Audi A5 olieforbrug

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
Mads B
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 161
Tilmeldt: 23/11/2013 22:04
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Mads B »

kjaaer skrev:Hej igen.
Audi DK vil ikke yde kulancedækning hvilket undre mig meget da det var dem der satte gang i en olievejning? hvad skal de bruge den til hvis ikke de vil hjælpe mig? Håber ikke de mener at 0,9 liter pr. 1000 km. er ok :-k
Nu 10 måneder efter mit køb "med olievejning fra Audi værksted" lyder det til at min forhandler har tænkt sig at udbedre fejlen :-) er aftalt pr. telefonen men har det ikke skrifteligt endnu.

Jeg er utrolig skuffet over Audi DK sætter undersøgelser igang, uden at ville dække når de tydeligvis får en rapport som er AAAALT for gal - Alder og kilometer skal de IKKE bruge som undskyldning.

Jeg satser på at forhandleren i silkeborg holder hvad han lover nu, men kan ikke rose Audi DK for at sælge biler i den prisklasse samt lade køberen stå med en regning på 59.000 derefter pga dårlig kvalitet.!. Absolut skuffende :!: Jeg ved godt de ikke er forpligtet til noget på biler over 2 år, men havde ikke forventet en så stor reperation på egen regning efter godt 100.000 km.

Tak for alle de gode indæg.!. :-)


Skuffende af Audi DK :(
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro

---

Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8

VCDS NEtech - Nyeste udgave
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Mads B skrev:
kjaaer skrev:Hej igen.
Audi DK vil ikke yde kulancedækning hvilket undre mig meget da det var dem der satte gang i en olievejning? hvad skal de bruge den til hvis ikke de vil hjælpe mig? Håber ikke de mener at 0,9 liter pr. 1000 km. er ok :-k
Nu 10 måneder efter mit køb "med olievejning fra Audi værksted" lyder det til at min forhandler har tænkt sig at udbedre fejlen :-) er aftalt pr. telefonen men har det ikke skrifteligt endnu.

Jeg er utrolig skuffet over Audi DK sætter undersøgelser igang, uden at ville dække når de tydeligvis får en rapport som er AAAALT for gal - Alder og kilometer skal de IKKE bruge som undskyldning.

Jeg satser på at forhandleren i silkeborg holder hvad han lover nu, men kan ikke rose Audi DK for at sælge biler i den prisklasse samt lade køberen stå med en regning på 59.000 derefter pga dårlig kvalitet.!. Absolut skuffende :!: Jeg ved godt de ikke er forpligtet til noget på biler over 2 år, men havde ikke forventet en så stor reperation på egen regning efter godt 100.000 km.

Tak for alle de gode indæg.!. :-)


Skuffende af Audi DK :(


Meget, de må sq erkende hvis de har et dårligt produkt, synes generelt ikke at de er særligt gode ved deres kunder, hvad angår rep. pga. dårligt design eller fejl produktion, man skal nærmest selv henvende sig til dem, før de vil fortælle en, at man kan få noget lavet på garanti, ikke noget med at indkalde nogen da :-(
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SteenTP »

Ja det er - atter engang - deprimerende læsning.

Jeg havde aldrig troet at min næste bil kunne været andet end en Audi men jeg er efterhånden kommet grundigt i tvivl.
Hvis det bliver en Audi tror jeg at jeg holder mig til den nyeste model med 1,8T motor jeg kan få - en A4 fra 2007.
Den motor har bevist sit værd og er nærmest uopslidelig.

Og ja -jeg ved godt at der er mange nyere audier, der kører uden problemer men jeg har ikke lyst til at risikere en kæmperegning på en udbredt fejl som Audi udemærket godt kender til men i sin kæmpe arrogance nægter at dække =;
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Ja det er sq deprimerende, motorer der bruger olie og gear der ikke virker, der står lange indlæg om det, på stort set alle forums der omhandler audi'er. Hvis de ville stå ved deres fejl, som nogle andre fabrikanten gør, så ville de kunne sælge endnu mere, folk er jo mest til ærlighed og biler der bare kører :-)
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Ivan »

Hvorfor kan man med Skoda, Seat og WV tilkøbe to års ekstra garanti, men ikke med prestigemærket Audi... :roll:
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Og hvorfor koster audi mere end de 3 andre på de aut. Værksteder??? Men de vil måske kun henvende sig til dem, hvor penge ikke betyder så meget, som for andre, der gerne vil have noget lækkert at køre i, træls er det ihvertfald. Er bmw og Mercedes lige så trælse at arbejde med?
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SorenR »

