Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Alt om MMI Navigation
Besvar
hjml
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6/09/2017 18:51

Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af hjml »

Håber lidt der er nogle kloge hoveder herinde der kan gøre mig klog på mit MMI vs Kuratec modul.
Jeg har fået et Kuratec (Fiscon Audi MMI High 2G bluetooth modul) i min Q7 fra 07.
Det er sat til efter foreskrifterne men display (MMI) starter slet ikke op, kan se der er lys i lyslederne og der er målt strøm at det virker, men spekulere lidt på om "bilen" skal kodes før der sker noget eller skal jeg gå ud fra modulet er dødt? For sætter jeg det hele tilbage som standart (uden modul) så starter MMI fint nok op.

Så someone who has an idea?
Eran74
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24/06/2019 19:57
Geografisk sted: Horsens

Re: Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af Eran74 »

Det tyder på at det er galt med lysleder kablet/forbindelser. Hvis der bliver brudt så starter MMI ikke op.
Kobler du den til efter CD changer?
Hvor i landet bor du?
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
Eran74
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24/06/2019 19:57
Geografisk sted: Horsens

Re: Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af Eran74 »

Det burde ikke være muligt at koble det forkert sammen. Husk både lysleder og power kabel.
Check at alle ledninger sidder som de skal i stikket og ikke er trykket ud af stikket så der ikke er forbindelse.
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
hjml
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6/09/2017 18:51

Re: Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af hjml »

Eran74 skrev: 23/02/2021 22:06 Det tyder på at det er galt med lysleder kablet/forbindelser. Hvis der bliver brudt så starter MMI ikke op.
Kobler du den til efter CD changer?
Hvor i landet bor du?
Ja den er koble på efter CD Charger men kan det være rækkefølge jeg sætter det til? Kom nemlig til at se i min vejledning skal jeg først sætte power kabel i til sidst også starte bilen op.

Bor i Nordborg
Senest rettet af hjml 24/02/2021 08:14, rettet i alt 1 gang.
hjml
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6/09/2017 18:51

Re: Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af hjml »

Eran74 skrev: 23/02/2021 22:11 Det burde ikke være muligt at koble det forkert sammen. Husk både lysleder og power kabel.
Check at alle ledninger sidder som de skal i stikket og ikke er trykket ud af stikket så der ikke er forbindelse.
Alle lederninger er sat til ud fra mine kundskaber, måske det er koblet på forkert så? :/ Tjekker lige igen her senere
hjml
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6/09/2017 18:51

Re: Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af hjml »

Eran74 skrev: 23/02/2021 22:11 Det burde ikke være muligt at koble det forkert sammen. Husk både lysleder og power kabel.
Check at alle ledninger sidder som de skal i stikket og ikke er trykket ud af stikket så der ikke er forbindelse.
Fik lige målt strøm på power kabel og det der skal retur i CD charger giver ikke noget strøm :( Derfor der ikke kommer liv i lortet :(
Eran74
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24/06/2019 19:57
Geografisk sted: Horsens

Re: Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af Eran74 »

Men 12V er vel bare parallel splittet op. Der må være en dårlig forbindelse eller et stik pin som ikke er ordentlig i stikhuset. Prøv at se om 12V ledningen i stikket. Sikkert en rød ledning.
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
hjml
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6/09/2017 18:51

Re: Spørgsmål til MMI og Kuratec Bluetooth modul

Indlæg af hjml »

Korrekt den er splittet op fra den der originalt går ind i min charger også tilbage i den der skal i kuratec enheden også i o et 12v stik igen som skal ind i charger igen, så må lige rode med det ellers må mekanikeren kigge på det.

Tak for hjælpen indtil videre
Besvar

Tilbage til "MMI Navigation"