AUX IN - kodes??

Indlæg om elektrisk & elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
LennartC
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/06/2013 09:17
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

AUX IN - kodes??

Indlæg af LennartC »

Hejsa

Jeg har netop fået monteret en AUX udgang på min Audi TT, da den ingen havde.

Denne model: http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A3-8 ... Audi-RNS-E

Sådan som jeg forstod aftalen mellem mig og værkstedet, var deres opgave at få det til at virke 100%. Men et eller andet er gået galt i kommunikationen for det virker ikke. (På grund af travlhed fik jeg selvfølgelig ikke tjekket om den virkede før end jeg smuttede derfra igår.) (y)

I min TT, sidder der et MMI navigation plus system og jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står AUX. Jeg ville tro at funktionen ville være under Radio/TV -> Muligheder -> CD, MP3, og så "AUX" som ikke er der.

Jeg går ud fra at værkstedet har "glemt" at kode anlægget er det korrekt?? Og i så fald er det lige til og kan jeg selv gøre det?

Håber der er et klogt AUDI hoved som kan give et hint eller to.

Dbh
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: AUX IN - kodes??

Indlæg af CHG »

Denne guide forklare hvordan det kodes og hvor du kan finde aux i menuerne hvis det er sat rigtigt op.

http://audiretrofit.quinlivan.net/rnseauxin

Det ser ud til at de enten ikke har kodet det rigtigt eller at du har en for gammel software version ( ældre end sw650 som vist er fra 2008). Se den fulde liste her: http://audiforum.us/threads/audi-naviga ... bers.6857/

Bare til orientering så har du ikke MMI navigation, men det som hedder rns-e navigation plus, som har samme knapper og layout som MMI, men teknisk er helt forskelligt. http://a6retrofit.tripod.com/articles/a ... stems.html

Tror du lettest får dette løst ved at kører tilbage til værkstedet og sikrer at det virker inden du kører igen :-)
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
LennartC
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/06/2013 09:17
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: AUX IN - kodes??

Indlæg af LennartC »

LennartC skrev:Hejsa

Jeg har netop fået monteret en AUX udgang på min Audi TT, da den ingen havde.

Denne model: http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A3-8 ... Audi-RNS-E

Sådan som jeg forstod aftalen mellem mig og værkstedet, var deres opgave at få det til at virke 100%. Men et eller andet er gået galt i kommunikationen for det virker ikke. (På grund af travlhed fik jeg selvfølgelig ikke tjekket om den virkede før end jeg smuttede derfra igår.) (y)

I min TT, sidder der et MMI navigation plus system og jeg kan ikke finde nogle steder hvor der står AUX. Jeg ville tro at funktionen ville være under Radio/TV -> Muligheder -> CD, MP3, og så "AUX" som ikke er der.

Jeg går ud fra at værkstedet har "glemt" at kode anlægget er det korrekt?? Og i så fald er det lige til og kan jeg selv gøre det?

Håber der er et klogt AUDI hoved som kan give et hint eller to.

Dbh


Hejsa

Ja det er en SW600. Er det nemt/billigt at få opdateret?

Jeg satser også på at smutte forbi værkstedet i løbet af ugen igen, så de kan få ordnet sagerne 100%. Det var blot hvis der var en hurtig her og nu løsning, så ville jeg gøre brug af den.

Tak for information vedrørende hvad min enhed hedder, jeg har aldrig rigtigt kunne blive klog på det. (y)

God søndag
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: AUX IN - kodes??

Indlæg af 8PJ »

LennartC skrev:Hejsa

Ja det er en SW600. Er det nemt/billigt at få opdateret?

Jeg satser også på at smutte forbi værkstedet i løbet af ugen igen, så de kan få ordnet sagerne 100%. Det var blot hvis der var en hurtig her og nu løsning, så ville jeg gøre brug af den.

Tak for information vedrørende hvad min enhed hedder, jeg har aldrig rigtigt kunne blive klog på det. (y)

God søndag


Firmwaren kan opgraderes ved at låne en nyere navigations DVD. Indsættes denne, opgraderes firmware automatisk. Det kan også gøres via CD med den nye firmware. Du skal under alle omstændigheder have kodet RNS-E efterfølgende, så du kan vælge AUX som source.

Ps. Hvis du har version 600, må din DVD være temmelig gammel (2007/2008). Jeg er en ny original 2013 DVD liggende, hvis du ønsker at opgradere. :-
Brugeravatar
LennartC
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/06/2013 09:17
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: AUX IN - kodes??

Indlæg af LennartC »

8PJ skrev:
LennartC skrev:Hejsa

Ja det er en SW600. Er det nemt/billigt at få opdateret?

Jeg satser også på at smutte forbi værkstedet i løbet af ugen igen, så de kan få ordnet sagerne 100%. Det var blot hvis der var en hurtig her og nu løsning, så ville jeg gøre brug af den.

