luftundervogn til A6 For/imod
luftundervogn til A6 For/imod
Hej - er der nogen med erfaringer med luftundervogn til Audi A6 årgang ca 06-07?
Har prøvet et par stykker med S-line sænkning, og det kører bare godt - og 2 stk uden S-line - også godkendt.
Har endnu til gode at prøve luftundervognen -
og hvad med reparationer? Alt andet lige er en konventionel støddæmper samt fjeder vel billigere at skifte, så hvor meget vedligehold skal man forvente på en luftundervogn med godt 150.000 km bag sig?
Har prøvet et par stykker med S-line sænkning, og det kører bare godt - og 2 stk uden S-line - også godkendt.
Har endnu til gode at prøve luftundervognen -
og hvad med reparationer? Alt andet lige er en konventionel støddæmper samt fjeder vel billigere at skifte, så hvor meget vedligehold skal man forvente på en luftundervogn med godt 150.000 km bag sig?
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Spørg mig om et par år. Jeg har lige købt en med luftundervogn, men regner med selv at kunne skrue på den hvis der skulle blive problemer.
A6 adaptive air suspension
A6 adaptive air suspension
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Tak for svar Poul Erik, men så længe kan jeg nok desværre ikke vente
Hvordan kører bilen med luftundervogn vs. en alm. undervogn?
Hvis man sætter den i dynamisk får man vel en ret stram sportsundervogn... og så kan konen køre i comfort går jeg ud fra
Havde egentligt set mig rigtigt lun på en med alm. S-line undervogn - men når man kigger service bogen igennem på bilen så er der lige et "hul" fra 91.000 til 141.000 km = 50.000 km hvor bilen måske/måske ikke er serviceret.
Og når man læser den her
http://www.fdm.dk/motor/risikabelt-over ... ntervallet
så får jeg lidt kolde fødder må jeg indrømme
Og så dukkede der faktisk lige en anden bil op - stort set magen til - men med luftundervogn og fuld service, og så var det jo en nærliggende tanke om den ikke var et bedre køb
Hvordan kører bilen med luftundervogn vs. en alm. undervogn?
Hvis man sætter den i dynamisk får man vel en ret stram sportsundervogn... og så kan konen køre i comfort går jeg ud fra
Havde egentligt set mig rigtigt lun på en med alm. S-line undervogn - men når man kigger service bogen igennem på bilen så er der lige et "hul" fra 91.000 til 141.000 km = 50.000 km hvor bilen måske/måske ikke er serviceret.
Og når man læser den her
http://www.fdm.dk/motor/risikabelt-over ... ntervallet
så får jeg lidt kolde fødder må jeg indrømme
Og så dukkede der faktisk lige en anden bil op - stort set magen til - men med luftundervogn og fuld service, og så var det jo en nærliggende tanke om den ikke var et bedre køb
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Jeg synes den er mere komfortabel med luftundervogn og så har man muligheden for at hæve bilen hvis man skal køre på ujævnt terræn.
Bilen er endvidere meget nem at sænke yderligere vha kodning.
I dynamisk sænkes bilen 15 mm og dæmperne strammes, så det er mere sportsligt.
Når den står i Automatic og man kører over 120 km/t i mere end 1 minut sænkes bilen 15 mm.
Bilen er endvidere meget nem at sænke yderligere vha kodning.
I dynamisk sænkes bilen 15 mm og dæmperne strammes, så det er mere sportsligt.
Når den står i Automatic og man kører over 120 km/t i mere end 1 minut sænkes bilen 15 mm.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Jeg har en A6 med luftundervogn, og det står på "must have" listen til den næste A6.
Ulempen er dyre reservedele hvis noget skal skiftes. Min har nu kørt 192 tkm uden nogen problemer. Der synes ikke at være så mange hits hvis man Googler efter dette, så risikoen er nok lav.
Fordelene er:
-Muligheden for at skifte i mellem de tre højder og justering af stivheden i dæmperne.
-Hvis bilen skal sænkes kan det gøres med VAGCOM.
-Fuldt læs, skiferie eller indkøb i Tyskland, så regulerer bilen til normal højde.
-Med store fælge 19" eller 20" så er der stadig mulighed for komfort.
Med hensyn til hvordan den kører. Der er tydelig forskel på comfort og dynamic. Dæmperne strammes op i dynamic og det mærkes. Der er 19" fælge på min og for det meste triller bilen i comfort.
Med tag ud og prøv en. Der er flere til salg og sælgerne er sultne
Ulempen er dyre reservedele hvis noget skal skiftes. Min har nu kørt 192 tkm uden nogen problemer. Der synes ikke at være så mange hits hvis man Googler efter dette, så risikoen er nok lav.
