ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
bama
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26/09/2010 19:38
Geografisk sted: Skive

ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg af bama »

Hej igen

Jeg kæmper stadigvæk med dugproblemer i min Audi 80 med klimaanlæg. Tak til alle jer der har givet mig nogle svar!

Jeg har prøvet at skifte pollenfiltret - men det hjælper ikke på dugproblemet. Et andet problem til dugproblemet, som nogle af jer har antydet er, at der ikke kommer frisk luft ind i klimasystemet. Og det har jeg nu selv en stærk mistanke oM. Jeg kan kun have stærkt på fornemmelsen, at der ikke kommer frisk luft ind i klimaanlægget og ind i bilen. Nogle har antydet´, st et spjæld kan være lukket i - eller den fjeder der kan være knækket (som er et af svarene) ?
Det klimaanlæg, der sidder i audi 80 er slet ikke magen til det der sidder i Audi 100.
Så jeg er på herrens mark, når det siges at friskluftspjældet evt er permanent lukket. Og kan selvfølgelig prøve at finde et autoophug, hvor jeg evt kan finde et klimaanlæg, der er pillet ud af af en Audi 80 - og studere det.
Men derfra og til at komme til at reparere anlægget i min egen Audi 80 - er der nogle skridt. Måske umuligt for mig ?

Findes der da slet ingen præcise tegninger og mit klimaanlægs funktionsmåde ?


VENLIG HILSEN
BAMA
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg af Bjørn T »

Et billede af betjningspanelet vil hjælpe meget. Der er eftermonteret mange typer klimaanlæg i Audi 80 & 100
Hvis det er org. klima, kan du udlæse fejkoder ved at følge anvisningen i dette link.:

http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Kokken
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 27/01/2004 22:36
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg af Kokken »

havde også et problem med mit.

prøv at lad den stå i tomgang, sætte klimaet på HI og sæt den til at snde luft ud af alle kanaler...

der kan være fugt i kanalerne som kan give problemer i disse tider.

det kan være at dit anlæg er løbet eller ved at løbe tør for freon..

kan være at afløbet i bunden af kassen er stoppet...
Brian Pedersen

Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234

Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(

Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
bama
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26/09/2010 19:38
Geografisk sted: Skive

Re: ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg af bama »

hej igen og tak for svarene


Jeg vil lige spørge Brian: JEg fik fyldt kølemiddel på for godt to år siden - og billigt(700kr) -af en mekaniker jeg desværre ikke kan få kontakt med igen. Men skal jeg regne med efter godt to år at skulle have kølemiddel påfyldt igen ?
JEg har svært ved at finde et egnet og pålideligt autokølefirma/mand igen i Skive hvor jeg bor ?
Hos Vw i skive fik jeg at vide at det ville blive en noget bekostelig affære ( flere tusindekr) check evt reperation på systemet og påfyldning af erstatningsmidlet for freon. Det samme firma vil have 3900 kr for at skifte gearolie + filter på automatgearet i Audien !

JEg ringede til et Autofirma i Viborg, der handler med og reparerer Merzedes , hvor jeg fik en pris på 1300 kr for check og påfyldning af erststningskølemiddel for freon.

Men kender nogen et et sted, hvor jeg trygt kan henvende mig med mit problem hører jeg gerne fra jer.

VEnlig hilsen

Børge
Brugeravatar
Kokken
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 27/01/2004 22:36
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg af Kokken »

bama skrev:hej igen og tak for svarene


Jeg vil lige spørge Brian: JEg fik fyldt kølemiddel på for godt to år siden - og billigt(700kr) -af en mekaniker jeg desværre ikke kan få kontakt med igen. Men skal jeg regne med efter godt to år at skulle have kølemiddel påfyldt igen ?
JEg har svært ved at finde et egnet og pålideligt autokølefirma/mand igen i Skive hvor jeg bor ?
Hos Vw i skive fik jeg at vide at det ville blive en noget bekostelig affære ( flere tusindekr) check evt reperation på systemet og påfyldning af erstatningsmidlet for freon. Det samme firma vil have 3900 kr for at skifte gearolie + filter på automatgearet i Audien !

JEg ringede til et Autofirma i Viborg, der handler med og reparerer Merzedes , hvor jeg fik en pris på 1300 kr for check og påfyldning af erststningskølemiddel for freon.

Men kender nogen et et sted, hvor jeg trygt kan henvende mig med mit problem hører jeg gerne fra jer.

VEnlig hilsen

Børge


min frue kørte op i røven af en passat så jeg fik skiftet min kondenser og div pakninger. fik på fyldt anlæget af et audiclub medlem..

så få meldt dig ind mester :mrgreen: :mrgreen:

prøv at pb iznogood og høre om han har tid.

da vi skiftede kondenser fandt jeg ud af... at da de får et par år siden skiftede den havde de dreje en af pakningerne i stykker så freon kunne lige så stille sive ud. det tog nemlig ca 1 - 2 år tid.

det kan være pakningerne ved div rør der skal skiftes..

ang værksted må jeg melde pas. bruger en jbk auti i nøvling men han kan ikke putte freon på.

er dit anlæg bygget om til 134A
Brian Pedersen

Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234

Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(

Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg af FinnK »

Jeg ved det er langt at køre for dig.Men jeg fik lavet et aircontjek med rens + fyldt anlægget op(ca 600 gram) for 945 kr hos BUCHARD AUTO i Brønderslev (y) BILLIGT.Ham der har værkstedet har arbejdet med vw/audi i mange år. :) Kan være det har nogen af nordjydernes interesse også. 8)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
BRA
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 101
Tilmeldt: 30/11/2009 19:02
Geografisk sted: Holstebro

Re: ingen friskluft gennem klimaanlægget

Indlæg af BRA »

Hej Børge

Prøv at køre forbi www.audi-ohbiler.dk i Viborg og få deres kommentar til dit problem.
Ret sikker på at de kan hjælpe dig.

Hvis der skulle vise sig at være noget i stykker, har de et bredt udvalg af brugte reservedele også.

Benny
Audi A4 2,0 TDI Avant B8 2009
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"