Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg om alt det andet
Yderligere foldere oprettes ved behov. Kontakt venligst Admin.
Besvar
Simon Duun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 15/03/2013 13:38
Geografisk sted: Røvodvre, København
Kontakt:

Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af Simon Duun »

Hejsa.

Jeg har her for nyligt fået tilbudt en brugt Audi 80 fra 1994 2.6E med automatgear.
Bilen har gået 300.000 km og han vil have 5000 kr. for den. Forrige ejer har behandlet den super godt, og den
er virkelig velholdt - inden i ser den stort set ny ud.

Det eneste der er, er at hvis man laver en koldstart og sætter automatgearet i D så kører den ikke med det samme.
Bilen skal varme op ca. 1 min. også kører den som en drøm- som han beskriver det. Det er en fejl bilen har haft fra start.

Den eneste grund til at nuværende ejer vil af med den, er fordi den er for dyr i drift for ham.
Min tanke er at hvis der skulle ske noget drastisk med bilen, så er 5k ikke det værste at miste.
Har en brugt Peugeot pt. som er ved at være færdig, og savner en bil med ordentlige køreegenskaber/komfort.

Hvad siger i, er det et godt/dårligt køb? :)

VH Simon
Audi A4 1,6 manuel gear, årg. 1996 (296000 km)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af SorenR »

Simon Duun skrev:Hejsa.

Jeg har her for nyligt fået tilbudt en brugt Audi 80 fra 1994 2.6E med automatgear.
Bilen har gået 300.000 km og han vil have 5000 kr. for den. Forrige ejer har behandlet den super godt, og den
er virkelig velholdt - inden i ser den stort set ny ud.

Det eneste der er, er at hvis man laver en koldstart og sætter automatgearet i D så kører den ikke med det samme.
Bilen skal varme op ca. 1 min. også kører den som en drøm- som han beskriver det. Det er en fejl bilen har haft fra start.

Den eneste grund til at nuværende ejer vil af med den, er fordi den er for dyr i drift for ham.
Min tanke er at hvis der skulle ske noget drastisk med bilen, så er 5k ikke det værste at miste.
Har en brugt Peugeot pt. som er ved at være færdig, og savner en bil med ordentlige køreegenskaber/komfort.

Hvad siger i, er det et godt/dårligt køb? :)

VH Simon

Hvornår er der skiftet olie og filter på gearkassen ??

Jeg har læst mig til at det vist ikke er unormalt at motoren skal op på 2600 - 3000 rpm før gearkassen tager ved når den er helt kold.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Simon Duun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 15/03/2013 13:38
Geografisk sted: Røvodvre, København
Kontakt:

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af Simon Duun »

SorenR skrev:Hvornår er der skiftet olie og filter på gearkassen ??

Jeg har læst mig til at det vist ikke er unormalt at motoren skal op på 2600 - 3000 rpm før gearkassen tager ved når den er helt kold.


Jeg tror du misforstår mig. Det jeg mener er at hvis man starter moteren hvor den f.eks hvis den har stået en nat over, så kører den ikke hvis man sætter den i d.
Altså den kan ikke accelerere- kun efter ca. 1 min hvor den er blevet varm. Dog ved jeg ikke hvornår der er skiftet olie/filter på gearkassen - Det kan jeg prøve at forhøre mig om...
Audi A4 1,6 manuel gear, årg. 1996 (296000 km)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af SorenR »

Simon Duun skrev:
SorenR skrev:Hvornår er der skiftet olie og filter på gearkassen ??

Jeg har læst mig til at det vist ikke er unormalt at motoren skal op på 2600 - 3000 rpm før gearkassen tager ved når den er helt kold.


Jeg tror du misforstår mig. Det jeg mener er at hvis man starter moteren hvor den f.eks hvis den har stået en nat over, så kører den ikke hvis man sætter den i d.
Altså den kan ikke accelerere- kun efter ca. 1 min hvor den er blevet varm. Dog ved jeg ikke hvornår der er skiftet olie/filter på gearkassen - Det kan jeg prøve at forhøre mig om...

Som jeg har læst mig til skal olie/filter skiftes hver 60.000 km og det SKAL være den rigtige olie.

Den kører slet ikke før olien er varm :-k Du nævner at bilen har haft problemet fra start.. Er det fra ny eller fra han købte bilen ??
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af HPO »

Hvis den er så pæn som du skriver så ville jeg da blot købe den og så kigge på gearkassen bagefter (y)

Meget kan ordnes med olie og filter skift i gearkasse
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af FinnK »

HPO skrev:Hvis den er så pæn som du skriver så ville jeg da blot købe den og så kigge på gearkassen bagefter (y)

Meget kan ordnes med olie og filter skift i gearkasse

Enig (y) . Sådan som du beskriver bilens generale stand, tror jeg det er et rigtig godt køb til 5000 kr. :) .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af Ivan »

Havde en gammel spand, hvor automatgearkassen var lidt utæt. Lidt efterfyldning og den kunne køre med det samme ved koldstart.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Simon Duun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 15/03/2013 13:38
Geografisk sted: Røvodvre, København
Kontakt:

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af Simon Duun »

SorenR skrev:
Simon Duun skrev:
SorenR skrev:Hvornår er der skiftet olie og filter på gearkassen ??

