Motor svær at starte

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Motor svær at starte

Indlæg af FinnK »

Jeg har i løbet af en måneds tid haft svært ved at starte vores audi(TDI),hvis den har stået et stykke tid efter at have været driftsvarm(60 -70 grader i kølevandstemp.)Den starter fint når den er kold og køre ellers upåklageligt, dog er den begyndt at gå lidt mindre på literen. jeg tænker selv på luftmassemåler eller en temperaturføler. Nogen bud :?:
Vedhæftede filer
audi motor 004.jpg
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Fink
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 4/09/2008 21:16

Re: Motor svær at starte

Indlæg af Fink »

Det er to gode bud. Vil nok starte med temp føleren, det er den billigste at skifte.

Luftmassemålerne kan ofte genoplives ved at lade dem stå i isopropylalkohol natten over. Det kan fjerne oliefilmen, der er bygget op på varmetråden i føleren.
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Motor svær at starte

Indlæg af FinnK »

Fink skrev:Det er to gode bud. Vil nok starte med temp føleren, det er den billigste at skifte.

Luftmassemålerne kan ofte genoplives ved at lade dem stå i isopropylalkohol natten over. Det kan fjerne oliefilmen, der er bygget op på varmetråden i føleren.

Jeg vil prøve med temp.føler først. Tak for bud (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Motor svær at starte

Indlæg af stigbindner »

Sæt tester på.

Har lige haft samme problem, dog på en benziner, men fik samme forslag, viste sig at være omdrejningsføler/krumtapsføler (G28)




FinnK skrev:Jeg har i løbet af en måneds tid haft svært ved at starte vores audi(TDI),hvis den har stået et stykke tid efter at have været driftsvarm(60 -70 grader i kølevandstemp.)Den starter fint når den er kold og køre ellers upåklageligt, dog er den begyndt at gå lidt mindre på literen. jeg tænker selv på luftmassemåler eller en temperaturføler. Nogen bud :?:
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Motor svær at starte

Indlæg af FinnK »

stigbindner skrev:Sæt tester på.

Har lige haft samme problem, dog på en benziner, men fik samme forslag, viste sig at være omdrejningsføler/krumtapsføler (G28)




FinnK skrev:Jeg har i løbet af en måneds tid haft svært ved at starte vores audi(TDI),hvis den har stået et stykke tid efter at have været driftsvarm(60 -70 grader i kølevandstemp.)Den starter fint når den er kold og køre ellers upåklageligt, dog er den begyndt at gå lidt mindre på literen. jeg tænker selv på luftmassemåler eller en temperaturføler. Nogen bud :?:

(y) Tak for tippet. Der vises ingen fejl ved test. Jeg har efterfølgende haft alle de stik jeg har kunnet få øje på rykket fra og efterset + rengjort.Samtlige vacumslanger er tjekket. Derefter har der ikke været problemer med at starte. såå..... :?:
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"