Fordelene er:
-Muligheden for at skifte i mellem de tre højder og justering af stivheden i dæmperne.
-Hvis bilen skal sænkes kan det gøres med VAGCOM.
-Fuldt læs, skiferie eller indkøb i Tyskland, så regulerer bilen til normal højde.
-Med store fælge 19" eller 20" så er der stadig mulighed for komfort.
Med hensyn til hvordan den kører. Der er tydelig forskel på comfort og dynamic. Dæmperne strammes op i dynamic og det mærkes. Der er 19" fælge på min og for det meste triller bilen i comfort.
Med tag ud og prøv en. Der er flere til salg og sælgerne er sultne
Re: luftundervogn til A6 For/imod
hmm - det lyde da umiddelbart ret positivt det hele
skal ud og se på den i morgen - så må vi se hvordan den kører
skal ud og se på den i morgen - så må vi se hvordan den kører
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Ja ved brug af det såkaldte 402-mod, men hvormeget kan den sænkes der i forhold til normalt?Fink skrev:Hvis bilen skal sænkes kan det gøres med VAGCOM.
Pete
VagCom/VCDS
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Så fik jeg prøvet mig en luftundervogn også.
Det kører ganske udmærket må man erkende
ekstrem komfortabel i comfort mode - man mærker næsten ikke at man kører - og i dynamic virker det meget som en S-line undervogn - ligger stabilt og super-godt på vejen.
Alt i alt kunne jeg nok godt lære at leve med den undervogn - og bilen havde lige fået ny kompressor for et års tid siden så vidt jeg husker
Så er spørgsmålet om man "tør" handle privat og undvære forhandlerens reklamationsret? De første 6 mdr. kan man vel nok komme lidt efter dem hvis det bliver noget? Selvom de siger 24 mdr, så bliver det jo nok lidt svært ud over de 6 mdr alligevel.
Sælgeren af den private har tilbudt en FDM attest - så har man da lidt sikkerhed der synes jeg... men ryger motor eller gearkasse efter kort tid, så hænger man jo selvfølgelig selv på den.
Det kører ganske udmærket må man erkende
ekstrem komfortabel i comfort mode - man mærker næsten ikke at man kører - og i dynamic virker det meget som en S-line undervogn - ligger stabilt og super-godt på vejen.
Alt i alt kunne jeg nok godt lære at leve med den undervogn - og bilen havde lige fået ny kompressor for et års tid siden så vidt jeg husker
Så er spørgsmålet om man "tør" handle privat og undvære forhandlerens reklamationsret? De første 6 mdr. kan man vel nok komme lidt efter dem hvis det bliver noget? Selvom de siger 24 mdr, så bliver det jo nok lidt svært ud over de 6 mdr alligevel.
Sælgeren af den private har tilbudt en FDM attest - så har man da lidt sikkerhed der synes jeg... men ryger motor eller gearkasse efter kort tid, så hænger man jo selvfølgelig selv på den.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Prisen ved en privat handel er vel også typisk lavere end hvad den samme bil vil stå til hos en forhandler. Denne besparelse skal jo så dække eller være et tilskud til en eventuelt "garanti-sag". Fordelen ved privat handel er at du får besparelsen "up-front"; det vil sige uanset om der kommer fejl eller ej.CoupéGt skrev:Så er spørgsmålet om man "tør" handle privat og undvære forhandlerens reklamationsret?
Man kan jo aldrig helt gardere sig,; hverken ved forhandler eller privat handel, men kig lidt på manden du handler med og prøv at vurder om han virker ærlig og reel.
Pete
VagCom/VCDS
Re: luftundervogn til A6 For/imod
uanset hvordan lovgivningen er, så er det op ad bakke og få større ting dækket ved forhandleren.
hvis du køber privat så få en med der kender biltypen og få udlæst fejlkoder
hvis du køber privat så få en med der kender biltypen og få udlæst fejlkoder
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Fink skrev:Jeg har en A6 med luftundervogn, og det står på "must have" listen til den næste A6.
Ulempen er dyre reservedele hvis noget skal skiftes. Min har nu kørt 192 tkm uden nogen problemer. Der synes ikke at være så mange hits hvis man Googler efter dette, så risikoen er nok lav.
Fordelene er:
-Muligheden for at skifte i mellem de tre højder og justering af stivheden i dæmperne.
-Hvis bilen skal sænkes kan det gøres med VAGCOM.
-Fuldt læs, skiferie eller indkøb i Tyskland, så regulerer bilen til normal højde.
-Med store fælge 19" eller 20" så er der stadig mulighed for komfort.
