Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depression

Indlæg om dine projekter
Besvar
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depression

Indlæg af bonjacobsen »

Som skrevet i tråden ovenfor købte jeg for et par år siden en Audi 200 20V.
Den var så ikke så fin som jeg havde håbet på, og efter at have sparket dæk på den i et stykke tid besluttede jeg at få den sendt til Litauen for at få den repareret.
Den første gut var ikke noget at skrive hjem om, så i Juni sidste år, måtte jeg over og få bilen over til en anden, det hjalp!
I sidste uge kom bilen så hjem igen.
Litaueren har haft hele undervognen skilt ad, sandblæst og malet alle bærearme, kalibre og alt det der, fint arbejde.
Bilen er blevet omlakeret, og har fået ny himmel.
Jeg bad dem ikke om at rode med motor og mekanik, for det kan jeg selv, og vil også gerne.
Det første jeg startede med var at hælde noget skylleolie på motoren, og så få alt det gamle ud.
Men...
Jeg bemærkede at bilen efter at have stået i tomgang et stykke tid "bremsede af sig selv", den var nærmest ikke til at drive op på liften.
Olietrykket er røget ned på 0,5 bar, det var højere da bilen blev sendt til Litauen, men fik desværre ikke checket det da bilen kom hjem. (jeg har hældt 10/60 olie på)

Jeg har bestilt tid ved en mekaniker som jeg ved er god til at fejlsøge, men jeg er faktisk i tvivl om jeg overhovedet tør køre de 20 km hen til ham.
Det lave olietryk, skal man tage det for gode varer? eller kan det være en doven sensor?

På forhånd tak

mvh
Bo
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af audi_claus »

bonjacobsen skrev:Som skrevet i tråden ovenfor købte jeg for et par år siden en Audi 200 20V.
Den var så ikke så fin som jeg havde håbet på, og efter at have sparket dæk på den i et stykke tid besluttede jeg at få den sendt til Litauen for at få den repareret.
Den første gut var ikke noget at skrive hjem om, så i Juni sidste år, måtte jeg over og få bilen over til en anden, det hjalp!
I sidste uge kom bilen så hjem igen.
Litaueren har haft hele undervognen skilt ad, sandblæst og malet alle bærearme, kalibre og alt det der, fint arbejde.
Bilen er blevet omlakeret, og har fået ny himmel.
Jeg bad dem ikke om at rode med motor og mekanik, for det kan jeg selv, og vil også gerne.
Det første jeg startede med var at hælde noget skylleolie på motoren, og så få alt det gamle ud.
Men...
Jeg bemærkede at bilen efter at have stået i tomgang et stykke tid "bremsede af sig selv", den var nærmest ikke til at drive op på liften.
Olietrykket er røget ned på 0,5 bar, det var højere da bilen blev sendt til Litauen, men fik desværre ikke checket det da bilen kom hjem. (jeg har hældt 10/60 olie på)

Jeg har bestilt tid ved en mekaniker som jeg ved er god til at fejlsøge, men jeg er faktisk i tvivl om jeg overhovedet tør køre de 20 km hen til ham.
Det lave olietryk, skal man tage det for gode varer? eller kan det være en doven sensor?

På forhånd tak

mvh
Bo

Sensoren sidder ved oliepumpens fjederbelastede reduktionsventil - for enden underst til højre. Hvis din skyllen slam af har fået noget til at sætte sig, kan reguleringsventilen måske have fået noget snavs. Har du skiftet oliefilter efter din rensetur ?
Trykket bør være over 1 Bar når du giver gas men 0.5 i tomgang ved varm motor er normalt.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af bonjacobsen »

Hej igen
Skal olietrykket ikke være væsentligt højere? på min cab ligger det på 5 bar.
Nå, jeg skiftede (selvfølgeligt) filteret, så jeg tror nu jeg tager chancen og triller den til mekaniker.
Slæden skal være på DK plader midt i maj, så den kan komme til Classic race Århus..
Tak for input
mvh
Bo
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af bonjacobsen »

Nå!
Min mekaniker, som ellers har reddet mig mere end en gang har mere eller mindre kastet håndklædet i ringen.
Han kan ikke komme i kontakt med ABS styringen.
Han kan ikke finde et ledningsdiagram
Han kan ikke få slid indikatoren til at holde op med at lyse

Er der nogen som har et diagram over ledningsnettet?
Hvad med den ABS styring, kan man forestille sig at der skal en anden til, eller findes der et ninja trick?

På forhånd tak.

mvh
Bo
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af mojo »

er den med hydraulisk bremseforstærker og "bombe"sådan en fin vogn? så kan det være den der tænder en lampe for lavt tryk på bremser og ikke slid.

Sendt fra min A0001 med Tapatalk
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af Klaus200 »

Hejsa.

