Kondens fra klimaanlægget?

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
J.Hessel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30/07/2011 18:48
Geografisk sted: Vestsjælland

Kondens fra klimaanlægget?

Indlæg af J.Hessel »

Hej
Jeg er ny i form af at skrive indlæg, -men har været glad for at kigge med på en masse kloge bemærkninger på alverdens audi-problemer som gør een en smule klogere. Så tusind tak til alle jer, som gavmildt deler jeres viden med alle os "gørdetselv-mekanikere"

Min 80`er 1,8S 1990 har knaldet toppakningen efter 312tkm. Så ved ikke helt hvad jeg stiller op med den, men jeg har købt en Audi 100 2,8E med klimaanlæg. Super lækker skøjte!!!!!

Men her er problemet. Efter små 1000 km har den opført sig som en drøm, men efter 200 km. blandet kørsel i 24-25 graders varme i dag, -kommer jeg hjem og opdager umiddelbart efter at jeg parkerer den, at der drypper (tilsyneladende klar) væske under bilen. Jeg checkede at der var normal væskestand i kølevandsbeholderen, så det er ikke mit indtryk at det er kølervæske, men nu er mit spørgsmål så: Kan det være kondensvand fra klimaanlægget? Jeg ved ikke hvordan klimaanlægget er opbygget, da jeg ikke har erfaring med disse anlæg tidligere. Har bare konstateret at det er vidunderligt at temp. kan reguleres under udetemp. på en varm sommerdag.

Væsken løb ud ved et udstødningsophæng i højre side lidt over midten af bilens bredte, samt lige efter bundpladen mod bagenden. Ved ikke om den beskrivelse giver mening. Jeg har ikke haft den oppe på donkraften endnu, da jeg skal rode med problemet i morgen, hvis det er et problem.... Bilen er sænket 30 mm, så det er ikke meget man kan se ind under den, uden at hive den op på donkraften.

Har I nogen forslag til hvad næste træk kan være i jagten på hvorfor min nyerhvervelse sjatter på vejen?

Med venlig hilsen - J.H
Vedhæftede filer
Siden til.jpg
Venlig hilsen

Jens Hessel

Audi 100 2,8E Limo. 1992
Suzuzki Ignis 1,5 aut. 2008
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Kondens fra klimaanlægget?

Indlæg af PEB »

Det er bare kondensvand fra klimaanlægget. Det er helt normalt. :)
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
J.Hessel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30/07/2011 18:48
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Kondens fra klimaanlægget?

Indlæg af J.Hessel »

Jubiii..... Ja, man blir så klog af dette fantastiske netværk.

Mange tusind tak - JH
Venlig hilsen

Jens Hessel

Audi 100 2,8E Limo. 1992
Suzuzki Ignis 1,5 aut. 2008
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"