Så starter en ny tråd omhandlende tuning af Audi's 10v KV motor. Jeg har langt om længe fundet et sted jeg kan gå og bygge på den gamle spand, og efter en lang og sej weekend kan jeg med stolthed i stemmen sige at motoren nu ligger adskilt..

Efter megen læseri på http://www.20v-sauger-tuning.de, søgning på ebay, http://www.034motorsport.com, motorenteile.mahle.com og http://www.eurospecsport.com har jeg efter bedste evne bygget en liste over dele jeg skal bruge til dette projektet.
Hvis nogen skulle være i tvivl så er jeg helt nybegynder inden feltet og ville sættes stor pris på al den input jeg kan få!

Indtil videre er jeg nået frem til jeg skal bruge følgende:
Knastaksel
272 grader 034 Motorsport eller Eurospec
Ventiler & tilbehør
Titanium ventilskåle, 034 Motorsport 10 stk.
Hårdere ventilfjedre DBilas
Eventuelt hvis budgettet tillader det større indsugning- og udstødningsventiler. Her skal der fræses større ventilsæder sandt?
Synes at have forstået af NG motoren har 40mm indsugningsventiler og at det måske var smart at anskaffe sig sådan et?
*UPDATE* 21.06.2010
Beholder standard ventiler, da mit KV topstykke ikke rigtigt har pladsen til forøgelser.
Hårdere ventilfjedre 034 Motorsport
Lettere hydrauliske løftere fra 034 Motorsport
Filter og luftindtag
Ram- / Cold Air indtag
Sportsfilter K&N
Polering af Indsugningsklap
Polering af indsugningskanaler og undstøndingskanaler
*UPDATE* 21.06.2010
Indsugningsmanifold og spjældhus er kuglepoleret.
Audi 2.8 V6 luftfilterkasse bruges i stedet.
Stempler, plejlstænger og krumtap
Var heldig at vinde et sæt stempler med plejlstænger i 83,01mm i god stand (Får billeder op i weekenden)
*UPDATE* 21.06.2010
Holder mig til standard 81mm (bruger min tid og kræfter på topstykket i stedet). Har dog renser stempler og regner med at få afbalanceret krumtap og svinghjul i Sverige.
Motorblok
Opboring fra 81mm til 83,01 mm
*UPDATE* 21.06.2010
Standard 81mm (bruger min tid og kræfter på topstykket i stedet).
Udstødning
Bananmanifold 5-1 Tezet
Hvad ville I gøre? Jeg har læst mig til på 20v-sauger-tuning.de at KV manifolden skulle være den man ville beholde hvis man kunne få fingrene i den?
*UPDATE* 21.06.2010
Har fundet KV quattro 5-3 manifold og nedgangsrør.
Diverse
Svinghjul rustfrit stål, 7,7 kg
Strækbolte fra ebay.de
Pakninger og remme
Tandrem
Kilerem
Toppakning
Indsugningspakning
Udstødningspaning
Ventildækselpakning
Bundpakning
Generelt
Vandpumpe
Oliepumpe
Oliefilter
Benzinfiltere
Det var lige en start. Der kommer billeder op af delene lige så snart jeg får mit kamera hjem.