Hvis den viser fejl for nedslidte bremsekloder er her et ledingsnet over det :
http://sizov.org/audi/shem/wiring/ac02.jpg

Vil tro at det er den ledning som går op auto-chek systemet som er iret over et sted.

Man ikke kan ikke læse fejlkoder ud på abs-systemet ikke hvad jeg ved i hvert fald.
Lyser den i abs-lampen??

Her er der ledningsnet over div. ting. :
http://sizov.org/audi/shem/wiring/index.html

Håber det er noget du kan bruge for at komme videre..
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af bonjacobsen »

Stort! :)
Så har han noget at pusle videre med
Tusind tak for hjælpen
Mvh bo
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af audi_claus »

Helt generelt - har du ikke prøvet at udlæse fejlkoder. De omfatter måske ikke ABS men dog en masse koder for manglende forbindelser/sensorer i forbindelse med motorstyringen. Jeg antager det er en 3b turbomotor 220Hk med Motronic styrebox; (det var din første bemærkning, at motoren manglede kraft)
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af bonjacobsen »

HAr udlæst fejlkoder, de hjalp ikke mig meget, kan i læse noget i disse?
Bilen er jo (desværre) chippet, jeg tror ikke bilen har en N75 ventil, så det er vel derfor den melder fejl på den.

mvh
Bo

Modeltype: 44 - Audi 100/200/V8 C3 (> 1991)
Søgt på: 01 02 03 08 15 25

-------------------------------------------------------------------------------
Styreenhed 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\447-907-404.lbl
Styreenhedsnr:: 857 907 404 B
Komponent : MOTOR PMC 1
Forhandler : 1267356261
VCID: 1E38D2179AF28BCE6C-4B00

5 fejlkoder fundet:
01257 - Ventil for tomgangsstabilisering (N71)
31-00 - Afbrydelse eller kortslutning til stel
01247 - Magnetventil 1 for aktivkulbeholder (N80)
31-00 - Afbrydelse eller kortslutning til stel
01262 - Magnetventil ladetrykbegrænsning (N75)
31-00 - Afbrydelse eller kortslutning til stel
00532 - Forsyningsspænding
07-00 - Signal for svagt
00513 - Motoromdrejningsføler (G28)
03-00 - Intet signal
Readiness: Ikke tilg.

Slutning----------------------(Forløbet tid: 01:41)------------------------
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af audi_claus »

bonjacobsen skrev:HAr udlæst fejlkoder, de hjalp ikke mig meget, kan i læse noget i disse?
Bilen er jo (desværre) chippet, jeg tror ikke bilen har en N75 ventil, så det er vel derfor den melder fejl på den.

mvh
Bo

Modeltype: 44 - Audi 100/200/V8 C3 (> 1991)
Søgt på: 01 02 03 08 15 25

-------------------------------------------------------------------------------
Styreenhed 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\447-907-404.lbl
Styreenhedsnr:: 857 907 404 B
Komponent : MOTOR PMC 1
Forhandler : 1267356261
VCID: 1E38D2179AF28BCE6C-4B00

5 fejlkoder fundet:
01257 - Ventil for tomgangsstabilisering (N71)
31-00 - Afbrydelse eller kortslutning til stel
01247 - Magnetventil 1 for aktivkulbeholder (N80)
31-00 - Afbrydelse eller kortslutning til stel
01262 - Magnetventil ladetrykbegrænsning (N75)
31-00 - Afbrydelse eller kortslutning til stel
00532 - Forsyningsspænding
07-00 - Signal for svagt
00513 - Motoromdrejningsføler (G28)
03-00 - Intet signal
Readiness: Ikke tilg.

Slutning----------------------(Forløbet tid: 01:41)------------------------

Hvis du regulerer WG via en stram fjeder og N75 ikke er tilsluttet kan du bare sætte en N75 ventil i stikket. Så giver den ikke fejlkode. Bilen skal køre i tomgang når du udlæser koder - så burde G28 ikke give fejl.
Rens din tomgangsventil og juster tomgang potentiometer.
Du må tage tingene trin for trin.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af Klaus200 »

De første 3 fejl kan måske skyldes at sikring nr 24 er sprunget. Da den giver strøm til dem.

fuse #24 (10A) which supplies +12V to the Waste Gate Frequency Valve, the Idle Stabilizer Valve and the Carbon Canister Valve.

Her er et link til en side der har hjulpet mig flere gang. :

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... uf20v.html
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af audi_claus »

Klaus200 skrev:De første 3 fejl kan måske skyldes at sikring nr 24 er sprunget. Da den giver strøm til dem.

fuse #24 (10A) which supplies +12V to the Waste Gate Frequency Valve, the Idle Stabilizer Valve and the Carbon Canister Valve.

