Adr. Indtastning igen igen

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

Hej Alle Audi fans

Igen igår skulle jeg indstille navi til en destination som var totalt umuligt at finde....
Djunkevej 3 8400 Ebeltoft!
Men som sædvane, dannes den adr ikke under Ebeltoft.... Kunne så se det lå i en lille flække ved navn Dråby, men nej heller ikke der var der noget der hed Djunkevej!!! :x
Endte med at bruge navi i min mobil som straks fandt Djunkevej under 8400 Ebeltoft :evil::evil::evil:

Efter at have ankommet på adr kunne jeg konstatere at der var noget som hed boeslum strand lidt syd for destination... Og minsandten om ikke audi navi nu kunne finde Djunkevej :-o

Lang historie kort :razz:
Er der nogen som ved om audi har løst problemet, med søge funktionen eller har en løsning på trapperne?
(audi A4 8k mmi high 2g)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Bjørn T »

Det bliver desværre nok ikke bedre, før Audi finder en anden leveramdør uden for Korea eller Kina til levere navianlæg.
Hvor diletantisk er det lige, at på min RNS-E er samtlige skøjtebaner i Europa lagt i IP, men ikke en eneste campingplads. :roll:
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Pete »

Især når det er et ikke helt normalt vejnavn, kan du gøre det modsat; først skriver du vejnavnet ind, så kommer den op med i hvilke byer der findes sådan en vej og så vælger du den du vil have. Som nævnt er denne løsning ikke helt så god hvis vejnavnet er Søndergade, Hovedgaden, osv, men vil virke perfekt med Djunkevej.

:) Pete
VagCom/VCDS
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af rlarsen »

Audi kan jo ikke tage højde for hvordan adresser er blevet leveret til Navteq ;)

Når det så er sagt så vil jeg give dig ret i at adresse søgningen ikke er særlig godt gennemtænkt - hvorfor benytte "små pletter" som kun de lokale kender som "by" ?? En navigation er til for at os som ikke kender vejen/området, at vi kan finde vej - ikke omvendt.

Nu har jeg ikke "leget" med navigationen i MMI 3G endnu, men måske der er blevet lavet nogle tilretninger der ?? - ellers vil Google Map for nogle være en mulighed, men dette kræver så at man har husket at bestille dette med, da man købte bilen (kun muligt med MMI 3G Plus).
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Jonas_R »

Kan du ikke søge på post nr? Dette vil jo være korrekt lige gyldigt hvilken lille skod flække du skal til.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af rlarsen »

Jonas_R skrev:Kan du ikke søge på post nr? Dette vil jo være korrekt lige gyldigt hvilken lille skod flække du skal til.

Du vil stadig skulle tage stilling til hvilke flæk du da vil benytte til adresse søgningen - og så er det bare at gå i gang fra en ende af (denne liste kan af og til godt være lang)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Jonas_R
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1609
Tilmeldt: 10/10/2003 20:31
Geografisk sted: Stor københavn

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Jonas_R »

rlarsen skrev:
Jonas_R skrev:Kan du ikke søge på post nr? Dette vil jo være korrekt lige gyldigt hvilken lille skod flække du skal til.

Du vil stadig skulle tage stilling til hvilke flæk du da vil benytte til adresse søgningen - og så er det bare at gå i gang fra en ende af (denne liste kan af og til godt være lang)


Ja så kan jeg godt se at det ikke spiller.
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

man er da nød til at indtaste by først, jeg har ikke muligheden for at lade det felt stå blankt! eller har jeg??
mht post nr. så får man jo oplyst en adr i dette tilfælde med post nr Ebeltoft og skriver så Ebeltoft som by, og der findes ikke pågældende vej navn, selv om det faktisk ligger i post nr 8400 Ebeltoft
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Pete »

Michael Vindfeld skrev:man er da nød til at indtaste by først, jeg har ikke muligheden for at lade det felt stå blankt! eller har jeg??
Jo da. Hvis du starter med vejnavn kommer den og spørger om den skal søge i den by der er angivet eller i hele landet.

