Audi A5 olieforbrug

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af anse »

TGR skrev::D Jeg er godtnok af en helt anden opfattelse ;) vores næste bil bliver helt sikkert en Audi,og det er fordi vi syntes den er top lækker =D> Ikke fordi jeg bilder mig selv ind at den skulle være vildt meget mere driftsikker end andre biler...jeg har den overbevisning at hvis det er mekanik så kan det også gå i stykker [-X men mekanik kan jo godt være lækker. Jeg har da også tit hørt om andre der har været uheldige med deres bil,har en bekendt der købte en spritny Toyota Landcruiser som efter et år måtte have ny motor....drejer det rundt kan det gå i stykker.hvad med andre mærke værksteder..BMW,Mercedes,Toyota,Volvo...tror sq ikke på at de går og piller næse i mellem olieskiftene ? Ang min egen vogn syntes jeg for en gang skyld at det er god service at Audi montere ny motor & gearkasse i en 3 år gammel bil...og deraf følgende garanti.hvis nu man købte en bil i et billigere segment,og motoren fik problemer...skulle man så bare trække på skulderen og tænke,pyt den var jo ikke så dyr ?vores bil runder snart 170.000 km og jeg har netop opdaget at den har en knækket bagfjeder og en støddæmper der lækker,gør det Audi til en dårligere bil end andre ? Ikke i mit lille univers :D


Kører du med beton bag i bilen ? :D
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
kjaaer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27/08/2013 09:24

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kjaaer »

Så lykkedes det at kører de 1000 km. for 2 gang :-)
resultatet blev desværre at Audi Aalborg var kommet til at lave den forkerte test så er sat igang med olievejning for 3 gang.

Bilen gav oliealarm præcis ved 999,8 km. og var over halvt fyldt op da jeg fik den - undre mig dette ikke er nok ;-)
Jeg opdaterer naturligvis tråden igen når jeg fårhåbentlig en dag får en afgørelse på dette.
Brugeravatar
pr-dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15/03/2005 09:17
Geografisk sted: Afkørsel 47

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af pr-dk »

Du skrev at du havde været til service...skiftede de olie der? For det vil da være toppen af frækhed. Med det olieforbrug giver det jo ingen mening at skifte noget. Du skal bare ha et stempel i bogen

/peter


Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en... :-k
_________________
kjaaer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27/08/2013 09:24

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kjaaer »

Du har helt ret :-) bilen var til service da jeg købte den men har indtil videre været tom 5 gange siden
Olieskift er ikke nødvendigt når man påfylder nyt olie hvert 1,5 måned - skal bare have skiftet filter ;)
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af bopjensen »

Hej

3 forsøg?! Hvor kompliceret er det lige den vejning er??

Bliver da godt nok mere og mere glad for min 2.0FSI. Den har lige rundet 250.000 og på 30.000km burger den en halv oliepind.

Har haft bilen siden 2007, og har endnu aldrig prøvet at fylde olie på den.

Venlig hilsen Bo

p.s. syntes godt nok at man hører om mange underlige problemer med de A5, som audi ikke gider gøre noget ved...
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Lars Sand »

Nogle bekendte af mig købte en brugt A6 fra SMC Aalborg, konen brugte den til at pendle 160 km / dag så der røg nogle km på klokken. Bilen brugte 1l / 1000 km og de beklagede sig ti SMC. SMC blev ved med at hævde at den holdte sig inden for de acceptable normer.
SMC prøvede en del ting over flere omgang, men intet hjalp. Til sidst foregik al korrespondance med SMC via advokat og det hjalp. De endte med at få en ny motor og gearkasse, og efter det var der ingen problemer med olieforbrug.

Måske er advokat vejen frem?
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kennethxyz »

bopjensen skrev:Hej

3 forsøg?! Hvor kompliceret er det lige den vejning er??

Bliver da godt nok mere og mere glad for min 2.0FSI. Den har lige rundet 250.000 og på 30.000km burger den en halv oliepind.

Har haft bilen siden 2007, og har endnu aldrig prøvet at fylde olie på den.

Venlig hilsen Bo

p.s. syntes godt nok at man hører om mange underlige problemer med de A5, som audi ikke gider gøre noget ved...


