Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Brugeravatar
HCS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 538
Tilmeldt: 15/11/2005 11:53
Geografisk sted: København

Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Indlæg af HCS »

Ved hvilken grænseovergang til Tyskland kan man købe prøveplader?

Frøslev
Padborg
Kruså

Kan man købe prøveplader om lørdagen?

På forhånd tak.


Mvh, HCS
Tidligere bil: Audi A6 avant quattro 2.8 30V '97 (C4)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Indlæg af SorenR »

B - Du kan hos SKAT/grænsepolitiet, på Toldbodvej 8 i Padborg (oven på den gamle toldstation hvor lastbilerne skal/skulle fortolde), få udleveret prøveplader 24 timer i døgnet. I praksis ringer du blot på døren og siger, at du har hentet bil i Tyskland (import). Det er vigtigt at du har 100 kr. med i KONTANTER, da man ikke modtager Dankort som betalingsmiddel på dette kontor! Bemærk i øvrigt at de 100 kr. kun dækker prøveplader for 1 dag, samt at pladerne altid gælder fra kl. 0:00 til 23:59. Ankommer du en aften kl. 23:00, skal du således (1) enten vente 1 time eller (2) købe prøveplader for 2 dage (derved 200 kr. i alt).

Kilde: http://bilimport.tkrath.dk/

Dania Truck http://www.daniatruck.dk/da/plader/ klarer de tyske export plader, også i Padborg.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Indlæg af morten00 »

HCS skrev:...Kan man købe prøveplader om lørdagen?...
Ved opslag på http://bilimport.tkrath.dk/ under "AD4 Danske prøveplader" kan man læse
B - Du kan hos SKAT/grænsepolitiet, på Toldbodvej 8 i Padborg (oven på den gamle toldstation hvor lastbilerne skal/skulle fortolde), få udleveret prøveplader 24 timer i døgnet. I praksis ringer du blot på døren og siger, at du har hentet bil i Tyskland (import). Det er vigtigt at du har 100 kr. med i KONTANTER, da man ikke modtager Dankort som betalingsmiddel på dette kontor! Bemærk i øvrigt at de 100 kr. kun dækker prøveplader for 1 dag, samt at pladerne altid gælder fra kl. 0:00 til 23:59. Ankommer du en aften kl. 23:00, skal du således (1) enten vente 1 time eller (2) købe prøveplader for 2 dage (derved 200 kr. i alt).


Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
HCS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 538
Tilmeldt: 15/11/2005 11:53
Geografisk sted: København

Re: Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Indlæg af HCS »

Super! 1000 tak for hjælpen. Smiler

Til orientering er det desværre ikke en ny bil til mig selv men til en kammerat...


Mvh, HCS
Tidligere bil: Audi A6 avant quattro 2.8 30V '97 (C4)
Brugeravatar
mathisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 193
Tilmeldt: 4/12/2004 21:51
Geografisk sted: Midtdjursland

Re: Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Indlæg af mathisen »

husk for guds skyld nu også at få tyske prøveplader, ellers koster det 2000 euro, plus du får lov til at sætte bilen indtil du har hentet pladerne, jeg taler af erfaring
Hilsen Mathis

[color=#FF0000].....Nu uden Audi.....[/color]

Audi A6 avant 2,5 TDI quattro tiptronic, 110 kw, motorkode AFB, 1999.

[size=18][color=#0080FF]Livet er en gave.....Har du kvitteringen for så vil jeg gerne have mit byttet [/color][/size]
[color=#FF0000]Har lige smurt Audien ind i Anti age fra Yves Rocher...håber det hjælper.....[/color]
Brugeravatar
HCS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 538
Tilmeldt: 15/11/2005 11:53
Geografisk sted: København

Re: Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Indlæg af HCS »

mathisen skrev:husk for guds skyld nu også at få tyske prøveplader, ellers koster det 2000 euro, plus du får lov til at sætte bilen indtil du har hentet pladerne, jeg taler af erfaring


Surt (men måske også lidt dumt at køre uden plader...?).

Der er styr på de tyske plader, forhandleren har skaffet dem.
Da jeg selv hentede en bil sidste vinter bestilte jeg dem gennem Daniatruck, der sendte dem til mig.

De danske plader bliver efter planen hentet imorgen, men det er rart at have en backup plan, hvis det smutter.

Thx.


Mvh, HCS
Tidligere bil: Audi A6 avant quattro 2.8 30V '97 (C4)
Brugeravatar
mathisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 193
Tilmeldt: 4/12/2004 21:51
Geografisk sted: Midtdjursland

Re: Prøveplader ved grænsen til Tyskland?

Indlæg af mathisen »

HCS skrev:
mathisen skrev:husk for guds skyld nu også at få tyske prøveplader, ellers koster det 2000 euro, plus du får lov til at sætte bilen indtil du har hentet pladerne, jeg taler af erfaring


Surt (men måske også lidt dumt at køre uden plader...?).

Der er styr på de tyske plader, forhandleren har skaffet dem.
Da jeg selv hentede en bil sidste vinter bestilte jeg dem gennem Daniatruck, der sendte dem til mig.

De danske plader bliver efter planen hentet imorgen, men det er rart at have en backup plan, hvis det smutter.

Thx.


Mvh, HCS




det var ikke helt uden plader de var bare 7 dage for gamle og jeg skulle ikke kører længere end 100 km, så jeg tog chancen for at sparer de 1200 kr, men det gør jeg nok ikke næste gang
Hilsen Mathis

[color=#FF0000].....Nu uden Audi.....[/color]

Audi A6 avant 2,5 TDI quattro tiptronic, 110 kw, motorkode AFB, 1999.

[size=18][color=#0080FF]Livet er en gave.....Har du kvitteringen for så vil jeg gerne have mit byttet [/color][/size]
[color=#FF0000]Har lige smurt Audien ind i Anti age fra Yves Rocher...håber det hjælper.....[/color]
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"