Audi TT antenne

Indlæg om elektrisk & elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
LennartC
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/06/2013 09:17
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Audi TT antenne

Indlæg af LennartC »

Hej alle Audi fanatikere (y)

Jeg er stødt på et mindre problem her til morgen da jeg ville køre min nyerhvervede Audi TT i vaskehal. Jeg kunne simpelthen ikke få skruet antennen af.

Er det mig der har overset noget, eller er det ikke meningen den skal kunne skrues af? Håber en venlig sjæl vil give mig et par hints.

Min idelogi går på at den på en måde er ødelagt i gevindet, og at jeg må tage den med en tang af en art. Men før end jeg gør det, vil jeg sikre mig at det er meningen at den skal kunne skrues af.

Ser frem til Jeres feedback, og god søndag.
Audi ejer -
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Audi TT antenne

Indlæg af Høy »

Er det ikke sådan en tagmonteret hajfinne-ting til telefonen?

Billede

Den er ikke engang 1/6 så lang som børsterne i vaskehallen, så det er næppe nødvendigt at tage den af. Under tørringen kan du holde øje og løfte tørrebommen manuelt, hvis det ser farligt ud.

Hvis håndbogen til bilen ikke beskriver, hvordan man skal tage den af, er det formodentlig ikke meningen, at man skal fjerne den.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
LennartC
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/06/2013 09:17
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Audi TT antenne

Indlæg af LennartC »

Høy skrev:Er det ikke sådan en tagmonteret hajfinne-ting til telefonen?

Billede

Den er ikke engang 1/6 så lang som børsterne i vaskehallen, så det er næppe nødvendigt at tage den af. Under tørringen kan du holde øje og løfte tørrebommen manuelt, hvis det ser farligt ud.

Hvis håndbogen til bilen ikke beskriver, hvordan man skal tage den af, er det formodentlig ikke meningen, at man skal fjerne den.

\Alex


Hej Alex

Tak for dit indput, men nej det er det ikke.

Iøvrigt vil jeg give dig helt i ret hvis det var en antenne som du fremviser, så ville en tur i vaskehallen ikke skade. Men næh du, se nedenanførte billed.

Dbh
Lennart
Vedhæftede filer
2013-05-17 08.38.28 - Kopi.jpg
Audi ejer -
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Audi TT antenne

Indlæg af Høy »

Nå, sådan en der har jeg på taget af min ene Coupé. Den kan være korroderet/vibreret gevaldigt sammen, så man næsten bøjer karosseriblikket ved at forsøge at skrue den af. Jeg viklede en klud omkring soklen, så jeg kunne holde soklen fast med en polygriptang, mens jeg drejede antennen af med en anden tang. Sørg for, at kluden dækker karosseriet omkring antennen, hvis nu tangen smutter (eller stop tangen ind i en tennissok eller lignende). Selve antennen blev lettere ramponeret ved indgrebet, fordi det nederste af min er af en slags gummi, men foden fik ikke en skramme.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
LennartC
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/06/2013 09:17
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Audi TT antenne

Indlæg af LennartC »

Høy skrev:Nå, sådan en der har jeg på taget af min ene Coupé. Den kan være korroderet/vibreret gevaldigt sammen, så man næsten bøjer karosseriblikket ved at forsøge at skrue den af. Jeg viklede en klud omkring soklen, så jeg kunne holde soklen fast med en polygriptang, mens jeg drejede antennen af med en anden tang. Sørg for, at kluden dækker karosseriet omkring antennen, hvis nu tangen smutter (eller stop tangen ind i en tennissok eller lignende). Selve antennen blev lettere ramponeret ved indgrebet, fordi det nederste af min er af en slags gummi, men foden fik ikke en skramme.

\Alex


Ja du beskriver det meget godt og jeg tror helt bestemt det er det samme problem her også. jeg må prøve min din guideline, eller lige smutte forbi et værksted imorgen.

Men hvad så næste gang den skal af, så er det samme trivielle omgang, eller vil den derefter løsne sig og være nem at skrue af?

/Lennart C
Brugeravatar
jvj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2010 19:00
Geografisk sted: 6880 Tarm

Re: Audi TT antenne

Indlæg af jvj »

Jeg har givet min lidt fedt. Har ikke haft problemer siden (y)
MVH Jens Vesterager Jeppesen
Nu
Audi a4 sedan 1.8T AEB 1997

Før
Ford mondeo stc 2.5V6 2004
Ford mondeo stc 2.5V6 1997
VW vento 1.8 1995
Ford focus stc 1.8 TDI 2000
Ford mondeo sedan 1.8 1997
Nissan sunny 1.6 GTI twin cam 1989
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"