Projekt S4 B5 ...

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

I forventningen om at jeg snart bliver indkaldt til periodesyn (indenfor en måneds tid) tænkte jeg at det var en god ide at kigge lidt på bremserne... De har ikke været alt for gode da jeg jo ikke kører særligt meget i bilen for tiden...

Hjulene kom af...

Billede

De er alle slidt på indersiden :-k (Det nederste i stakken er reservehjulet)
Venstre forhjul var dog slidt lidt mere end de andre o.O

Billede

Noget kunne tyde på sporingen ikke har været helt i orden :x

Skiverne for skal klart skiftes, de er under mål...
Skiverne bag har levet deres eget liv, nogle dage med meget rust og andre dage med mindre rust...

Billede

Bremseklodserne på bagbremserne er totalt flosset i kanterne og ser ud som om de er ved at gå i opløsning og så opdagede jeg at styretapperne i bremseåget i førersiden ikke flyttede sig = 1 bremseklods med meget belægning + 1 bremseklods med meget lidt belægning...

Nyt bremseåg og klodser er bestilt hos SMC - det var selvfølgelig ikke lagervare :/[]

Jeg overvejer at bruge Zimmermann hullede skiver i stedet for de originale, har fundet dem til en favorabel pris men kunne godt bruge lidt input her...

Den opmærksomme læser har nok bemærket at jeg har pillet Bilstein undervognen af, til gengæld er der kommet helt nye støddæmpere på. Jeg har ligeledes afmonteret DTS'en og Apikol ophænget på bagdifferentialet.

Billede
Det er utroligt hvad en børste, lidt opvaskemiddel og en spand vand kan gøre ;-)

Der er nogle vibrationer i bagvognen som jeg skal have fejlsøgt på, formentlig et gummiophæng der ikke er blevet skiftet da jeg arbejdede på undervognen sidst.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af Ivan »

For hulen da SørenR - det kunne da være endt i en rigtig møgsituation...pyhh :shock:
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SteenTP »

Du køber nogle ordentlige dæk næste gang ikke Søren....? ;)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

SteenTP skrev:Du køber nogle ordentlige dæk næste gang ikke Søren....? ;)

Dækkene fejler ikke noget, samme pris/klasse som Michelin Pilot serien og godkendt til 300 km/t. Meget stabile på tør og regnvåd vej. Stort set ingen hæl/tå i mønstret. Derimod er de lige så effektive som slicks på glatbane ;-)
Det er helt klart en dårlig sporing der har spist dem.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af Avantismo »

Jeg havde præcis samme dækslid på min 2,8 A4...

Jeg fik sporet min bil efter en større udskiftning af styrtøjet.

Mekanikeren sagde at det var normalt at de sled en lille smule på indersiden af dækket.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

Så er der bestilt nye Zimmermann skiver hos http://www.bremsen-heinz.de ;-)

Billede

2 @ 321x30 (ventileret) for
2 @ 245x10 (massiv) bag

€ 311,02 incl. fragt. (y)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af Avantismo »

Synes godt om :mrgreen:
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af Høy »

Jeg har ligeledes afmonteret DTS'en og Apikol ophænget på bagdifferentialet.


Hvorfor har du taget det af? Var det træls at køre med, eller må synsmanden ikke se det?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

Høy skrev:
Jeg har ligeledes afmonteret DTS'en og Apikol ophænget på bagdifferentialet.


Hvorfor har du taget det af? Var det træls at køre med, eller må synsmanden ikke se det?

\Alex

Der er nogle kraftige vibrationer omkring 110-140 km/t som skal findes, så det er tilbage til standard og så må vi se om jeg kan finde dem.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af Høy »

Jeg havde præcis det samme - de der jammerlige Girling-calipre er i alu på bagakslen på RS4'en, og de bandt og gav vibrationer i bagtøjet. Muligvis noget lignende på din (selv om de er i jern), og det kan gå i sig selv igen med nye bremser.

