.

Lette løsninger giver ofte store problemer - men det var sjovt indtil da Ond eller sur

Jeg har på fornemmelsen at det virker anderledes på en V8 Corvette motor.. Tænke

Ja - de eksploderer langt tidligere -
De holder slet ikke til 200 Hk/liter slagvolumen (dvs over 1200 Hk) med mindre man sætter bedre plejle og stempler i end standard. Min blok var standard bortset fra en turbonetic turbo m 370 Hk + gassen. Tror det var en fejltænding. Ingen gas med den lille standard strømfordeler på en 3B motor !!!
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

Nå men lattergas til side, så har jeg lige taget mig sammen til at se om jeg kunne få ventil osv. af topstykket.

Med lidt hjælp fra en ventiltang har jeg fået fjernet ventiler, fjedre og ventilskåle (hvis det er det rette navn). Men jeg synes ikke rigtigt jeg kan lure hvordan man fjerne røret, eller det der på engelsk hedder 'valve stem'. Altså det der guldfarvede metalrør som holder ventilerne.

Og hvad med sæderne? Det virker som om det er nogle ringe som man skal købe i en større størrelse hvis man vil have større ventiler. Man kan måske bare frræse i de eksisterende?

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af Jan-DK »

Altså det der guldfarvede metalrør som holder ventilerne.

En presse. Ok
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

En presse siger du? Må jeg spørge hvad og hvordan sådan en ser ud? Meget glad Grunden til at vil have dem ud er at jeg har en idé om at det ikke er smart at lave dem sidde i når man skal bearbejde topstykket. Holder det vand?
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af Bjørn T »

Jan-DK skrev:
Altså det der guldfarvede metalrør som holder ventilerne.

En presse. Ok

KalleKaj skrev:En presse siger du? Må jeg spørge hvad og hvordan sådan en ser ud? Meget glad Grunden til at vil have dem ud er at jeg har en idé om at det ikke er smart at lave dem sidde i når man skal bearbejde topstykket. Holder det vand?

Har på fornemmelsen at dette bliver en lang tråd. Blinke Fløjte
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

Bjørn T skrev:Har på fornemmelsen at dette bliver en lang tråd.


Hehe, skal jo nok finde ud af det på den ene eller den anden måde, men hvis man ikke spørger så får man heller intet svar! Blinke
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af Bjørn T »

KalleKaj skrev:
Bjørn T skrev:Har på fornemmelsen at dette bliver en lang tråd.


Hehe, skal jo nok finde ud af det på den ene eller den anden måde, men hvis man ikke spørger så får man heller intet svar! Blinke

Det er nemlig rigtigt. Glad for du forstår en spøg. Blinke Meget glad
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af SorenR »

KalleKaj skrev:En presse siger du? Må jeg spørge hvad og hvordan sådan en ser ud? Meget glad Grunden til at vil have dem ud er at jeg har en idé om at det ikke er smart at lave dem sidde i når man skal bearbejde topstykket. Holder det vand?

Hvis der er for stort spillerum (de er slidt op) eller hvis du skal porte topstykkerne er det nok en god ide at tage dem ud.

Generelt gælder.. (uden at kende noget til KV'ens topstykke)..
Det er en lidt kompliceret affære at sætte nye ventilstyr i da de skal presses i meget præcist og sansynligvis lige rives op med en rival da der kan forekomme stukninger under monteringen.
Ventilsæderne er en helt anden historie. Hvis de slibes udenfor tolerancerne skal de skiftes.. Typisk banker man dem ud med en tynd dorn gennem hullet hvor ventilstyret sidder. Man kan også bruge en bøjet mejsel og et stykke bly.. Blyet skal beskytte topstykket mod mejslen når man bruger den som koben.
Anyways.. Nye ventilsæder skal ilægges med en temperaturforskel på ca. 250 grader.. D.v.s. topstykket lægges i kogende vand og ventilsæderne afkøles med kulsyre eller lægges i flydende kvælstof. Derefter skal ventilsæderne afrettes.

Personligt ville jeg lade en fagmand tage sig af sådan noget Blinke
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

SorenR skrev:
KalleKaj skrev:En presse siger du? Må jeg spørge hvad og hvordan sådan en ser ud? Meget glad Grunden til at vil have dem ud er at jeg har en idé om at det ikke er smart at lave dem sidde i når man skal bearbejde topstykket. Holder det vand?

Hvis der er for stort spillerum (de er slidt op) eller hvis du skal porte topstykkerne er det nok en god ide at tage dem ud.

Generelt gælder.. (uden at kende noget til KV'ens topstykke)..
Det er en lidt kompliceret affære at sætte nye ventilstyr i da de skal presses i meget præcist og sansynligvis lige rives op med en rival da der kan forekomme stukninger under monteringen.
Ventilsæderne er en helt anden historie. Hvis de slibes udenfor tolerancerne skal de skiftes.. Typisk banker man dem ud med en tynd dorn gennem hullet hvor ventilstyret sidder. Man kan også bruge en bøjet mejsel og et stykke bly.. Blyet skal beskytte topstykket mod mejslen når man bruger den som koben.
Anyways.. Nye ventilsæder skal ilægges med en temperaturforskel på ca. 250 grader.. D.v.s. topstykket lægges i kogende vand og ventilsæderne afkøles med kulsyre eller lægges i flydende kvælstof. Derefter skal ventilsæderne afrettes.

Personligt ville jeg lade en fagmand tage sig af sådan noget Blinke


Sådan! Det lyder lige voldsomt nok. Du har nok fuldstændig ret i at en fagmand heller må tage sig af jobbet. Sådan som jeg ser det nu ar jeg følgende muligheder hvis jeg vil forøge indsugnings- og udstødningsventilernes størrelse til hhv. 40mm og 34mm.

1. Snakke med an fagmand og få en pris ovennævnte procedure.
2. Få fat i et NG toptykke (Har hørt af omveje at de er født med 40mm ventiler) Så skal jeg også have indsugningsmanifold og muligvis skifte til KE-Jetronic.
3. Lade sæderne og styrene side i og nøjes med at få det blæst, poleret og planet.

Må ud og forhøre mig om priser hvis jeg skal have nogen til det. Tak for svar! Meget glad
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

Jeg har forhørt mig lidt omkring og de kloge siger jeg skal bruge et NF topstykke fra de første modeller som ikke havde den 'NG' formede indsugningsmanifold, men som har 40mm ventiler og passer på mit KV cirkus. Smiler

Det drejer som om følgende biler den har siddet i:

AUDI 100 C3 Typ 44
2.3E 100kW 136PS
10.1986 - 11.1990

AUDI 200 C2 Typ 43
2.3E 100kW 136PS
efter 1981

Kan ikke rigtigt f lov at lave et indlæg i 'Købes' så here goes. Blinke
KarstenM
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 547
Tilmeldt: 14/05/2008 20:31

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KarstenM »

Har du undersøgt hos den lokale autoophugger?

Hvis du søger lidt på http://www.dataophug.dk kan du finde et par stykker.
Umiddelbart kunne jeg finde at følgende har NF topstykker liggende:


Held og lykke med det, og husk at beskrive processen når du går i gang Ok

Hilsen Karsten (KV-ejer)
mvh Karsten

Audi 90 quattro ('87) 2.2E [KV] -> oettinger ombygning
Audi A4 quattro ('01) 2.5TDi [AKE]
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"