Nu er 2.0 TFSI ikke kun i A5, men min bruger også ret meget olie.
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
pr-dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15/03/2005 09:17
Geografisk sted: Afkørsel 47

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af pr-dk »

jeg sidder og tænker på hvordan man undgår dette efterspil hvis man skulle være så uheldig at få sådan en olie-sluger... at købe hos en forhandler ser jo ikke ud til at være nok.

skal man få et eller andet indført i købskontrakten ?
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en... :-k
_________________
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SorenR »

http://www.a4-freunde.com/forum/showthread.php?135489-Sehr-hoher-%D6lverbrauch-2-0-TFSI-B8-8K

Prøv Mobil 1 0W-40 ved næste olieskift... Jeg har selv haft rigtig god erfaring med Shell Helix Ultra 0W-40 (502 00/505 00) på min S4 (2.7L bi-turbo)... Den havde gået 287.000 km da jeg solgte den og den brugte stadig kun knapt 1L olie mellem olieskift (15.000 km)... Og den er ikke altid blevet kørt lige stille :oops:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af bopjensen »

kennethxyz skrev:
bopjensen skrev:Hej

3 forsøg?! Hvor kompliceret er det lige den vejning er??

Bliver da godt nok mere og mere glad for min 2.0FSI. Den har lige rundet 250.000 og på 30.000km burger den en halv oliepind.

Har haft bilen siden 2007, og har endnu aldrig prøvet at fylde olie på den.

Venlig hilsen Bo

p.s. syntes godt nok at man hører om mange underlige problemer med de A5, som audi ikke gider gøre noget ved...


Nu er 2.0 TFSI ikke kun i A5, men min bruger også ret meget olie.


Hej

Ja det ved jeg, men syntes det er tit der et eller andet oppe om de A5 med problemer.
Der var også den der tråd omkring et rudehejs der var rustet over, og Audi bare var ligeglad.

Min pointe er bare, at hvis jeg havde købt en så dyr bil, ville jeg gå amok hvis forhandleren bare ignorerede den slags problemer der tydligt relaterer sig til design fejl.

Venlig Hilsen Bo
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
kjaaer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27/08/2013 09:24

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kjaaer »

Så kom der et endeligt svar fra Audi.
Min bil bruger 0,9 liter olie pr. 1000 km. :/[]
Det lyder til at den måling har fået min forhandler til at ændre mening, her godt 10 måneder efter køb - dog vil han vil ikke love noget endnu.

Jeg afventer nu svar fra Audi DK om de vil deltage i en kulance dækning. :)

/Kasper
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kennethxyz »

hold da op, jeg synes min bruger meget, og den bruger "kun" .333L pr. 1000 km.
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
Mads B
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 161
Tilmeldt: 23/11/2013 22:04
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Mads B »

kjaaer skrev:Så kom der et endeligt svar fra Audi.
Min bil bruger 0,9 liter olie pr. 1000 km. :/[]
Det lyder til at den måling har fået min forhandler til at ændre mening, her godt 10 måneder efter køb - dog vil han vil ikke love noget endnu.

Jeg afventer nu svar fra Audi DK om de vil deltage i en kulance dækning. :)

/Kasper


Hold da kæft det er meget ! så har du jo brugt næsten 10 l olie i de 10 mdr. du har haft bilen ? de penge burde du da få dækket! Glæder mig da til at høre hvad du høre fra Audi af.

Nu har min kone en Audi A6 3.0 TDI quattro og vi har aldrig på fuldt olie på den bil imellem service og det er pr. 30.000 km. Så synes det lyder helt vildt!
Nu har jeg kun haft min Audi S6 i meget kort tid så den kender jeg ikke olie forbruget på endnu, men hvis der kommer problemer med den, så kan jeg lige love for at Audi Danmark nok skulle fixe det hurtigst muligt, når det er man smider så mange penge på bordet hos dem.
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro

---

Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8

VCDS NEtech - Nyeste udgave
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SorenR »

kjaaer skrev:Så kom der et endeligt svar fra Audi.
Min bil bruger 0,9 liter olie pr. 1000 km. :/[]
Det lyder til at den måling har fået min forhandler til at ændre mening, her godt 10 måneder efter køb - dog vil han vil ikke love noget endnu.