:) Pete
VagCom/VCDS
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af rlarsen »

Pete skrev:
Michael Vindfeld skrev:man er da nød til at indtaste by først, jeg har ikke muligheden for at lade det felt stå blankt! eller har jeg??
Jo da. Hvis du starter med vejnavn kommer den og spørger om den skal søge i den by der er angivet eller i hele landet.

:) Pete

Måske er det sådan i RNS-E - men ikke i MMI
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Pete »

rlarsen skrev:
Pete skrev:
Michael Vindfeld skrev:man er da nød til at indtaste by først, jeg har ikke muligheden for at lade det felt stå blankt! eller har jeg??
Jo da. Hvis du starter med vejnavn kommer den og spørger om den skal søge i den by der er angivet eller i hele landet.

:) Pete

Måske er det sådan i RNS-E - men ikke i MMI
Ja det virker sådan på min RNS-E; overraskende hvis ikke MMI'en er lige så god på det punkt.

:) Pete
VagCom/VCDS
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af rlarsen »

Pete skrev:
rlarsen skrev:
Pete skrev:
Michael Vindfeld skrev:man er da nød til at indtaste by først, jeg har ikke muligheden for at lade det felt stå blankt! eller har jeg??
Jo da. Hvis du starter med vejnavn kommer den og spørger om den skal søge i den by der er angivet eller i hele landet.

:) Pete

Måske er det sådan i RNS-E - men ikke i MMI
Ja det virker sådan på min RNS-E; overraskende hvis ikke MMI'en er lige så god på det punkt.

:) Pete

Der kan skriver bøger om hvad MMI 2G ikke kan i forhold til RNS-E - MMI 3G er dog meget bedre (næsten som RNS i alm. funktionalitet), men om adresse søgningen er som RNS-E ved jeg ikke, da jeg ikke selv har en 3G at "lege" med.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

Det vil sige der ikke lige er en løsning (opdatering) på trapperne der løser dette problem?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af rlarsen »

Michael Vindfeld skrev:Det vil sige der ikke lige er en løsning (opdatering) på trapperne der løser dette problem?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Nope - der vil sikkert aldrig komme en opdatering....
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af SteenTP »

Det er lidt beskæmmende at det dyre isenkram i vore audier får totalt baghjul af en Garmin eller TomTom til få hundrede kroner.... ikke mindst når man tillægger at der næsten er garanti for indbrud i bilen før eller senere hvis man har en RNS-E.... :-#
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af PEB »

I min "nye" A6 med 3G kan man taste vejnavn ind først og derefter lister navigationen hvilke byer gaden findes i.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Bjørn T »

PEB skrev:I min "nye" A6 med 3G kan man taste vejnavn ind først og derefter lister navigationen hvilke byer gaden findes i.

Hvilken en af dem? Den nyhentede eller eller den der er til salg. ;)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af ullum »

"nye" :D
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Ivan »

Det er et rigtig træls problem, som har været vendt flere gange. ;(

Fra 20. september 2011: "Nu har jeg sendt en mail vedr. MMI-navigationsproblemet til direktøren for Audi Danmark - Thomas Jöhncke - så må vi se, om han kan trylle...". Han svarede et problematikken ville blive videresendt til relevante...intet hørt... :-k

viewtopic.php?f=92&t=27178&hilit=+navi
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af ullum »

Ivan skrev:Det er et rigtig træls problem, som har været vendt flere gange. ;(

Fra 20. september 2011: "Nu har jeg sendt en mail vedr. MMI-navigationsproblemet til direktøren for Audi Danmark - Thomas Jöhncke - så må vi se, om han kan trylle...". Han svarede et problematikken ville blive videresendt til relevante...intet hørt... :-k

viewtopic.php?f=92&t=27178&hilit=+navi



Helt ærligt, forventede i det
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Låst

Tilbage til "Navigation"