Tak for information vedrørende hvad min enhed hedder, jeg har aldrig rigtigt kunne blive klog på det. (y)

God søndag


Firmwaren kan opgraderes ved at låne en nyere navigations DVD. Indsættes denne, opgraderes firmware automatisk. Det kan også gøres via CD med den nye firmware. Du skal under alle omstændigheder have kodet RNS-E efterfølgende, så du kan vælge AUX som source.

Ps. Hvis du har version 600, må din DVD være temmelig gammel (2007/2008). Jeg er en ny original 2013 DVD liggende, hvis du ønsker at opgradere. :-


Hejsa

Ja det må den være. Jeg vil da rigtigt gerne have den opdateret, uden tvivl. Hvad fordele følger der med?

Må jeg låne din disk eller hvad tænker du (y) ?

Dbh
Audi ejer -
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: AUX IN - kodes??

Indlæg af 8PJ »

Tjahh, een fordel er jo, at du kan bruge Aux. Andre er lidt ekstra features, så som mulighed for visning af højde (dog kun under nav info) samt andre mindre rettelser.

Ud over fordel ved opgradering af selve firmwaren, er der jo den indlysende fordel i opdateret kortmateriale. Fra 2011 versionen (så vidt jeg husker) vises eksempelvis også logoer på (internationale) benzinselskaber.

Jeg har som sagt en ny original 2013 DVD liggende (kun østeuropa + skandinavien og tyskland), som du kan købe. Så får du både ny firmware OG kortmateriale. Ønsker du kun firmware, må du da gerne låne en DVD, men det vil nok være lettere blot at sende filerne, så kan du selv opdatere firmwaren.


LennartC skrev:
8PJ skrev:
LennartC skrev:Hejsa

Ja det er en SW600. Er det nemt/billigt at få opdateret?

Jeg satser også på at smutte forbi værkstedet i løbet af ugen igen, så de kan få ordnet sagerne 100%. Det var blot hvis der var en hurtig her og nu løsning, så ville jeg gøre brug af den.

Tak for information vedrørende hvad min enhed hedder, jeg har aldrig rigtigt kunne blive klog på det. (y)

God søndag


Firmwaren kan opgraderes ved at låne en nyere navigations DVD. Indsættes denne, opgraderes firmware automatisk. Det kan også gøres via CD med den nye firmware. Du skal under alle omstændigheder have kodet RNS-E efterfølgende, så du kan vælge AUX som source.

Ps. Hvis du har version 600, må din DVD være temmelig gammel (2007/2008). Jeg er en ny original 2013 DVD liggende, hvis du ønsker at opgradere. :-


Hejsa

Ja det må den være. Jeg vil da rigtigt gerne have den opdateret, uden tvivl. Hvad fordele følger der med?

Må jeg låne din disk eller hvad tænker du (y) ?

Dbh
Brugeravatar
LennartC
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/06/2013 09:17
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: AUX IN - kodes??

Indlæg af LennartC »

8PJ skrev:Tjahh, een fordel er jo, at du kan bruge Aux. Andre er lidt ekstra features, så som mulighed for visning af højde (dog kun under nav info) samt andre mindre rettelser.

Ud over fordel ved opgradering af selve firmwaren, er der jo den indlysende fordel i opdateret kortmateriale. Fra 2011 versionen (så vidt jeg husker) vises eksempelvis også logoer på (internationale) benzinselskaber.

Jeg har som sagt en ny original 2013 DVD liggende (kun østeuropa + skandinavien og tyskland), som du kan købe. Så får du både ny firmware OG kortmateriale. Ønsker du kun firmware, må du da gerne låne en DVD, men det vil nok være lettere blot at sende filerne, så kan du selv opdatere firmwaren.


LennartC skrev:
8PJ skrev:
LennartC skrev:Hejsa

Ja det er en SW600. Er det nemt/billigt at få opdateret?

Jeg satser også på at smutte forbi værkstedet i løbet af ugen igen, så de kan få ordnet sagerne 100%. Det var blot hvis der var en hurtig her og nu løsning, så ville jeg gøre brug af den.

Tak for information vedrørende hvad min enhed hedder, jeg har aldrig rigtigt kunne blive klog på det. (y)

God søndag


Firmwaren kan opgraderes ved at låne en nyere navigations DVD. Indsættes denne, opgraderes firmware automatisk. Det kan også gøres via CD med den nye firmware. Du skal under alle omstændigheder have kodet RNS-E efterfølgende, så du kan vælge AUX som source.

Ps. Hvis du har version 600, må din DVD være temmelig gammel (2007/2008). Jeg er en ny original 2013 DVD liggende, hvis du ønsker at opgradere. :-


Hejsa

Ja det må den være. Jeg vil da rigtigt gerne have den opdateret, uden tvivl. Hvad fordele følger der med?

Må jeg låne din disk eller hvad tænker du (y) ?

Dbh


Hejsa

Send mig en mail på lc@meresalg.dk eller en PB her på, så vi kan tage dialogen videre.
Audi ejer -
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"