Her er et link til en side der har hjulpet mig flere gang. :

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... uf20v.html

God iagttagelse, Klaus.
Og Scot Mocry har også reddet mig mange gange, da min 200 20V blev tunet og havde motoren ude flere gange. Så var der altid fejl på nogle følere når den blev samlet igen.

Men det burde davære let at se, om der er en N75 ventil til styring ef WG. Den simpleste chipning går jo ud på blot ar regulere dette ladetryk ved en tændings- og en fuel chip og samtidig skifte boostcensoren i Motronic styreenheden til en 250kPa. Så har man 260-280 Hk uden fysisk indgreb i motoren, selv om man hurtigt får behov for nogle blå siliconeslanger og brede spændbånd.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af bonjacobsen »

Jeg ved hvordan en N75 til min Lupo ser ud, er det ikke noget lignende som skal sidde på denne?
Jeg bemærkede at der over på wastegaten var en nippel uden slange, jeg formoder den bør gå til en N75.
Bilen er nede ved mekanikeren nu, så jeg kan desværre ikke lige kikke nærmere..

Tak for de gode input, man bliver helt fortrøstningsfuld :)
mvh
Bo
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af Klaus200 »

Hvis det er på toppen af WG,en der ikke er nogle slange er det som det skal være.
For der skal ikke være nogle der.

Men der skal være en grå slange på midten af WG,en som går ned til N75 ventilen.

N75 ventilen sider på den store slange som går fra luftfilterkassen og ned til turbo,en.

20170413_193136.jpg


20170413_193203.jpg


20170413_193225.jpg


Og til sidst et billede af en løs N75 ventil.

20170413_193425.jpg
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af audi_claus »

Studsen til øverste WG kammer benyttes ikke standard. Sætter man tryk ind her, forstærker det den indbyggede fjeder og hjælper den. Formålet er så, at hindre at WG langsomt åbner før det ønskede ladetryk er nået. Min Urq havde denne monteret - og på min E-Boost 2 er det standard, hvor man i denne seperate computer lægger ind, hvornår hjælpetrykket nedsættes så kun fjederttrykket holder den og efterfølgende ladetrykket føres ind i nederste WG kammer og åbner WG for at holde det beregnede ladetryk. N75 ventilen er således her en modificeret /anderledes koblet 3-vejs ventil.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af bonjacobsen »

Godt input (y)
Jeg må på jagt i motorrummet.
mvh
Bo
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af Klaus200 »

Har du fået løst nogle af problemerne?


Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
bonjacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 54
Tilmeldt: 26/12/2012 17:37
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Min 200 20V er kommet hjem fra LT, post hjemkomst depres

Indlæg af bonjacobsen »

Status DD
Målet var at bilen skulle med til Classic race Aarhus, hvor den skulle stå på plænen mens DTM bilerne farede forbi ude på banen, men det lykkedes ikke.
Mekanikeren har kastet håndklædet i ringen (det er vist ikke et godt tegn..)
grundet ombygning i mit hus har jeg først i dag fået hentet bilen.
På de 20 km hjem fra mekanikeren konstaterer jeg at:
Motoren har fået en usund lyd, den klaprer en del
motoren lugter meget af varm olie, olietrykket er ca 0,5 bar
det lyder som om der er noget som slæber på ved venstre forhjul, lyden forsvinder når bilen har stået stille et par minutter, men kommer igen, så en hængende kaliber vil jeg tro.
Bilen sender hvid røg ud.
Da jeg slukker bilen "bobler det lystigt" under motorhjelmen, det lyder lidt som om der er noget køling som er blokeret, så den koger i toppen, eller et eller andet.
Den drikker ikke vand så vidt jeg kan se.
Mekanikeren kunne konstatere at min litauiske ven ikke helt har fået spændt kaliber og bærearme i højre side, måske det samme problem gør sig gældende v. vesnstre forhjul.
Oliekøleren er defekt

Nu er bilen hjemme, den kommer ind i garagen indtil efteråret, når jeg er færdig med at bygge hus om finder jeg den frem igen.
Jeg formoder jeg skal ud og købe ny oliepumpe og køler.
Jeg har læst flere steder at det med bremsen kan være hovedbremsecylinderen, jeg tror dog at jeg vil starte med at skifte bremsevæske, og så tager jeg den derfra.

Så.. ingen gode nyheder, desværre.
Omkring August/September skal jeg nok komme med en masse gode spørgsmål...
mvh
Bo
Audi cabriolet 1993 2,8 V6
Audi 200 20v 1990 (projekt)
Lupo 3L 2003
Lupo 3L 1999 (udlånt)
Mini 1978 (i atomer)
Besvar

Tilbage til "Projekter og teknisk informationer"