Jeg afventer nu svar fra Audi DK om de vil deltage i en kulance dækning. :)

/Kasper

Hmm... Konens Golf I Cab 1.8 (2H) bruger kun en anelse mere end det... efter knapt 420.000 km... og og og... det kan lugtes, når man starter bilen :-
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af TGR »

SorenR skrev:http://www.a4-freunde.com/forum/showthread.php?135489-Sehr-hoher-%D6lverbrauch-2-0-TFSI-B8-8K

Prøv Mobil 1 0W-40 ved næste olieskift... Jeg har selv haft rigtig god erfaring med Shell Helix Ultra 0W-40 (502 00/505 00) på min S4 (2.7L bi-turbo)... Den havde gået 287.000 km da jeg solgte den og den brugte stadig kun knapt 1L olie mellem olieskift (15.000 km)... Og den er ikke altid blevet kørt lige stille :oops:




Nu er jeg ikke nogen haj på området,derfor spørgsmålet...hvis man påfylder 0w-40 kan det så på nogen måde tænkes at nogle områder ikke bliver smurt tilstrækkeligt ? Talte med en mekaniker om det,han frarådede nemlig og afvige fra det frabriksopgivede ?
Har selv tænkt på og gøre det samme (y) men er lidt i tvivl om faren ved det ?
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Høy »

Hvis olien har den norm, der er angivet for bilen ved kørsel uden LongLife, kan du bruge den, selv om den hedder 0W40 eller 5W40.

Kravene til LongLife skyldes, at olien skal holde meget længere.

Castrol anbefaler f.eks. Magnatec 5W-40 A3/B4, som har 502.00/505.00, og det kunne tyde på, at 502.00 er nok til din bil, men det skal du tjekke i instruktionsbogen.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SorenR »

TGR skrev:
SorenR skrev:http://www.a4-freunde.com/forum/showthread.php?135489-Sehr-hoher-%D6lverbrauch-2-0-TFSI-B8-8K

Prøv Mobil 1 0W-40 ved næste olieskift... Jeg har selv haft rigtig god erfaring med Shell Helix Ultra 0W-40 (502 00/505 00) på min S4 (2.7L bi-turbo)... Den havde gået 287.000 km da jeg solgte den og den brugte stadig kun knapt 1L olie mellem olieskift (15.000 km)... Og den er ikke altid blevet kørt lige stille :oops:




Nu er jeg ikke nogen haj på området,derfor spørgsmålet...hvis man påfylder 0w-40 kan det så på nogen måde tænkes at nogle områder ikke bliver smurt tilstrækkeligt ? Talte med en mekaniker om det,han frarådede nemlig og afvige fra det frabriksopgivede ?
Har selv tænkt på og gøre det samme (y) men er lidt i tvivl om faren ved det ?

Jeg valgte netop 0W-40 fordi olien er tyndere når det er koldt og den derved hurtigere kommer ud i de små smørekanaler... Det er muligvis indbildning, fordi jeg læser typisk at 0W og 5W har samme viscositet, ud over at 0W er "hældbar" ved -45 grader Celcius hvor 5W kun er hældbar ned til -35 grader Celcius... ;)

Kølervæske fryser ved -30 grader Censius så det giver jo nogle helt andre problemer :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Mads B
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 161
Tilmeldt: 23/11/2013 22:04
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af Mads B »

Stadig ikke hørt noget fra audi ?
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro

---

Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8

VCDS NEtech - Nyeste udgave
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Jeg har været lidt i samme båd. Har lige fået bilen tilbage fra forhandleren, der er skiftet 4 stempler på garantien, pga. For stort olieforbrug, han fortalte mig, at det var det der skulle til. Det er en 1.8 tfsi 160 heste med knap 100.000 på tælleren
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
kjaaer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27/08/2013 09:24

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kjaaer »

Hej igen.
Audi DK vil ikke yde kulancedækning hvilket undre mig meget da det var dem der satte gang i en olievejning? hvad skal de bruge den til hvis ikke de vil hjælpe mig? Håber ikke de mener at 0,9 liter pr. 1000 km. er ok :-k
Nu 10 måneder efter mit køb "med olievejning fra Audi værksted" lyder det til at min forhandler har tænkt sig at udbedre fejlen :-) er aftalt pr. telefonen men har det ikke skrifteligt endnu.

Jeg er utrolig skuffet over Audi DK sætter undersøgelser igang, uden at ville dække når de tydeligvis får en rapport som er AAAALT for gal - Alder og kilometer skal de IKKE bruge som undskyldning.

Jeg satser på at forhandleren i silkeborg holder hvad han lover nu, men kan ikke rose Audi DK for at sælge biler i den prisklasse samt lade køberen stå med en regning på 59.000 derefter pga dårlig kvalitet.!. Absolut skuffende :!: Jeg ved godt de ikke er forpligtet til noget på biler over 2 år, men havde ikke forventet en så stor reperation på egen regning efter godt 100.000 km.

Tak for alle de gode indæg.!. :-)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"