Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufsen

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufsen

Indlæg af Reher »

Har i den sidste tid gået med en stor lyst til at installere MMI 3G+ navigation og samtidig Bang & Olufsen lyd som opgradering i min 3.0 TDI Avant quattro fra 2009. Den er født med MMI 2G High. Alt kan som bekendt eftermonteres. Der findes forums hvor der er flere der har gjort det med succes. Det var lidt svære at finde noget om Bang & Olufsen, men det ville vel være nærliggende at gøre det hele på en gang. Kriteriet var med SIM kort og DAB+. På diverse forums kan man se hvad der skal bruges. På ebay.de kan man købe delene ind og samtidig se og sammenligne priser. Jeg fandt et komplet Bang & Olufsen med den rigtige forstærker til MMI 3+ og ledningsnet på Ebay.de til 900 Euro.
Det var egentligt meningen at jeg ville indkøbe Navi-delene og gøre det hele selv af en omgang, men tiden hvor man skulle undvære bilen og fjernelse af komponentbeskyttelse afstedkom visse bekymringer, for hvor får man gjort det.
På ebay.de fandt jeg et mindre firma i Polen som for samme pris som jeg kunne indkøbe delene til, kunne gøre det. For ekstra 300 Euro eftermonterede de Bang & Olufsen anlægget ved samme lejlighed. De tilbød også gratis overnatning på motel. Ved nærmere check af hvor det var i Polen, opdagede jeg til min glæde at der var motorvej, praktisk taget hele vejen. De gjorde det klart på Ebay.de at alle delene var legale og de stod for fjernelse af komponentbeskyttelsen.
Jeg tog beslutningen, lavede en aftale og tog afsted med Bang & Olufsen delene i bagagen. Overnattede i Berlin natten mellem lørdag og søndag og var fremme søndag aften. Lidt irriterende at de første 60 km i Polen er meget hullet motorvej, så jeg måtte tage afstikker igennem et par landbyer, men så får man set lidt at landet. Der er ikke noget problem den anden vej.
Fremme ved byen Rzeszow blev jeg anvist motel og restaurant af en af firmaets medarbejdere og fik forkyndt, at vi startede mandag morgen kl. 0800. Stedet var i en ganske pæn dobbelt garage, tilhørende en pæn villa, hvor de havde alt udstyret som ETKA 7.5, Elsawin, VCDS. De havde også så de kunne afprøve diverse navigations enheder i testbænk.
Efter 12 timers arbejde var de færdig og alt virkede som det skulle.
Den samlede pris for alt, incl. Navi dele, fjernelse af komponent beskyttelse, montering af Bang & Olufsen, overnatning og aftensmad var 2000 Euro. De tog mit gamle udstyr lidt modvilligt retur og betalte 200 Euro for det.
Min samlede pris er således 2900 Euro plus kørsel.
Vedhæftede filer
DSC00221.jpg
DSC00220.jpg
DSC00215.jpg
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af Inside »

Super god pris synes jeg, og fedt at det hele gik så smertefrit.

Det skulle vel aldrig være VNSmedia du benyttede? Meget kompetente mennesker som jeg selv har brugt til at få eftermonteret videochip (FBAS) i min headunit, således at jeg kunne få video streamning direkte i MMI systemet.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af Reher »

Jeg fandt aldrig ud af hvad firmaet hedder, men de kan kontaktes her og har også en hjemmeside

De har kunder fra flere lande i Europa

http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-A5-S5 ... SwdGFYpasV

http://vwaudiservice.pl/
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af SteenTP »

Inside skrev:Super god pris synes jeg, og fedt at det hele gik så smertefrit.

Det skulle vel aldrig være VNSmedia du benyttede? Meget kompetente mennesker som jeg selv har brugt til at få eftermonteret videochip (FBAS) i min headunit, således at jeg kunne få video streamning direkte i MMI systemet.

Med fare for at afspore tråden må jeg lige spørge hvad det nærmere går ud på?

Jeg kunne godt tænke mig at kunne spejle min telefon op i MMI - nærmere bestemt min Navi app da min Audi ikke har Navi (tror det er en 3G Basic)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af Avantismo »

SteenTP skrev: min Audi ikke har Navi (tror det er en 3G Basic)


Jeg troede at Navi var helt standard udstyr på sådan en fin 2.0 :-

MIn gamle sure 1,8 har det da O:)

-

Gad iøvrigt godt høre sådan et B&O upgrade. Det skulle spille helt fantastisk (y)
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af SteenTP »

Replica skrev:
SteenTP skrev: min Audi ikke har Navi (tror det er en 3G Basic)


Jeg troede at Navi var helt standard udstyr på sådan en fin 2.0 :-

MIn gamle sure 1,8 har det da O:)

Ja ja ja Kim - lad mig høre når du er i stand til at komme ud af lyskrydset i en fornuftig fart :P
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af Inside »

SteenTP skrev:
Inside skrev:Super god pris synes jeg, og fedt at det hele gik så smertefrit.

