Køb af Audi B7 RS4

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Retep
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16/01/2012 14:18

Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Retep »

Jeg er ved at hjælpe en kammerat, der bor i Dubai, omkring køb af bil . Han har forespurgt på denne Audi B7 RS4
http://dubai.dubizzle.com/classified/au ... NjJm89Mw==

Jeg har desværre meget lidt erfaring omkring Audi så kan I hjælpe mig?

Mine kommentarer til ham:
1: Den skal sandynligvis have skiftet dæk, bremser, tandrem, vandpumpe grundet det 5 år den køre ind + de 75K km.
2: Sikre sig den har fået alle service overholdt
3: Sikre sig den kun har haft en ejer
4: Lurer ejeren af der sælger den, hvad for en type.
5: Clean title og sikre sig 100% skadefri ved syn af kassoriet.

Andre kommentarer? Har jeg ret i ovenstående omkring punkt 1 især?

På forhånd tak for hjælpen

/Peter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Høy »

Det er meget lidt sandsynligt, at den skal have byttet tandrem.

Til gengæld kan kæderne være strakte, så de skal byttes, og det er en langhåret historie. Motor og gearkasse ud og adskilles. Vandpumpen er vist et udvendigt modul, så den er ikke så slem.

Glem det, hvis han ikke kan få garanti på den.

Her er mere om motoren (der er specielle afsnit om RS4): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_377.pdf

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Retep
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16/01/2012 14:18

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Retep »

Høy skrev:Det er meget lidt sandsynligt, at den skal have byttet tandrem.

Til gengæld kan kæderne være strakte, så de skal byttes, og det er en langhåret historie. Motor og gearkasse ud og adskilles. Vandpumpen er vist et udvendigt modul, så den er ikke så slem.

Glem det, hvis han ikke kan få garanti på den.

Her er mere om motoren (der er specielle afsnit om RS4): http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_377.pdf

\Alex


Tak for din feedback ! Den er værdsat.

Hvorfor mener du ikke det er godt køb uden garanti? Normalt når vi køber brugte biler herhjemme er der vel også begrænset garanti på når det handles private imellem?

Er bilen kendt for fejl, problemer? En normal Audi for 2007 med 75K på tælleren burde ikke have fejl og vil jeg godt kunne turde købe.

Mht. timingbelt er det en kæde på sådan en Audi siden du taler om "kæderne"? Hvornår skifter vi normalt er det ved 150K ? Jeg mener efter min tid i USA det var ved 75.000 miles jeg skiftede timingbelt lidt afhængig af kørselsmønster.

Beklager hvis jeg er uvidende


/Peter
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Høy »

Motoren har 4 taktkæder på bagsiden imellem motoren og gearkassen (det var sådan set derfor, der var et link med beskrivelse af motoren). Der er ingen intervaller på kæderne, men hvis olien er for tynd eller ringe, kan de strække sig og blive for lange, eller de kan arbejde sig ind i kædestyrene.

Prisen er ca. 200.000 kroner, og det kan der nok ikke siges noget til.

Det er præcis det samme som her, hvor jeg bor. Det mindste problem er at anskaffe bilen. Vedligeholdelsen er sindssygt dyr, og det er lige netop derfor, bilerne falder hurtigt i værdi. Det koster 35-40.000 kroner at bytte taktkæder!!!

Det der med at turde købe med så få km er rent vrøvl. Jeg har prøvet at købe en S6 med dokumenterede 75K km, hvor motoren allerede var slidt op pga. mishandling. Hvis tingene ikke behandles rigtigt, bliver de hurtigt ødelagt, og lige netop sådan en motor kræver en opmærksom bruger. Jeg købte den heldigvis af en forhandler, og jeg havde købt en omfattende forsikring, som dækkede den slags, så jeg slap oven i købet for en masse diskussion med forhandleren. De kom til at betale halvdelen af min selvrisiko, og jeg fik en ny motor.

Det kan være en fin bil, men hvis du er uheldig, er du MEGET uheldig.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af molle77 »

Jeg har købt en RS4 B7 Brugt..

Da den ikke har keramiske bremser, skal du ikke være så bekymret for priser her - det er ikke så slemt -

Der er et par kendte fejl

DRC kan være utæt (dynamic Ride Control) -
Tryk til ventiler på udstødning kan være væk (de åbner ikke når du trykker på S knappen)

Den "værste" er "carbon buildup" i indsuning - Grd. FSI systemet "blæser" du ikk ebenzin hen over ventilerne og du kan få "elefant"fod på ventiler (lidt det samme som EGR på Diesel)

Det er dog meget simpelt at tjekke de 2 sidste

Vakum åbner for ventiler i udstødning / indsugning ved 5500 RPM - Hvis du (den skal være varm ind du sparker til den) giver fuld gas, skal du kunne mærke et markant "kick" ved 5500 RPM - Indsugning / udstødning åbner begge dele til dobbelt størrelse - Så den skal rykke markant (lidt a la turbo) og tage omdregninger absourd hurtigt op til 8250 RPM herfra

Hvis ikke - kan det være både sod eller vackum

Du kan læse mere her

http://forum.rs246.com/viewtopic.php?f=35&t=93074

Prisen er "OK"

Jeg fik min for 282.000 Dkr. (den der står til 200.000) - Men min er med keramiske, Avant mm.