Jeg har læst mig til at det vist ikke er unormalt at motoren skal op på 2600 - 3000 rpm før gearkassen tager ved når den er helt kold.


Jeg tror du misforstår mig. Det jeg mener er at hvis man starter moteren hvor den f.eks hvis den har stået en nat over, så kører den ikke hvis man sætter den i d.
Altså den kan ikke accelerere- kun efter ca. 1 min hvor den er blevet varm. Dog ved jeg ikke hvornår der er skiftet olie/filter på gearkassen - Det kan jeg prøve at forhøre mig om...

Som jeg har læst mig til skal olie/filter skiftes hver 60.000 km og det SKAL være den rigtige olie.

Den kører slet ikke før olien er varm :-k Du nævner at bilen har haft problemet fra start.. Er det fra ny eller fra han købte bilen ??


Hmm... Så vidt jeg forstod på nuværende ejer har den haft problemet helt fra ny. Men er dog ikke sikker, vil jeg lige prøve at høre ham om :-)
Og takker for alle jeres andre inputs. Jeg tror det bliver til at jeg køber den. :)
Audi A4 1,6 manuel gear, årg. 1996 (296000 km)
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af GertH »

Det kan da ikke gå helt galt til den pris. Som der bliver skrevet olie og filterskift på gearkassen, så er den sandsynligvis iorden. Jeg tror nu ikke den har gjort det fra ny, det er sikkert kommet langsomt efterhånden som filter er blevet mere og mere tilstoppet. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af Bjørn T »

Jeg har haft en magen til. '93 2,6 med automatgear.
Den skal IKKE gøre som du beskriver, og det passer ikke hvad sælger siger, at den altid har gjort sådan. Et eller andet sted i bilens servicehistorie, må en mekaniker have opdaget fejlen og gjort opmærksom på den.

Næsten ligegyldig hvad bilen koster, ville jeg ikke købe den med dårlig gearkasse. Det kommer nemt til at koste dig 5-15000 hvis den pludselig holder helt op med at virke. Og så er det dig der står med en gammel usælgelig bil. ;(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af bopjensen »

Bjørn T skrev:Jeg har haft en magen til. '93 2,6 med automatgear.
Den skal IKKE gøre som du beskriver, og det passer ikke hvad sælger siger, at den altid har gjort sådan. Et eller andet sted i bilens servicehistorie, må en mekaniker have opdaget fejlen og gjort opmærksom på den.

Næsten ligegyldig hvad bilen koster, ville jeg ikke købe den med dårlig gearkasse. Det kommer nemt til at koste dig 5-15000 hvis den pludselig holder helt op med at virke. Og så er det dig der står med en gammel usælgelig bil. ;(


Men igen, 5000 kr. Det er jo til at overse. Hvad er skrotpræmien?
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af Avantismo »

Grundlæggende en bundsolid bil, men hvis den har problem med gearkassen villle jeg droppe den.

Det kan hurtigt blive en dyr bil, hvis der skal laves andet end at skifte olien i gearkassen.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af ullum »

det med olieskift er jo en kendt løsning, så mon ikke det er prøvet.
Og vil give Bjørn ret, selvfølgelig har den ikke gjort sådan fra ny
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af HPO »

Bjørn T skrev:Jeg har haft en magen til. '93 2,6 med automatgear.
Den skal IKKE gøre som du beskriver, og det passer ikke hvad sælger siger, at den altid har gjort sådan. Et eller andet sted i bilens servicehistorie, må en mekaniker have opdaget fejlen og gjort opmærksom på den.

Næsten ligegyldig hvad bilen koster, ville jeg ikke købe den med dårlig gearkasse. Det kommer nemt til at koste dig 5-15000 hvis den pludselig holder helt op med at virke. Og så er det dig der står med en gammel usælgelig bil. ;(



Bjørn din gamle sortseer O:)

Hvis den ellers er fin skifter man da bare gearkassen og så triller den igen,du får ikke meget gammel audi for 10-20 klik ude i butikkerne,alternativt sælger du den i stumper
eller skrotter den,får du da dine penge ind igen
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
RS2Jesper
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 197
Tilmeldt: 9/05/2011 21:50
Geografisk sted: Køge

Re: Tilbudt audi 80 - god idé?

Indlæg af RS2Jesper »

Hvis det er har jeg en aut. gearkasse fra en 2.8 cab med 143.000 km til salg, tror den passer på 2.6 også?

Den funker ihvertfald upåklageligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venlig hilsen
Jesper Larsen

1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Besvar

Tilbage til "Andet"