Navi kort opgradering til Audi A4 B8

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
Kell Petersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16/05/2018 15:35

Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af Kell Petersen »

Er der nogen som har kort opgradering til sådan en svend fra 2014
Audi A4 B8 8k fra 2014

Eller kender en fornuftig pris..
incl alt
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af Bjørn T »

Kell Petersen skrev:Er der nogen som har kort opgradering til sådan en svend fra 2014
Audi A4 B8 8k fra 2014

Eller kender en fornuftig pris..
incl alt

Du skal fortælle hvilken MMI bilen er udstyret med.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af HenrikH29 »

Bjørn T skrev:
Kell Petersen skrev:Er der nogen som har kort opgradering til sådan en svend fra 2014
Audi A4 B8 8k fra 2014

Eller kender en fornuftig pris..
incl alt

Du skal fortælle hvilken MMI bilen er udstyret med.


Og et væsentligt spørgsmål - søges en lovlig opdatering eller piratkopi? Når man spørger om nogen herinde har en opdatering, så vil det naturlige svar være en uautoriseret opdatering, ellers er det AUDI man skal besøge, for at få en autoriseret.
"fejl"
Prismæssigt er en autoriseret opdatering ved AUDI i prislejet 3-4.000 kr. En "gør-det-selv" pirat er lige fra gratis til omkring 1.000 kr., men med risiko for at "bricke" ens MMI og der efterlades en "fejl" i bilens computer, da versionen af det nye kort ikke matcher, hvad AUDI ved der er installeret.
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af diskoboy »

Fejlene kan man slippe af med men der gør jo ikke installation lovlig :)

Omvendt ser man ikke fejlene nogle steder andet end hvis man sætter VCDS på.

Hvis ellers man er omhyggelig med at opgradere stille og roligt uden at springe alt for mange versioner over så går det fint. Det tager bare adskillige timer. Jeg opgraderede min MMI 3G+ både firmware og kort for noget tid siden - det tog da en 3-4 timer. Kunne godt gøres hurtigere men jeg gider ikke sidde ude i bilen og glo på skærmen hele tiden. En oplader på batteriet hjælper også på en god succes oplevelse :)
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af Ivan »

Plus det, at opdateringen måske er formålsløst for dig...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af diskoboy »

Ivan skrev:Plus det, at opdateringen måske er formålsløst for dig...

Opdatering af firmware er måske formålsløst men opdatering af kort materiale kan aldrig være det i min verden.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af Ivan »

diskoboy skrev:
Ivan skrev:Plus det, at opdateringen måske er formålsløst for dig...

Opdatering af firmware er måske formålsløst men opdatering af kort materiale kan aldrig være det i min verden.


Forstod, det kun er kortopdatering og det har jeg optimistisk har prøvet to gange - værdiløst... :roll:

Discount gps til vel halv pris af en opdatering, slår min MM med flere længder. Jeg vil tro at ca. halvdelen af mine destinationer er mildt sagt umulige at finde indtil man har nået destinationen. :roll:

Ikke noget med biler at gøre, men en vis printer-producent opdaterede firmwaren, så visse billige forbrugsstoffer ikke fungerede mere.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af SteenTP »

Ivan skrev:
diskoboy skrev:
Ivan skrev:Plus det, at opdateringen måske er formålsløst for dig...

Opdatering af firmware er måske formålsløst men opdatering af kort materiale kan aldrig være det i min verden.


Forstod, det kun er kortopdatering og det har jeg optimistisk har prøvet to gange - værdiløst... :roll:

Discount gps til vel halv pris af en opdatering, slår min MM med flere længder. Jeg vil tro at ca. halvdelen af mine destinationer er mildt sagt umulige at finde indtil man har nået destinationen. :roll:

Ikke noget med biler at gøre, men en vis printer-producent opdaterede firmwaren, så visse billige forbrugsstoffer ikke fungerede mere.

Alle har vel gratis navi i deres Smartphone så tiden er vel efterhånden løbet at bruge 1000-vis af kroner på at vedligeholde en properitær Navi, der endda ikke fungerer særlig godt.
Jeg klarer mig fint med 'Kort' appen i iPhonen og den er altid opdateret 8)

Det kunne selvfølgelig være smart hvis man kunne spejle telefonen op i MMI men det er ikke livet om at gøre. Har googlet rundt og fundet nogle Georg Gearløs løsninger med myriader af kabler og konvertere og det er nok mere effort end jeg har lyst til at kaste mig ud i :D
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Segadora
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18/09/2018 22:28

Re: Navi kort opgradering til Audi A4 B8

Indlæg af Segadora »

Jeg ville godt kunne opdatere navi på pirat måden :)

Men søg og du skal finde, det er muligt selv at gøre det.
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"