Eneste "triste" er sæderne - at det er recaro og ikke de fulde "skål" sæder
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af molle77 »

Ellers er der lidt tip her :)

DRC Suspension
Originally used on the C5 RS6, the DRC system produced by Japanese manufacturer KYB again hasn’t been proving very reliable with depressurisation and leaks widely reported. So much so that Audi UK has extended its warranty cover to 5 years or 75000 miles though due to its rarity not every Audi Centre is equipped or sufficiently competent to deal with repairs effectively. Some cars have managed to pass 75000 miles with no work required while other have had issues much sooner so durability may relate to the number of speed humps and pot holes the car encounters.
Symptoms of DRC failure are knocks and bangs from the suspension and a general feeling of instability especially when braking and cornering. As with the RS6, conventional aftermarket suspension is an alternative but DRC is key to the RS4’s excellent ride and handling balance so it’s well worth retaining.


Vacuum System
The RS4’s powerplant has a complicated network of vacuum Pipes that control the intake manifold flaps, the airbox intake air change over flap and the valves in the Exhaust tailpipes. If there is a break anywhere in the circuit then none of these items will operate and in the case of the intake manifold flaps, the ECU will retard the timing to protect the engine and restrict power output. A basic check can be made by activating Sport mode while idling and listening for the Exhaust note to deepen or visually observing the Exhaust flaps opening which confirms the vacuum circuit is intact but VCDS diagnostic software allows a more in-depth examination. The intake manifold flaps, intake air change over flap and Exhaust valves can all fail individually too.

Exhaust flaps.
The vacuum operated Exhaust flaps are prone to seizing. They are closed by vacuum so with the engine off they should be open. A torch is needed to inspect them. With the engine warm and idling the flaps should be closed until Sport mode has been activated. Replacement can be very costly, Audi quote around £800 for one side. Lubrication and some general encouragement with a bar to manual open and close them can help.

Carbon Fouling
Carbon deposits within the inlet tract which is generally accepted as being caused by valve overlap, a feature of the FSI system. Symptoms can be Exhaust smoke, lack of power and in extreme cases, misfiring. Initially it was thought that it was due to excessive Oil vapours from the crankcase ventilation system but Oil catch cans retro-fitted to some cars have remained largely dry. While many cars will be fouled internally with no problems, only very few actually exhibit any symptoms and these tend to have performed frequent short journeys in urban areas or steady motorway cruising with little use of high revs. If Cleaning is required this can be performed by a Specialist for around £600 but how long it will remain clean is unknown. Impossible to check before buying really.

Bucket seats
There have been reports of the electric adjustment facility of the front seat bolsters failing and Repair is far from straightforward. It is possible to prevent them from tightening on activation of Sport mode by disabling active mode via the Drivers Information System menu which should extend their life. The bucket seats can also suffer from excessive wear on their outer bolsters which can reflect the care taken by the driver when exiting or entering.

Brakes
Some cars requiring discs and pads as early as 15000 miles, some owners complained about new discs juddering within just 1000 miles. Other issues are cracking and blockages of the drill holes and a design fault with the original pads that can lead to them excessively scoring the disc before the pad wear sensor light illuminates though replacement pads have been redesigned to rectify this.
With the list price for front discs and pads totalling well over £1000 from Audi (pads alone are £263!) it’s important to take this into consideration when valuing a car as many offered for sale will soon require replacement and Audi are the only source for the discs. The rear brakes tend to last longer, though on higher mileage cars, don’t ignore them as while the pads are cheaper, the discs are a similar price to the fronts.

Tyre Pressure Monitoring System
The sensors located in each wheel have a finite battery life and cost around £80 each from Audi though GSF list OE spec Beru sensors for around £60. They can also be damaged by Tyre fitters if care is not taken. A number of cars have recently suffered failure of the TPMS system due to an antenna fault. While the part is not expensive at around £70, its location behind the rear bumper makes replacement awkward. It is possible to disable TPMS to check a seller hasn't done this, using the DIS to see if the TPMS menu is still there.

Auxiliary radiators
As with the V8 S4, the RS4 can suffer leaks from the auxiliary radiators which are located on each side of the main radiator, symptoms are pink coolant dripping from the front of the wheel arches and steam from the foglight area. Leaves and debris accumulate in their fins and this eventually leads to corrosion but this can be prevented by regular Cleaning using a soft brush and a vacuum.
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
Kluk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 3/06/2009 22:44
Geografisk sted: jylland

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Kluk »

Bemærk!!
Der var sidste år en auktion (rep. På audi's regning )
Dette var vedr. 2 olieslanger der sad og gnavede mod hinanden ..
Mener det var frem og tilbageløb fra pumpen...!
MVH.
Mig.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Høy »

Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Poe »

Hvis denne konstruktion er langtidsholdbar så kan vi nok også snart gå på vandet. Måske det er udviklet til at holde gang i beskæftigelsen. (y)
Den meget omfattende teknik der er i nogle biler passer jo fint sammen med dette tilbud:
http://sites.audi.dk/privatleasing Med Audi Privatleasing får du samlet alle udgifter, der er forbundet med serviceomkostninger, finansiering og afskrivninger i en samlet månedlig ydelse. Med Audi privatleasing slipper du således for bekymringer der er forbundet med uforudsete udgifter og kan i stedet fokusere på at nyde køreoplevelsen.

s4v8.jpg
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Retep
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16/01/2012 14:18

Re: Køb af Audi B7 RS4

Indlæg af Retep »

Jeg takker mange gange for alle jeres indlæg!!

Jeg må se at få solgt den Mondeo og få en Audi ;)
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"