Jeg sidder og kigger lidt på et nyt rat med F1 gearskifte til min A6 på ebay.
Hvordan er proceduren mht. ratskifte osv?
Jeg er jo lidt nervøs for, at få en airbag knaldet af i hovedet må jeg erkende
Er det plug and play montering eller skal der efterfølgende kodes for at få gearskiftet til at virke?
F1 gearskifte i A6
F1 gearskifte i A6
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: F1 gearskifte i A6
Det er vist noget med at afmontere batteriet og vente 30 minutter...
Alternativt så koster et outfit som vist kun omkring 10.000 USD...
Alternativt så koster et outfit som vist kun omkring 10.000 USD...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: F1 gearskifte i A6
Montering er Plug'n'play, men aktivering kræver kodning efterfølgende.
CoupéGt skrev:Jeg sidder og kigger lidt på et nyt rat med F1 gearskifte til min A6 på ebay.
Hvordan er proceduren mht. ratskifte osv?
Jeg er jo lidt nervøs for, at få en airbag knaldet af i hovedet må jeg erkende
Er det plug and play montering eller skal der efterfølgende kodes for at få gearskiftet til at virke?
Re: F1 gearskifte i A6
Ok - det lyder jo rimeligt tilforladeligt så.
af med batteri poler i mindst 30 minutter - bytte rattet ud - og så finde en der kan hjælpe med kodning efterfølgende - takker
af med batteri poler i mindst 30 minutter - bytte rattet ud - og så finde en der kan hjælpe med kodning efterfølgende - takker
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: F1 gearskifte i A6
SorenR skrev:Det er vist noget med at afmontere batteriet og vente 30 minutter...
Alternativt så koster et outfit som vist kun omkring 10.000 USD...
jeg synes klubben skal investere i sådan en dragt, som Søren henviser til. så man fri for alt det pjat med batteri og vente og hvad ved jeg.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: F1 gearskifte i A6
CoupéGt skrev:Jeg sidder og kigger lidt på et nyt rat med F1 gearskifte til min A6 på ebay.
F1 gearskifte er lidt opreklameret. Jeg har det på min og bruger det stort set aldrig, kun for at skifte tilbage til 6. hvis gearkassen har skiftet til 5. op ad en bakke eller lignende. Jeg ville ikke bruge penge på det med mindre det er for at få et andet rat
Re: F1 gearskifte i A6
Fink skrev:CoupéGt skrev:Jeg sidder og kigger lidt på et nyt rat med F1 gearskifte til min A6 på ebay.
F1 gearskifte er lidt opreklameret. Jeg har det på min og bruger det stort set aldrig, kun for at skifte tilbage til 6. hvis gearkassen har skiftet til 5. op ad en bakke eller lignende. Jeg ville ikke bruge penge på det med mindre det er for at få et andet rat
Lige præcies,sidder også i min men jeg bruger det aldrig,skal jeg køre sjovt smider jeg den blot i sport
Men hvis det er for et andet rat og det sidder i det såååå
Lille ny på vej hjem
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------
Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Re: F1 gearskifte i A6
umiddelbart synes jeg nu godt, at jeg kunne tænke mig funktionen
Ikke, at jeg ikke kan leve uden og bilen kører da såmænd ganske fantastisk uden meeen mere udstyr er jo altid fedt
selvfølgelig kan man bare sætte den i sport - men ligger man i 6 med feks 80-85 og vil lave en hurtig overhaling - så går sport jo først i 5 - og når man så træder pedalen ned går der lige et sekund eller to før den går ned i 4 - med F1 så havde man jo muligheden for at ligge 4 ind selv når man ville.
Det har man self. også med +/- på selve gearstangen - men det er da smartere at have det på rattet
en enkelt af de biler jeg prøvede havde F1 og det ærgerede mig en smule, at den bil jeg endte med at købe ikke havde det - til gengæld har den så adaptiv luftundervogn så tænkte, at det nok var nemmere, at eftermontere F1 skifte end luftundervogn Og et S-line rat kan findes til 200-250 euro på ebay og hvis monteringen er forholdsvis simpel, så er det da en nem og (relativ) billig opgradering
Ikke, at jeg ikke kan leve uden og bilen kører da såmænd ganske fantastisk uden meeen mere udstyr er jo altid fedt
selvfølgelig kan man bare sætte den i sport - men ligger man i 6 med feks 80-85 og vil lave en hurtig overhaling - så går sport jo først i 5 - og når man så træder pedalen ned går der lige et sekund eller to før den går ned i 4 - med F1 så havde man jo muligheden for at ligge 4 ind selv når man ville.
Det har man self. også med +/- på selve gearstangen - men det er da smartere at have det på rattet
en enkelt af de biler jeg prøvede havde F1 og det ærgerede mig en smule, at den bil jeg endte med at købe ikke havde det - til gengæld har den så adaptiv luftundervogn så tænkte, at det nok var nemmere, at eftermontere F1 skifte end luftundervogn Og et S-line rat kan findes til 200-250 euro på ebay og hvis monteringen er forholdsvis simpel, så er det da en nem og (relativ) billig opgradering
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: F1 gearskifte i A6
Jeg satte det i min A3 8v. Der skulle ikke kodes noget. Det virkede umiddelbart efter montering.
2012 A3 8v 1.8 TFSI S-tronic.
Re: F1 gearskifte i A6
Det er ikke gjort med at montere rattet på en A6 4F (og 4G). Der skal kodning til for at aktivere palerne.
Beoman skrev:Jeg satte det i min A3 8v. Der skulle ikke kodes noget. Det virkede umiddelbart efter montering.