Tuning / renovering af KV motor

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

Hej Alle

Det er med stor sorg i hjertet at jeg må meddele at jeg stopper dette projekt. Det betyder at ALLE mine dele som tidligere er postet og linket til, er til salg.

Garagen jeg har haft adgang til er blevet lukket, og jeg står pt. i en lidt kedelig situation mht. nyt arbejde og bolig. Derfor bliver det ikke lige i den her omgang jeg får renoveret mig en motor. Jeg vender dog stærk tilbage på et tidspunkt i fremtiden, men sådan som tingene ser ud nu kan jeg ikke finde midlerne til at få tingene færdigt.

Vil gerne sige 1000 tak til jer alle for en fantastisk hjælp og godt humør! :-)

Der kommer en tråd under salg/dba hvis man ønsker en mere uddybbende liste af dele til salg.

1. Komplet KV topstykke. Planet, portetet og renoveret af Erland Cox. 272 knast, titanium ventilskåle, stærkere fjedre og nye letvægts løftere fra 034 motorsport 8000.-
2. Komplet CIS til EFI kit m. Bosch LMM, Adaptronic ECU, dyser, benzintryksregulator, adaptere, benzinliste, ledningsnet, vand/olie senor, olietryksmåler, A6 luftfilter kasse og slanger. 7000.-
4. Komplet 5-3 KV quattro manifold med nyt nedgangsrør, inkl. pakning, 3000.-
5. Victor Reinz multilayer metal toppakning, 600.-
6. Ny olieafbøjningsplade inkl pakning, 500.-
7. Motorblok inkl. krumtap og nye RS2 lejer god stand, 800.-
8. Stempler inkl nye ringe, plejestænger og RS2 lejer, 500.-
9. Kuglepoleret insugningsmanifold og motorophæng, 600.-
10. Pulverlakeret ventildæksel, bundkar remhus, 500.-
11. Ny vandpumpe, oliepumpe, oliefilter og tandrem, 300.-

Med venlig hilsen

Karsten Jakobsen
90qc
Næstformand
Næstformand
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14/07/2004 11:11

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af 90qc »

Hej,

Det var ellers et spændende projekt, du havde gang i. Det er ikke så tit der er denne type tuningsprojekter(sugemotor) i forum.
Har du en ide om hvor den vil ende sådan rent effektmæssig og et bud på, hvor meget der mangler,
for at motoren kan samles igen og blive køreklar?

Jeg har også selv været igang med opbygningen af en en KV-motor og den blev genopbygget som en 2,5l,
dvs med en anden krumtap der har større slaglængde.
Jeg kunne måske godt være interesseret i en del af stumperne til mit eget projekt.
Heine F.

'90 Audi Coupé 2,3E [NG] til daglig
'85 Audi 90 quattro 2,5Oettinger [KV] til sommer
'83 Audi 80 quattro 20V [NM] for sjov
Brugeravatar
KalleKaj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 18/08/2008 16:42
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tuning / renovering af KV motor

Indlæg af KalleKaj »

90qc skrev:Hej,

Det var ellers et spændende projekt, du havde gang i. Det er ikke så tit der er denne type tuningsprojekter(sugemotor) i forum.
Har du en ide om hvor den vil ende sådan rent effektmæssig og et bud på, hvor meget der mangler,
for at motoren kan samles igen og blive køreklar?

Ja, det var også en meget svær beslutning. Sådan rent effektmæssigt er det nok et skøn som ville lyde på:

272 Knast: ca. 8HK (Kilde: 034motorsport.com)
EFI kit med nye dyser: ca. 12HK (Kilde: flow-improver.de)
Manifold: ca. 4HK
Planet/portet top m. ventilarbejde: ca. 15HK

Så et sted mellem 30-40 HK ville have været fedt! :-) Motoren er egentligt klar nu. Det eneste jeg mangler er en ny oliepumpe og kilerem, så ville jeg være klar. Nu er det jo første gang jeg roder mig ud i sådan et projekt, så der ville sikkert være nogle ting jeg havde glemt.

90qc skrev:Jeg har også selv været igang med opbygningen af en en KV-motor og den blev genopbygget som en 2,5l,
dvs med en anden krumtap der har større slaglængde.
Jeg kunne måske godt være interesseret i en del af stumperne til mit eget projekt.

Du siger bare til. Jeg har som sagt en HEL KV motor liggende adskilt. Udover det du ser her: http://www.bilgalleri.dk/mar_alle.aspx?UserID=122229 har jeg også ny vandpumpe, tandrem, pulverlakerede dæksler og polerede alu-dele som indsug/motorophæg, VEZ tændingsmodul uden vacuum (skulle bruges til EFI kittet), topbolte osv.
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"