Nu ved jeg ikke om det er en trend, men jeg synes jeg er begyndt at se flere og flere Audi 80 og Audi 100 i det danske gadebillede ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Ivan »

SorenR skrev:Nu ved jeg ikke om det er en trend, men jeg synes jeg er begyndt at se flere og flere Audi 80 og Audi 100 i det danske gadebillede ;-)


He he - dengang skulle Audi være bedre, når man skulle erobre markedsandele. :-
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Ivan skrev:
SorenR skrev:Nu ved jeg ikke om det er en trend, men jeg synes jeg er begyndt at se flere og flere Audi 80 og Audi 100 i det danske gadebillede ;-)


He he - dengang skulle Audi være bedre, når man skulle erobre markedsandele. :-


Ja og når man så er godt inde i varmen, så kan man godt lempe lidt på tingene, så det stadig fremstår lækkert, men uden at være helt gennemprøvet :-) stram op audi, vi er jo nogen der godt kan lide jeres biler, men bliver ikke ved med at holde, hvis skidtet brækker sig, som en anden fransk bil :-)
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
TBR7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27/08/2012 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af TBR7 »

Til Info så jeg dette i min instruktionsbog.
Min bruger omkring 1l på ca. 7.500 km. dvs. 0.133 l/1000km.
Vedhæftede filer
image.jpg
A6 4G 2.8 FSI quattro
A6 4F 2010 Limousine 2.0 TFSI - Solgt
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Ivan »

omes skrev:
Ivan skrev:
SorenR skrev:Nu ved jeg ikke om det er en trend, men jeg synes jeg er begyndt at se flere og flere Audi 80 og Audi 100 i det danske gadebillede ;-)


He he - dengang skulle Audi være bedre, når man skulle erobre markedsandele. :-


Ja og når man så er godt inde i varmen, så kan man godt lempe lidt på tingene, så det stadig fremstår lækkert, men uden at være helt gennemprøvet :-) stram op audi, vi er jo nogen der godt kan lide jeres biler, men bliver ikke ved med at holde, hvis skidtet brækker sig, som en anden fransk bil :-)


Så kan man jo lige så godt købe fransk, så bliver man ikke så skuffet, fordi den kostbare Audi fejler igen igen igen... :oops:

Foran på HOLDBAR teknik! :evil:
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Mads B
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 161
Tilmeldt: 23/11/2013 22:04
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Mads B »

Ja man går da lidt og overvejer om man skal prøve et andet mærke, men spørgsmålet er bare om det ikke er det samme hos de andre mærker...
Det er også rigtigt skidt at man skal vælge et andet mærke man endeligt ikke vil have pga. servicen efter man har købt bilen, synes nu stadig Audi laver det fedeste biler og vil da være ked af hvis jeg skulle skifte mærke.
Vil nu sige at hvis der bliver noget med min RS6 og de begynder med noget pjat, så er det sidste gang jeg smider så mange penge efter Audi.
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro

---

Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8

VCDS NEtech - Nyeste udgave
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Ivan »

Vi der køber Audi, synes som regel bilerne er meget fede på mange måder og vi betaler mange flere penge for Audi end de fleste andre bilmærker. Service og garanti er desværre til skam og bundkarakter, men burde være lige så fed som bilerne, så der er sammenhæng i helheden og ikke mindst hæve loyaliteten samt give bruger- og ejerreklame.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

TBR7 skrev:Til Info så jeg dette i min instruktionsbog.
Min bruger omkring 1l på ca. 7.500 km. dvs. 0.133 l/1000km.


Det samme står skrevet i min bog, men da jeg fik nye stempler på garantien, sagde han at den brugte mere end audis forskrifter og der havde den brugt mindre end 1 liter på ca 3500 km, så værkstederne har andre forskrifter, end dem der står skrevet i vores instruktionsbøger.
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af rlarsen »

Hvis man har mulighed for det så få bilen serviceret i Tyskland på et værksted som man har tillid til (er nok svært at finde ud af hvis ikke man har været der før) - men indtil nu har jeg ikke haft nogen problemer med at få den service som jeg burde kunne forvente.

AZF er indtil videre mit foretrukne værksted - jeg ved også godt at der er andre som ikke vil sætte deres ben der igen - men igen JEG har ikke noget at sætte en finger på hos dem.