Det skulle vel aldrig være VNSmedia du benyttede? Meget kompetente mennesker som jeg selv har brugt til at få eftermonteret videochip (FBAS) i min headunit, således at jeg kunne få video streamning direkte i MMI systemet.

Med fare for at afspore tråden må jeg lige spørge hvad det nærmere går ud på?

Jeg kunne godt tænke mig at kunne spejle min telefon op i MMI - nærmere bestemt min Navi app da min Audi ikke har Navi (tror det er en 3G Basic)


Først og fremmest så kræver det at ens bil har MMI 2G High. Har man ikke bakkamera eller original TV tuner installeret, så skal man have eftermonteret FBAS. Det fik jeg gjort af VNSmdia (sendte min headunit ned til dem, og de returnerede den igen med chippen installeret. Det er det grønne videostik som ses på det her billede: http://static.webshopapp.com/shops/030600/files/015153743/audi-a8-display-interface-fbas-4e0035729a.jpg

Til FBAS kan man tilslutte en TV-Tuner simulator som giver 1 x videotilslutning og 1 x lydtilslutning. TV Tuner simulatoren jeg købte er denne: http://vnsmedia.shoper.pl/en_GB/p/AUDIO-VIDEO-INPUT-MMI-2G-HIGH%2C-MMI-3G-TV-TUNER-SIMULATOR/124

Udgifter hos VNSmedia: 75 EU (fbas) + 145 EU (tv simulator) + 27 EU (shipping)

Nu har man så mulighed for at tilkoble lige hvad man vil. Man kan f.eks købe en digital tuner og sætte til som giver mulighed for TV. VNS demonstrerer hvordan det virker her: https://www.youtube.com/watch?v=oKhDN-fq838

Eller man kan gøre som jeg gjorde nemlig at købe en mirabox som streamer enten iOS eller android op til skærmen: https://www.aliexpress.com/item/Car-WIF ... 70738.html?
Hvordan mirabox virker i auktion kan ses på youtube. Ellers vil jeg med glæde gerne tage en video af mit setup i auktion :): https://www.youtube.com/results?search_query=mirabox

Jeg bruger så yousee TV app til at streame live TV til skærmen. Eller man kan bruge google maps, spotify, youtube eller hvad man nu ønsker at kaste over på skærmen :)
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af SteenTP »

1000 tak Inside! (y)

Det vil jeg botanisere i og se om jeg skal ud og shoppe en masse isenkram
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af diskoboy »

21.500 burde kunne være klaret billigere i Danmark incl moms og montering.

Når det så er sagt, så er Bang Olufsen absolut opgraderingen værd. Hvis nogle har brug for at høre lyden, har jeg monteret det i min egen.

Gjort det hele selv - det er det nemmeste og så ved man også at det er lavet ordenligt :)
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af bnjw »

Har selv set på denne mulighed et stykke tid, fordi MMI 2G er håbløs, når man leder efter veje i mindre byer her i DK, og mulighed for streaming af musik via bluetooth og bedre integration med Spotify og DAB+, er nogle af de interessante ting.

Hvis jeg skal have tilføjet nogle af de ting på mit eksisterende, skal jeg bruge en Gateway (bluetooth), og en DAB+ tuner. Disse 2 ting alene koster tæt på 12-13000kr. Denne løsning virker så stadig lidt klodset, og så er der ikke langt op til den lidt federe løsning med MMI 3G+


Hvordan foregår kortopdatering, når du nu ikke har det rigtige stelnr.?
Ved du om denne ombygning også virker med el-sæder med memory?
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af Reher »

1. Jeg har ikke prøvet at opdatere navigationen, så det ved jeg ikke
2. Aner det ikke
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Re: Opgradering af MMI 2G High til MMI 3G+ og Bang og Olufse

Indlæg af Reher »

Så har jeg svar på dine spørgsmål.

Man kan få opdateret navigationen ved at købe en DVD med kode. Det er billigst uden om Audi og koster typisk lige under 1000,-
Dine sæder kan styres i menuen på MMI 3G+
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"