A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Næ, men det må du kunne søge efter. Det har været diskuteret før.

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=163&t=33494

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Michael P »

Ehm..
Hva med pløkkerne? (tændrørene)
De kan sagtens gi sådan nogle nyk, ryk, udsættere ved påløb (ned af bakke kørelse) og alt det andet du beskriver..
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Sv: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belast

Indlæg af kimenemark »

Burde jeg ikke kunne udlæse det som udsættere så?
Bilen er regelmæssigt til service hos Audi (ja også selvom vi er på 330.000+ km ;) ) så dem har jeg ikke tænkt på må jeg tilstå...
Nu har jeg skiftet batteri uden det hjalp :cry:, så jeg kan vel også prøve at skifte tændrør :?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Har du programmeret/kodet batteriet også? Ellers ændrer det nok ikke noget. Dit batteri var ikke nødvendigvis defekt. Den manglende programmering/kodning kan forårsage problemer alligevel.

Du behøver ikke at bytte rørene, hvis de ser pæne ud. Bilen overvåger "forbrændingsudsættere". Den har ingen mulighed for at måle højspændingen/gnisten. Det gøres i stedet ved, at forskelle i vinkelhastighed imellem cylindrenes tændingsimpulser sammenlignes, så det spiller i princippet ingen rolle, om tændrør, tændspole, dyse eller Fætter BR er skyld i udsætteren. Den burde registrere det og sætte en fejl.

For resten: Kan du udlæse bankesensorer?

Hvis det er væk/mindre over et vist omdrejningstal, og det ikke registreres, kan det næsten kun have noget med strøm at gøre. F.eks. at generatoren ikke lader, før du er forbi et vist omdrejningstal. Batteriet bliver jo ikke bedre over 3000 snoninger, hvis det var ringe i tomgang. Hvordan ser spændingen ud i tomgang?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Sv: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belast

Indlæg af kimenemark »

Jeg skiftede fordi der netop sad et "kina" batteri i bilen. Købte et Varta, men kan ikke finde ud af at kode det. Der står nemlig ikke noget res.nr. eller serienr. jfr. VCDS setup jeg kan bruge (ikke købt ved Audi :( ) og lcode har jeg ikke lige haft ro til at prøve... ved heller ikke helt hvilken af de 3 txt filer jeg skal importere?
Der er ingen udsættere registreret... derfor mit spørgsmål.
Jeg burde kunne udlæse bankesensorer... mener jeg har set det i måleblokkene... checker om lidt. Er lige inde hos AUDI Forum i Ingolstadt og har været igennem produktionen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: skal lige have armene ned igen inden jeg kan tænke på "gammel" defekt Audi igen ;)
Jeg tester også spændingen når vi har været inde i museumet :D :D :D :D
Det er sq en god dag selv uden klima :)
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Følgetonen fortsætter :/[]

Audi har kigget på bilen ved sidste service (det var koldt) og kunne intet finde.
Vi har kørt en del af efteråret, HELE vinteren og en del af foråret HELT uden problemer (selv efter 500km eller mere... varm motor).

Så begyndte det at blive varmere (over 7 gr.) og så begyndte det så småt igen.
Nu er det varmt og den er helt umulig ;( ;( ;(

Desværre er det stadig ikke så slemt at jeg kan udlæse fejl jeg ikke har set før :shock: :shock: :cry: :cry: ;( ;(

Bemærk: Det er KUN når motoren ikke er belastet... dvs. hvis jeg motorbremser eller giver gas er der INTET, men hvis vi cruiser derudaf med "let" gas rykker/hakker den.
Det samme gælder hvis fartpiloten er slået til og terrænet er jævnt... uden bakker eller det går "let" nedad.

Er virkelig fortvivlet over denne "årstidsrelaterede" fejl... :-k

Overvejer om det ikke alligevel er noget med indsugningsluften eller en føler i "luftvejen"??