Med hensyn til hvordan den kører. Der er tydelig forskel på comfort og dynamic. Dæmperne strammes op i dynamic og det mærkes. Der er 19" fælge på min og for det meste triller bilen i comfort.
Med tag ud og prøv en. Der er flere til salg og sælgerne er sultne
Jeg er helt enig, har selv lige købt en ny A6 Allroad, hvor luftundervogn er standard. Guderne skal vide, at jeg smiler hver gang man lige sænker eller hæver.
Men prisen... Pyha!
[b]Nuværende bil: A6 Allroad 2013 3,0 245hk, min baby!
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Da jeg fik min nye gamle bil, stod jeg også og skulle vælge imellem en Sline sænkning og en med luftundervogn, jeg valgte den med Sline undervogn.
Jeg fik af vide at luftundervognen har tendens til at knirke under kørsel, og at den er hammerende dyr at rode med, hvis den skulle gå i stykker.
Men jeg må da indrømme at den var sjov at køre i.
Men det syntes jeg nu også S line undervognen er, der er stadig lidt konfort, selv om man køre på 18" dæk.
Jeg fik af vide at luftundervognen har tendens til at knirke under kørsel, og at den er hammerende dyr at rode med, hvis den skulle gå i stykker.
Men jeg må da indrømme at den var sjov at køre i.
Men det syntes jeg nu også S line undervognen er, der er stadig lidt konfort, selv om man køre på 18" dæk.
Preben Jensen
Re: luftundervogn til A6 For/imod
El_prepzi skrev:Jeg fik af vide at luftundervognen har tendens til at knirke under kørsel, og at den er hammerende dyr at rode med, hvis den skulle gå i stykker.
Min har lige rundet 150.000 km, og selvom jeg dog selv kun har haft den i kortere tid, så har jeg dog aldrig hørt nogen knirkelyde i min tid. Men jeg frygter også prisen på en evt. reparation...den tid den sorg...
Christoffer
Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
Re: luftundervogn til A6 For/imod
indtil videre er jeg nu meget tilfreds med min luft-undervogn
Hjalp også lidt på humøret, at kompressoren var blevet skiftet inden for de sidste 12 mdr, så holder den jo nok lidt endnu.
Hjalp også lidt på humøret, at kompressoren var blevet skiftet inden for de sidste 12 mdr, så holder den jo nok lidt endnu.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: luftundervogn til A6 For/imod
HEJ PEB
Du skriver den er nem at sikke via kodning. Jeg har næsten forsøgt alt nu men uden held
Kan du give et hint??!
Går ud fra jeg skal i niv. regulering og ind via tilpasning.......
Pft
Du skriver den er nem at sikke via kodning. Jeg har næsten forsøgt alt nu men uden held
Kan du give et hint??!
Går ud fra jeg skal i niv. regulering og ind via tilpasning.......
Pft
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Hej PEB.
Tak for lyn hurtigt svar
Den havde jeg læst men forstår den måske bare ikke. Der står man skal skrive den aktuelle højde. Men så skal man måske trække det man vil sænke den fra???
Tak for lyn hurtigt svar
Den havde jeg læst men forstår den måske bare ikke. Der står man skal skrive den aktuelle højde. Men så skal man måske trække det man vil sænke den fra???
Re: luftundervogn til A6 For/imod
mjensen skrev:Hej PEB.
Tak for lyn hurtigt svar
Den havde jeg læst men forstår den måske bare ikke. Der står man skal skrive den aktuelle højde. Men så skal man måske trække det man vil sænke den fra???
Du skal lægge det til, så bilen tror den er højere end den er. Dermed regulerer den sig ned.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Det virkede bare helt perfekt
Kunne dog max sætte den til 416 mm men det passer også meget godt så den ligger lige lidt over hjulet.
Mange tak for hjælpen.
Kunne dog max sætte den til 416 mm men det passer også meget godt så den ligger lige lidt over hjulet.
Mange tak for hjælpen.
- autoglans
- Forumbruger
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 29/05/2004 16:06
- Geografisk sted: Videbæk vestjylland
- Kontakt:
Re: luftundervogn til A6 For/imod
Hej, har lige forsøgt det samme på min Q7, den skriver at værdien er ugyldig uanset værdi, og så har jeg fået et gult hæve/sænke symbol i instrumenteringen.
Når jeg så fejlsøger, skriver den at grundindstilling ikke er udført/udført forkert.....
Hvad er det lige jeg gør galt ?
MVH Jørgen
Når jeg så fejlsøger, skriver den at grundindstilling ikke er udført/udført forkert.....
Hvad er det lige jeg gør galt ?
MVH Jørgen