DMC USB adapter AUX MP3 Wechsler AUDI A3 A4 A5 A6 A8 TT

Alt om adaptere, antenner og ledninger.
Besvar
bellis10
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21/02/2011 20:01
Geografisk sted: Hørsholm

DMC USB adapter AUX MP3 Wechsler AUDI A3 A4 A5 A6 A8 TT

Indlæg af bellis10 »

Jeg vil gerne give mine erfaringer med nævnte MP3 adapter, der udbydes på Ebay af forskellige firmaer.
DMC adapteren erstatter på simpel måde en CD changer til et par tusinde kroner + montering.

Den koster ca. 400 kr. hos http://stores.ebay.de/frischeluft-Deutschland - husk dog at nogle skal bruge et 20 pin adapter stik, hvilket i nogen tilfælde skal bestilles ekstra for 9 euro.

Så vidt jeg har forstået kræver det at der er en original Audi radio til stede i form af forskellige modeller, men det kan læses på deres hjemmeside.

DMC adapteren er nem at montere - ellers findes vejledning med fotos eller video på internet.

Jeg tænkte først at det var svindel, men den lave pris taget i betragtning købte jeg den via ebay.
Efter 1 times montering - der gik dog mest tid på at fange kablet i rummet bag radioen og føre det til handskerummet, hvor adapteren skal ligge. Jeg blev også nødt til at skære et lille hul i handskerummets bagplade til stikkene.
Tilslutning af stik tog kun 5 minuttter - så var den klar.

DMC adapteren kan både tage USB stick og fullsize SD (ikke mini eller micro SD) kort op til 8 GB.
Jeg vil gerne præcisere, at der kan ligge ca. 1000 MP3 musiknumre, og hvem har lige så mange musiknumre liggende.

Jeg er selv IT kyndig, men det mener jeg ikke er nødvendigt her!
USB stick eller SD kort skal formateres med FAT32 filsystem.
Musikrumre fordeles herefter på forskellige mapper som SKAL kaldes CD01, CD02 ..... osv. Det er bedst kun at have 9 mapper, der så kan indeholde 99 numre i hver mappe. Der kan muligt lagres flere, men det har jeg ikke prøvet, da jeg har læst der er problemer med visning i display.

CD changer funktionen skal formentlig være aktiveret på radioen - det var den dog i min!
Endvidere kan der muligt udløses en indtastning af sikkerhedskode på radioen - det skete ikke i min!

Det fungerer fantastisk - der er al den MP3 musik til rådighed i bilen, som man kun i fantasien kan forestille sig.
Man skifter nemt over til DMC på CD knappen (Concert II), hvorefter der kan skiftes mappe eller musiknummer med de nederste taster i radioen. Det er vist i display, hvad man skal trykke på!

Kvalitet af lyden er klart bedre end almindelig radio - også ved lav styrke.

Der vises dog ikke "tags" (informationer om titel, kunster m.v.) i display.
Der er heller ikke visning i FIS, men det kan jeg godt leve med.
Audi A4, B7, sedan, 1.8 turbo, 2006.
Audi Concert II med sub.
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: DMC USB adapter AUX MP3 Wechsler AUDI A3 A4 A5 A6 A8 TT

Indlæg af MikkelS »

Super med noget anmeldelse - jeg er på udkig efter nogen der har erfaring med Dension produkterne som burde have support for text i display...

http://www.dension.com/car-multimedia-a ... -usb-auxin
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Pema
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 179
Tilmeldt: 21/02/2010 12:52
Geografisk sted: Aarhus

Re: DMC USB adapter AUX MP3 Wechsler AUDI A3 A4 A5 A6 A8 TT

Indlæg af Pema »

MikkelS skrev:Super med noget anmeldelse - jeg er på udkig efter nogen der har erfaring med Dension produkterne som burde have support for text i display...

http://www.dension.com/car-multimedia-a ... -usb-auxin

Hvis du vil vide mere end det svar du fik her viewtopic.php?f=94&t=22785 så fyr løs.

/Peter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI (BWA) quattro, 2007
VCDS
Besvar

Tilbage til "Adaptere, antenner og ledninger"