Kan man skifte liste i soltaget?

Indlæg om alt det andet
Yderligere foldere oprettes ved behov. Kontakt venligst Admin.
Besvar
lopolla
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 4/08/2012 11:31

Kan man skifte liste i soltaget?

Indlæg af lopolla »

Hejsa. Mit soltag er utæt og jeg er ret sikker på, at det er listen rundt om soltaget, der er ved at være gammel og mør. Er der nogle, der har erfaringer med at købe en ny liste og påmontere denne? I det tilfælde, så del gerne Jeres viden :)

Håber at høre fra Jer.


Mange hilsner Nikolaj
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Kan man skifte liste i soltaget?

Indlæg af Høy »

Selve gummilisten er ikke og har aldrig været helt vandtæt, men skal bare tage det værste. Indvendigt rundt om åbningen til soltaget er der tagrender, og herfra ledes vandet ud ved fordørene (imellem hængslerne).

Der sidder gummityller som disse, som du kan se, når du åbner døren http://www.ebay.de/itm/Audi-80-B4-Gummitulle-Wasserablauftulle-bei-Schiebedach-893877242-B-/171686274091?hash=item27f94ca42b:g:Ii0AAOSwe-FU430F

Der samler sig med tiden lort i slangerne, som fører fra tagrenden og ned til dørene, og på et tidspunkt løber vandet over tagrenden og ind i taghimlen.

Få fat i en tyk nylontråd (metervare til en græstrimmer, f.eks.) og stop den ind i slangetyllerne nede ved hængslet for at fjerne skidt. Alternativt kan du stoppe den ned oppefra. Åbn soltaget (kør det tilbage), så kan du se afløbene i de forreste hjørner. Afløbene er en del af taget på bilen og ikke soltagsmekanismen.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
lopolla
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 4/08/2012 11:31

Re: Kan man skifte liste i soltaget?

Indlæg af lopolla »

Det var faneme et skarpt svar! Mange tak. Det går jeg igang med :)

Mange hilsner Nikolaj
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Kan man skifte liste i soltaget?

Indlæg af Wahlstrøm »

Besvar

Tilbage til "Andet"