Aktivere / enable MD changer i MMI 2G ???

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
FrankRas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1/02/2017 18:11

Aktivere / enable MD changer i MMI 2G ???

Indlæg af FrankRas »

Hej

Jeg har lige købt en MD changer og monteret den i handskerummet - ved siden af CD changeren, sat fiberkablet og strømkablet til. CD changeren virker stadigvæk fint og MD changeren virker så langt at jeg kan loade en MD i den, så jeg formoder at "MOST" kredsen er i orden.

Men - hvordan får jeg aktiveret eller enablet MD changeren sådan at jeg kan vælge den som source ? - når jeg trykker på source, får jeg mulughed for at vælge AUX1,2 CD eller TV , men ikke nogen MD :-(

Hvis det skal gøres fra VCDS, så har jeg udstyret til det - ved bare ikke hvor jeg skal navigere hen.


med venlig hilsen
Frank
Audi A8 L (4e) 2008, Aut., V8, 4,2 TDI
sommer 255/40/19
vinter 235/50/18
FrankRas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1/02/2017 18:11

Re: Aktivere / enable MD changer i MMI 2G ???

Indlæg af FrankRas »

Har checket i VCDS - kigget lidt rundt og fundet ud af at man kan have op til 4 medieplayers , min MD changer placerer sig på medieplayer2 positionen og CD changeren er på medieplayer1 pos.

MD changeren melder fint tilbage med serienummer og typenummer og MOST test viser også ok - det regnede jeg også med da CD changeren stadig virker og det ville den jo ikke hvis MOST var afbrudt i MD af en eller anden årsag.

Spørgsmålet er så bare , hvordan får jeg så enablet den, således at jeg kan vælge den i MMI med SOURCE knappen - der har jeg "kun" AUX, ext VIDEO1, ext VIDEO2 og CD , ingen MD :-(

Den viser sig heller ikke selvom jeg monterer MD alene - altså uden CD changer er monteret, så står den bare og siger initierer.

kan det være fordi FW i MD er for gammel ?


/Frank
Audi A8 L (4e) 2008, Aut., V8, 4,2 TDI
sommer 255/40/19
vinter 235/50/18
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"