ALLE forslag er velkomne [-o<
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Er jeg virkelig den eneste Audi ejer med dette problem?
Måske jeg skulle flytte til koldere luftlag (under 5gr. varme) så slipper jeg for det :lol: :cry: :mrgreen: ;(
...ej konen vil ikke flytte så det er udelukket ;)
...og Audien vil vi ikke af med... 8)
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af audi_claus »

kimenemark skrev:Er jeg virkelig den eneste Audi ejer med dette problem?
Måske jeg skulle flytte til koldere luftlag (under 5gr. varme) så slipper jeg for det :lol: :cry: :mrgreen: ;(
...ej konen vil ikke flytte så det er udelukket ;)
...og Audien vil vi ikke af med... 8)


Du er da den første, jeg nogensinde har hørt om, der beklager sig over at den danske "sommer" er for varm - :roll:

Bortset fra det, så går mit Blå Bæst også ujævnt ved påløb / manglende belastning men det skyldes, at mine benzin dyser er rimeligt store - 1096 ml pr stk og de skal være helt eens for at kunne give lidt benzin nok til en jævn motorgang. Også et problem ved tomgang, hvis den ikke stilles lidt fed.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

:D :D ja, men hvad gør man ikke for sin elskede... audi :roll: ;) :)
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Hele vinteren har jeg INGEN problemer haft og nu gruer jeg selvfølgelig for når varmen kommer igen.
En ting jeg er kommet i tanke om var at gasspjældet hurtigt klapper i og åbner igen (nogle gange et par gange efterhinanden) når den står i tomgang. Den går ikke meget ujævn, men det har selvfølgelig indflydelse.
Hvis det sker lige i det jeg giver gas kan jeg sagtens forestille mig at det er grunden til jeg "næsten" hænger i forruden engang imellem når den skaber sig.
Kan også forestille mig det er gunden til den reagerer når motoren ikke belastes, da ændringer i spjældåbningen jo nok har størst virkning her og i tomgang.
I tomgang "virker" det bare ikke så slemt fordi det sker meget hurtigt (lukke/åbne).

Håber det giver lidt mere info til en mulig løsning.

Selvom den snart runder 400K er vi ellers mega tilfredse med den og vil helst beholde den et par år endnu.
Der er "bid" i motoren og den står stadig super flot og føles overhovedet ikke træt eller slidt :disco:
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af audi_claus »

kimenemark skrev:Hele vinteren har jeg INGEN problemer haft og nu gruer jeg selvfølgelig for når varmen kommer igen.
En ting jeg er kommet i tanke om var at gasspjældet hurtigt klapper i og åbner igen (nogle gange et par gange efterhinanden) når den står i tomgang. Den går ikke meget ujævn, men det har selvfølgelig indflydelse.
Hvis det sker lige i det jeg giver gas kan jeg sagtens forestille mig at det er grunden til jeg "næsten" hænger i forruden engang imellem når den skaber sig.
Kan også forestille mig det er gunden til den reagerer når motoren ikke belastes, da ændringer i spjældåbningen jo nok har størst virkning her og i tomgang.
I tomgang "virker" det bare ikke så slemt fordi det sker meget hurtigt (lukke/åbne).

Håber det giver lidt mere info til en mulig løsning.

Selvom den snart runder 400K er vi ellers mega tilfredse med den og vil helst beholde den et par år endnu.
Der er "bid" i motoren og den står stadig super flot og føles overhovedet ikke træt eller slidt :disco:


Nu er det en lang tråd - men din bemærkning om at hænge i forruden kendte jeg tidligere ved brændstof cut når ECU registrerede for høj boost (så vidt jeg husker). Altså om et benzin relæ klapper og stopper pumpen?
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Gør det også at gasspjældet "klapper"? (også i tomgang)
Problemet er der KUN når udetemp er over (ca.) 7 grader uanset motoren er varm og jeg "mærker" kun noget når der ikke er belastning på motoren.
Der hvor jeg hænger i forruden er typisk når den har stået i tomgang og jeg kører væk... altså når problemet opstår lige i gearskiftet hvor jeg så træder på speederen igen... ser jeg som et tilfælde (følgevirkning af det egentlige problem) for det sker jo ikke hver gang.
Der hvor jeg kan fremprovokere det 100% hver gang er hvis det er varmt udenfor og jeg crouiser stille og roligt enten ud af lige vej eller det går let nedad... altså uden motorbelastning.
Så snart motoren skal arbejde er der ingen problem overhovedet... eller om vinteren som sagt.
Edit:
"Boost"? ... nåh ja du kører jo med turbo... det har jeg ikke ;)
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af audi_claus »

