Skift af højre forskærm Audi A4 b6

Indlæg om karosseri
Besvar
ctramp
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8/11/2015 17:57

Skift af højre forskærm Audi A4 b6

Indlæg af ctramp »

Kære Forum,

kan se af en tidligere indlæg om forsøget på at skifte forskærmen til a4 b6'eren.

Jeg har læst indlæg hentet filerne og set youtube video og det virker rimeligt straight forward. Men står egentlig tilbage med et enkelt spørgsmål inden jeg begiver mig ud på projekt forskærm.

For at få adgang til de 4-6 bolte der låser forskærmen fast nederst mod karosseri v. passagerdør, skal man frigøre et plastpanel (side member trim), der ligesom går ned under vognen.

Og som det ser ud til at der er en lille smal langsgående dækplade (nr 5 i diagrammet) som skal fjernes/tages væk på for at give adgang til skruer/bolte?

Er der en herinde, som har prøvet dette, og måske lige kunne guide mig inden jeg flår det hele fra hinanden :mrgreen:

Stor tak.
Vedhæftede filer
paneltrim.pdf
(211.92 KiB) Downloadet 1050 gange
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Skift af højre forskærm Audi A4 b6

Indlæg af Bjørn T »

ctramp skrev:Kære Forum,

kan se af en tidligere indlæg om forsøget på at skifte forskærmen til a4 b6'eren.

Jeg har læst indlæg hentet filerne og set youtube video og det virker rimeligt straight forward. Men står egentlig tilbage med et enkelt spørgsmål inden jeg begiver mig ud på projekt forskærm.

For at få adgang til de 4-6 bolte der låser forskærmen fast nederst mod karosseri v. passagerdør, skal man frigøre et plastpanel (side member trim), der ligesom går ned under vognen.

Og som det ser ud til at der er en lille smal langsgående dækplade (nr 5 i diagrammet) som skal fjernes/tages væk på for at give adgang til skruer/bolte?

Er der en herinde, som har prøvet dette, og måske lige kunne guide mig inden jeg flår det hele fra hinanden :mrgreen:

Stor tak.

Så vidt jeg husker da jeg skiftede venstre skærm er det bare en rille skærmen er skubbet ind i.
Når du har fjernet møtrikkerne ved forlygten og alle de andre synlige skruer, skal skærmen trækkes ud af rillen ved panelet.
Men gå forsigtigt frem. Jeg er ikke helt sikker.

PS.
Jeg skal selv have skiftet min h-forskærm, men det kommer værkstedet til at gøre, da den er blevet skadet ved påkørsel. :(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Karosseri"