Alternativ termosikring !!!

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Alternativ termosikring !!!

Indlæg af Quasimodo »

Som nævnt i en anden tråd så fik jeg købt en 2.3'er. En af fejlene var at blæseren kun kørte på niveau 4, som er tegn på en defekt termosikring. Så jeg fik pillet handskerum ud og skruet "dimsen"med termosikringen ud.
Den så sådan her ud +|| . Det er sgu da en sikring der kan tage nogle ampere. :/[]
Jeg håber da ikke at det er en autoriseret, som har lavet sådan noget makværk. Hvis modstandene ikke var stået af, så vil jeg da tro at medpassagereren havde fået varmet benene lidt rigeligt på et tidspunkt.
Så nu må jeg hellere få købt en original, da den jeg købte af Gert, desværre var til biler uden aircon.

Mvh. og go' weekend
Vedhæftede filer
Termosikring1.jpg
Termosikring1.jpg (53.48 KiB) Vist 6045 gange
Senest rettet af Quasimodo 19/06/2016 13:34, rettet i alt 1 gang.
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Alternativ termosikring !!!

Indlæg af Ivan »

Ved ikke, hvilken sikring det skal være og hvordan den skal se ud - det vel kortslutningen, som sølvpapir, når sikring bliver ved at springe - symptombehandling! Viste: 28 ohm,1watt og hvorfor polaritet..?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Quasimodo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17/03/2012 16:39
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Alternativ termosikring !!!

Indlæg af Quasimodo »

@Ivan
Det jeg mener er det stykke ledning til venstre, der sad originalt en termosikring. :) (har lige redigeret billedet med rød cirkel)

Det som skulle være benyttet, var en termosikring som nedenstående, som "springer" ved 184°. Ved bare at sætte et stykke ledning ind, så risikerer man at skidtet begynder at brænde, og sætter ild i alt andet. :shock:
Vedhæftede filer
Termosikring.jpg
Termosikring.jpg (8.56 KiB) Vist 6046 gange
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic" ;-)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Alternativ termosikring !!!

Indlæg af Ivan »

Ledning = sølvpapir brugte "nogen" før hen, når man brugte mere strøm end sikring var beregnet til. Så sikring afbryder når effektmodstand når 184 grader forstår jeg også, men polariteten... :-k
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"