kimenemark skrev:Gør det også at gasspjældet "klapper"? (også i tomgang)
Problemet er der KUN når udetemp er over (ca.) 7 grader uanset motoren er varm og jeg "mærker" kun noget når der ikke er belastning på motoren.
Der hvor jeg hænger i forruden er typisk når den har stået i tomgang og jeg kører væk... altså når problemet opstår lige i gearskiftet hvor jeg så træder på speederen igen... ser jeg som et tilfælde (følgevirkning af det egentlige problem) for det sker jo ikke hver gang.
Der hvor jeg kan fremprovokere det 100% hver gang er hvis det er varmt udenfor og jeg crouiser stille og roligt enten ud af lige vej eller det går let nedad... altså uden motorbelastning.
Så snart motoren skal arbejde er der ingen problem overhovedet... eller om vinteren som sagt.
Edit:
"Boost"? ... nåh ja du kører jo med turbo... det har jeg ikke ;)


Så er den feset ind - du kører til Nordkap i sommerhalvåret tilsvarende som jeg kører til Spanien i vinterhalvåret (y) (dog ikke af samme årsag)
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

audi_claus skrev:Så er den feset ind - du kører til Nordkap i sommerhalvåret tilsvarende som jeg kører til Spanien i vinterhalvåret (y) (dog ikke af samme årsag)


:evil: he he... så slider jeg for lidt på sommerrullerne :-P
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Sv: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belast

Indlæg af stigbindner »

kimenemark skrev:He he... ja jeg mente også den var normal og dejlig blød ;) :D
Den kobler ud og til normalt.
Hvis jeg kan finde LMM'en vil jeg meget gerne prøve.
Den G42 er det ikke en kombi føler?
En bekendt mente det var en trykføler...:oops:


Hejsa

Ved godt det lyder "helt ude i hampen", men min kones A6 gjorde det samme, for så langsomt at blive værre.

Der sidder et aktivt kulfilter forbundet til tanken, som overtryk løber igennem. Det var tilstoppet, så forsøg lige at køre en tur uden tankdæksel.
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Sv: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belast

Indlæg af audi_claus »

stigbindner skrev:
kimenemark skrev:He he... ja jeg mente også den var normal og dejlig blød ;) :D
Den kobler ud og til normalt.
Hvis jeg kan finde LMM'en vil jeg meget gerne prøve.
Den G42 er det ikke en kombi føler?
En bekendt mente det var en trykføler...:oops:


Hejsa

Ved godt det lyder "helt ude i hampen", men min kones A6 gjorde det samme, for så langsomt at blive værre.

Der sidder et aktivt kulfilter forbundet til tanken, som overtryk løber igennem. Det var tilstoppet, så forsøg lige at køre en tur uden tankdæksel.

Det kunne jo godt tyde på noget trykaktiveret, når det er temperaturbestemt.
Jeg havde en fejl med udsættere på min 10V 100 Avant og der var ingen fejlkoder; men efter et halvt år havde SMC udskiftet benzintryk regulatoren ved et almindeligt eftersyn, og så var problemet væk.
En aftestning voldte mig dog en hastighedsbøde, da jeg en sen nat ville teste forholdet. En civil politibil havde fulgt efter mig ud fra en tankstation og ud på motorvejen.
"Sikken en dejlig køremaskine du har ---- " og jeg mente, at en Ford Mondeo med de forlygter ikke måtte køre så hurtigt om natten - [-X
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af Høy »

Umiddelbart kunne spjældets manglende nøjagtighed tyde på, at det ene af potentiometrene ved speederen er dårligt, og at det andet er ved at gå i ged. Der er to modsat rettede potentiometerspor, som du kan udlæse i måleværdiblokke.