Jeg har droppet enhver tanke om Brembo på RS4'en efter at have rodet med forbremserne på raceren. Girling-caliprene i jern (foran) bremser ikke vildt godt, men de er mindst 20 gange lettere at have med at gøre, når der skal skrues. De andre skal udskiftes hvert 2. år, hvis man ikke skiller dem ad hele tiden og pudser dem, hvilket så medfører, at div. gevindboringer ødelægges.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

Jeg har været til bestyrelsesmøde i dag, 250 km hjemmefra... Ingen vibrationer! Der var ingen tvivl om at det var venstre bagskive/caliber der var synderen. Med nye skiver og et nyt bremseåg på venstre bag caliber er den totalt vibrationsfri helt op til selv meget ulovlige hastigheder. Gudskelov fik jeg lidt følgeskab af en Touareg V10 (tror jeg nok) på jyllandssiden så jeg ikke følte mig så skyldig :-
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af Avantismo »

Slemme Søren.

Eneste trøst er at 98 % af politiets vognpark kan ikke følge med :-
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Jesper P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 22/04/2009 12:22
Geografisk sted: Roskilde

Projekt S4 B5 ...

Indlæg af Jesper P »

Søren, du sku sej nok! Ku da godt pege på en enkelt faglært eller to der ville tøve en kende med at tage sådan en opgave der....(-;

Hvis du får brug for lift så siger du bare til! Jeg har jo fået lidt mere plads og også lidt flere lifte...


Sendt fra et sted herude...
______________________________________________
Audi Rs4 B5
http://www.bilgalleri.dk/galleri/305839-audi_rs4
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

Ikke så meget med Audi at gøre ud over det første billede O:)

Fik skiftet bagrude på konens Golf... Sender hermed en venlig tanke til rsv @ VAGcars for den fine bagrude (y)

Før... (glemte selvfølgelig et FØR billede men havde noget i gemmerne :mrgreen: )

Billede

Efter...

Billede

Note to self: Næste gang bruger jeg SORT og ikke HVID silicone til tætning :oops:

Det var p***e koldt i carporten hvilket hunden udemærket godt var klar over...

Billede
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

Søgte og fandt!!

Hvad var symtonerne på at din tandstang skulle skiftes?

Jeg har en 1998 A6 der larmer noget i pumpen efter nogle min. Den føles stadig nem at dreje, med der er luftbobler i servo væsken som er grøn, syntes lidt problemet kom noget tid efter jeg skiftede fra den syntetisk røde olie (forrig ejer) Jeg har skiftet alle slanger på suge siden af pumpen og servo olie beholder uden at det ændret noget!

Jeg kan ikke umidelbart se at den bruger olien!

Så jeg i tvivl om det den nemme løsning (pumpen) eller og jeg skal igang med tandstang??
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Sv: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

CarstenAS skrev:Søgte og fandt!!

Hvad var symtonerne på at din tandstang skulle skiftes?

Grim lyd fra pumpen og en tom beholder...
Forresten, rødt låg - ATF Dexron etelletandet, grønt låg - grøn servoolie. ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

Det netop mit problem.. for jeg har grim lyd og MEN fyldt beholder. fyldt med olie og små luft bobler??
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

Altså problem på at jeg ikke med sikkerhed kan sige det tandstang?
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af SorenR »

CarstenAS skrev:Altså problem på at jeg ikke med sikkerhed kan sige det tandstang?

Nok mere pumpe end tandstang.

Der er mindre servo olie i systemet end hvad der kan være i en dåsecola - så hvis noget er utæt, så tømmes systemet rimeligt hurtigt. ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
CarstenAS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17/03/2006 10:00
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Projekt S4 B5 ...

Indlæg af CarstenAS »

Det vil jeg også helst tro. Jeg havde vist også lidt hårdt fat i den da remhjulet skulle af ved tandrems skift! Så måske den er blevet skadet der!! Jeg syntes nu bare det mystisk hvordan den kan suge luft ind i olien!
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"