Dugproblemer selvom blæseren kører på fuld kraft

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
bama
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26/09/2010 19:38
Geografisk sted: Skive

Dugproblemer selvom blæseren kører på fuld kraft

Indlæg af bama »

Kan nogen hjælpe mig ?

Jeg er den heldige ejer af en ellers fantastisk Audi 80 2.8 AUt fra 1993. Men er i den grad plage af at klimaanlægget i bilen ikke fungerer optimalt.
Når vejret er fugtigt og det regner kan jeg ikke få duggen væk fra forruden ( og de andre ruder ) selvom blæseren kører på fulde drøn og dyserne udelukkende er rettet mod forruden.

Jeg har ved læsning af flere bud her på sitet ang. det samme problem mistanke om at det kan have flere årsager:

- at det skyldes, at indeluften i bilen indeholder for meget vanddamp på grund af dårlig affugtning fra klimaanlægget på grund af manglende kølemiddel ( jeg fik fyldt på for 2 år siden )

- at det som nogle hævder - og som jeg dårligt kan tro på - virkeligt skulle skyldes, at pollenfiltret skulle være tilstoppet ) det kommer der vel ikke mere fugtig luft ind i bilen af ?)


Jeg vil også gerne vide om der er nogle i forummet her der kan fortælle mig, hvor jeg kan få erstatningskølemiddel for freon fyldt på til en rimelig pris/kvalitet i nærheden af Skive, hvor jeg bor.


venlig hilsen

bama
Brugeravatar
bthojgaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 294
Tilmeldt: 7/09/2006 18:42
Geografisk sted: Ålsgårde, Nordsjælland.

Re: Dugproblemer selvom blæseren kører på fuld kraft

Indlæg af bthojgaard »

Det kan faktisk godt være pollenfilteret. Min Zafira gjorde nøjagtigt det samme, og det viste sig at filteret var fyldt med møg.

Det var fejlagtigt ikke skiftet ved tidligere service.

Efter udskiftningen = ingen problemer.. :D

- det kunne også være din recirkulations ventil der ikke slår fra, så der ikke kommer frisk luft ind i bilen..?
Mvh. Benjamin Toft Højgaard..
______________________________________________
Audi A4 (B5) 1,8T APU quattro '00 - Ebonyschwartz SOLGT! (øv)
Opel Zafira B 1,9 CDTI Cosmo '06 - Saphirschwartz[/b]

Billede
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Dugproblemer selvom blæseren kører på fuld kraft

Indlæg af ullum »

når filteret stopper får du jo ikke den samme mængde luft ind, men det er da nemt, ud med filteret og se om det hjælper
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
NatHans
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 11/12/2009 08:15
Geografisk sted: Djursland

Re: Dugproblemer selvom blæseren kører på fuld kraft

Indlæg af NatHans »

Kontrollér at recirkulationsspjældet lukker. Ellers genbruger den bare luften fra kabinen i stedet for at suge frisk luft ind, med det resultat, at der bliver mere og mere fugt. Spjældet lukker ved hjælp af en fjeder, som går i stykker på et eller andet tidspunkt. Jeg ved ikke hvor det sidder på en 80, men på 100/200/V8 sidder det bag handskerummet. Det skal lukke HELT, når du bruger defrosterfunktionen.
Jesper Nathan

Audi 200 20V quattro '90
Pontiac Firebird Trans Am 455 '75
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"