Varmen får ikke den slags kulbaner til at virke bedre.

Hvis gasspjældet går helt i, mens omdrejningstallet er mere end en vis grænse højere end tomgangsomdrejningstallet, bliver der lukket for benzinen.

Når du giver gas, kommer et eller begge potentiometre formodentlig hen i et område, hvor slitagen ikke er så slem (virker igen), og små variationer ved stor spjældåbning betyder desuden ikke ret meget.

Det hele minder om den her... http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-8D-VW-Passat-3B-2-8-V6-Automatik-Gaspedal-Gaspedalpoti-8D1723523A-/360539037772?hash=item53f1cd204c:m:mYB67FbbSe7lbGsQqbmDPww

Inden du fristes til at lukke den op, skal du kontrollere, om det er en ombytningsdel. Audi vil ikke have den igen, hvis du har haft den åbnet (selv om de bare kyler den ud).

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

1000 tak for jeres tålmodighed med mit problem.
Jeg vil prøve de potmetre... det giver mening når man tager udetemperatur problematikken i betragtning.
Den med kulfilteret lyder ganske rigtigt helt ude i hampen, men jeg er villig til at prøve lidt af hvert ;)
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Høy skrev:...Det hele minder om den her... http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-8D-VW-Passat-3B-2-8-V6-Automatik-Gaspedal-Gaspedalpoti-8D1723523A-/360539037772?hash=item53f1cd204c:m:mYB67FbbSe7lbGsQqbmDPww

Inden du fristes til at lukke den op, skal du kontrollere, om det er en ombytningsdel. Audi vil ikke have den igen, hvis du har haft den åbnet (selv om de bare kyler den ud).

\Alex

Den fås ikke som ombytter og koster €100 :shock: prøver lige om ikke den kan findes på ebay... eller passer den du fandt også til min?

Edit:
Øv det gør den så ikke...
Geeignet für:
Audi A4 8D 2,8 V6 Automatik
VW Passat 3B 2,8 V6 Automatik


Edit2:
Nå det er vist ikke noget problem... har fundet adskillige til under €30.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: A6 2.4 hakker eller går ujævn ved kørsel uden belastning

Indlæg af kimenemark »

Så er jeg her igen :roll:

Efter 400.000km service som I kan læse om her...
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=307&t=36778

...ventede jeg selvfølgelig spændt på at udetemperaturen skulle snige sig over 7gr.
Pludselig var det 10gr. udenfor og det kørte bare derudaf uden problemer... og den steg og steg... stadig uden problemer :mrgreen:

Sol sol og 20+ gr. og pludselig begyndte den sq igen ;(
Det er ikke så slemt som før, men efter der har været over 20gr. er problemet der hele tiden også selvom temp. kommer under 10gr. ... ligesom førhen.

Jeg fik fat i passende gaspedal og skiftede den, men uden yderligere forbedringer.

Har dog lagt mærke til at gasspjeldet klapper i tomgang engang imellem og rammer jeg gaspedalen lige når den gør det tager den slet ikke gas og går faktisk kortvarigt ned i omdrejninger.

Jeg har en teori, som en mere kyndig måske kan brygge videre på eller måske helt forkaste...

Når motor står i tomgang må der være noget "justeringshalløj" der går i "neutral".
Hvis dette "justeringshalløj" også går i "neutral" hvis der ingen belastning er på motoren giver det rigtig god mening at jeg oplever det som om den "rykker" hvis gasspjeldet klapper i den situation ligesom ved tomgang.

"Jamen så skift da gasspjeldet"... Har jeg selv tænkt på, men hvorfor sker det så overhovedet ikke om vinteren eller bare temp. generelt er under 7gr.?
...og så er det jo ikke en af de billigste reservedele, så vil gerne være lidt mere sikker i min sag :?

Håber en eller anden vil samle min tråd op igen igen :oops:
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"