Der er også forskel på hvilke Audi værksted man vælger i DK - nogle er mere arrogante end andre.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
TBR7
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27/08/2012 20:17
Geografisk sted: Næstved

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af TBR7 »

omes skrev:
TBR7 skrev:Til Info så jeg dette i min instruktionsbog.
Min bruger omkring 1l på ca. 7.500 km. dvs. 0.133 l/1000km.


Det samme står skrevet i min bog, men da jeg fik nye stempler på garantien, sagde han at den brugte mere end audis forskrifter og der havde den brugt mindre end 1 liter på ca 3500 km, så værkstederne har andre forskrifter, end dem der står skrevet i vores instruktionsbøger.


Hvor meget bruger din så efter du har fået skiftet stemplerne?

Hvor meget olie må er "acceptabelt" inden man får lavet mekanisk indgreb, der er jo ikke 2 motorer der en helt ens mht. Tollerencer?

Godt nytår i øvrigt til alle :beer:
A6 4G 2.8 FSI quattro
A6 4F 2010 Limousine 2.0 TFSI - Solgt
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

TBR7 skrev:
omes skrev:
TBR7 skrev:Til Info så jeg dette i min instruktionsbog.
Min bruger omkring 1l på ca. 7.500 km. dvs. 0.133 l/1000km.


Det samme står skrevet i min bog, men da jeg fik nye stempler på garantien, sagde han at den brugte mere end audis forskrifter og der havde den brugt mindre end 1 liter på ca 3500 km, så værkstederne har andre forskrifter, end dem der står skrevet i vores instruktionsbøger.


Hvor meget bruger din så efter du har fået skiftet stemplerne?

Hvor meget olie må er "acceptabelt" inden man får lavet mekanisk indgreb, der er jo ikke 2 motorer der en helt ens mht. Tollerencer?

Godt nytår i øvrigt til alle :beer:


Har først fået bilen igen, for knap 1000 km siden, så det kan jeg ikke sige endnu, men den har da ikke rykket sig på måleren endnu :-) men skal nok komme med et svar, når jeg ved hvor langt den går. Og hvor meget der er acceptabelt, det ved jeg ikke, der må vi have en audi mekaniker på banen, som kan slå det op.
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af anse »

rlarsen skrev:Hvis man har mulighed for det så få bilen serviceret i Tyskland på et værksted som man har tillid til (er nok svært at finde ud af hvis ikke man har været der før) - men indtil nu har jeg ikke haft nogen problemer med at få den service som jeg burde kunne forvente.

AZF er indtil videre mit foretrukne værksted - jeg ved også godt at der er andre som ikke vil sætte deres ben der igen - men igen JEG har ikke noget at sætte en finger på hos dem.

Der er også forskel på hvilke Audi værksted man vælger i DK - nogle er mere arrogante end andre.


Hej Rene,
-hvad kører Hr. Larsen så I nu hvor jeg kan se at Audien er solgt ?
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af rlarsen »

anse skrev:
rlarsen skrev:Hvis man har mulighed for det så få bilen serviceret i Tyskland på et værksted som man har tillid til (er nok svært at finde ud af hvis ikke man har været der før) - men indtil nu har jeg ikke haft nogen problemer med at få den service som jeg burde kunne forvente.

AZF er indtil videre mit foretrukne værksted - jeg ved også godt at der er andre som ikke vil sætte deres ben der igen - men igen JEG har ikke noget at sætte en finger på hos dem.

Der er også forskel på hvilke Audi værksted man vælger i DK - nogle er mere arrogante end andre.


Hej Rene,
-hvad kører Hr. Larsen så I nu hvor jeg kan se at Audien er solgt ?

Jeg har pt. et sabat år - forstået på den måde at jeg af princip ikke er villig til at betale hvad det koster at parkere her i Ørestaden, og da jeg ikke har et dagligt behov for en bil, så kan jeg godt leve med det.

Men nu nærmer vi os jo et nyt år, og min binding til min nuværende lejlighed er derved afsluttet, så nu må vi se hvor jeg flytter hen, og hvilke bil (sikkert en Audi igen) det ender op med - jeg skal jo også igen til at betale danske priser efter en del år i det svenske :)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af ChristianL »

omes skrev: Og hvor meget der er acceptabelt, det ved jeg ikke, der må vi have en audi mekaniker på banen, som kan slå det op.


Grænsen 0,5 L pr 1000 km. Det er hvad fabrikken tillader, og også det din er lavet efter :)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"