A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Brugeravatar
HenrikJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 1/08/2009 09:27
Geografisk sted: Hellerup

A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af HenrikJ »

Vi har lige fået en ny A6 Avant 2,7 leveret. Under bestillingen af vores nye A6 fra fabrikken kom forhandleren desværre til at glemme at bestille Xenon plus lygter, hvilket han først opdagede, dagen inden leveringen til os Overrasket
Vi fik et afslag i prisen på 12000 oveni listeprisen på 27795 kr som dette kostede, men det ærgrer mig nu alligevel at det mangler, da jeg havde set meget frem til dette Ked af det
Er der nogen der kan sige mig, om det vil være muligt at få dette eftermonteret, og eventuelt hos hvem eller hvor det ville være bedst at få det gjort?
På forhånd tak.
A6 AVANT 2,7 TDI 2009
Brugeravatar
Trace
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 223
Tilmeldt: 30/05/2007 22:36
Geografisk sted: Sjælland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af Trace »

Hvor er det ærgeligt......der skal næsten være xenon på så lækker en bil Cool
Burde forhandleren ikke bare fikse det ?

Ellers skal du have fat i www.kufatec.de
Brugeravatar
HenrikJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 1/08/2009 09:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af HenrikJ »

Enig, det var også derfor jeg bestilte det..
Forhandleren mente ikke at en eftermontering uden videre ville kunne lade sig gøre. Der skulle gribes ind i programmeringen og de manglende forlygtespulere udgjorde tilsyneladende også et større problem. Hvilket på mig efterlod det indtryk, at dette danske autoriserede Audi værksteds kompetence ikke reflekterede deres timepris på 1250 kr/t særligt godt.
Med til denne historie hører også, at samme værksted ikke kunne afhjælpe en fejl i vores sidste Audi A6 årg. 2008, og i stedet valgte at tage denne tilbage.
Nu valgte forhandleren at betale sig fra sin bestillingsfejl med Xenon plus forlygterne, så der er lidt mere at gøre godt med ved eftermonteringen - hvis den altså er mulig?
Jeg har i eftermiddag fundet kablerne på Kufatec.de Ok, så jeg er begyndt at øjne et spinkelt håb om at det godt kunne være muligt, men jeg mangler stadig at lokalisere lygtespulerudstyret, lygterne samt en kompetent autoinstallatør, som kan om-programmere styringen.
Jeg overvejer at kontakte Torsten hos AZF, men har ikke rigtig nogen fornemmelse af, om det er en opgave, de ville kunne løse. Har aldrig brugt dette værksted, og har ingen fornemmelse af deres "niveau".
Måske kunne nogen anbefale et andet værksted som de havde haft gode erfaringer med m.h.t. en sådan modifikation?
Kommentarer modtages med tak. Bede
A6 AVANT 2,7 TDI 2009
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af diskoboy »

Alt kan selvfølgelig lade sig gøre, men du har som minimum brug for følgende:

Ny kofanger med huller til lygtespul
Selve lygterne
Niveauregulering: http://www.kufatec.de/shop/product_info ... A6-4F.html
Lygtespul (altså selve "spulet") incl. ny sprinklerbeholder

... og sikkert en del mere...
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
Lakatus
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 4/04/2007 20:14
Geografisk sted: Sjælland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af Lakatus »

Husk også, at der med fabriks-xenon følger LED baglygter med. Dem kan man altså ikke undvære. Så de skal også monteres. Smiler
Lars Scheel.

Det er her i skal købe køkken: Køkkenbutikken Holbækvej 7-9 4000 Roskilde. Altid klar med en fin pris
Tlf: 2092 0840
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af brs »

HenrikJ skrev:Enig, det var også derfor jeg bestilte det..
Forhandleren mente ikke at en eftermontering uden videre ville kunne lade sig gøre. Der skulle gribes ind i programmeringen og de manglende forlygtespulere udgjorde tilsyneladende også et større problem. Hvilket på mig efterlod det indtryk, at dette danske autoriserede Audi værksteds kompetence ikke reflekterede deres timepris på 1250 kr/t særligt godt.
Med til denne historie hører også, at samme værksted ikke kunne afhjælpe en fejl i vores sidste Audi A6 årg. 2008, og i stedet valgte at tage denne tilbage.
Nu valgte forhandleren at betale sig fra sin bestillingsfejl med Xenon plus forlygterne, så der er lidt mere at gøre godt med ved eftermonteringen - hvis den altså er mulig?
Jeg har i eftermiddag fundet kablerne på Kufatec.de Ok, så jeg er begyndt at øjne et spinkelt håb om at det godt kunne være muligt, men jeg mangler stadig at lokalisere lygtespulerudstyret, lygterne samt en kompetent autoinstallatør, som kan om-programmere styringen.
Jeg overvejer at kontakte Torsten hos AZF, men har ikke rigtig nogen fornemmelse af, om det er en opgave, de ville kunne løse. Har aldrig brugt dette værksted, og har ingen fornemmelse af deres "niveau".
Måske kunne nogen anbefale et andet værksted som de havde haft gode erfaringer med m.h.t. en sådan modifikation?
Kommentarer modtages med tak. Bede


Komplet sprinkler til lygterne koster ca. 250 Euro hos Torsten, og dertil en ny kofanger, det er ikke noget problem. Mht. Xenon mangler du så automatisk niveau regulering, det er det jeg er mest betænkelig ved, men det kan lade sig gøre, det er der ikke nogen tvivl om. Udfordringen er at finde nogen der kan gøre det, men det er vel altid et spørgsmål om pris Ond eller sur
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af diskoboy »

brs skrev:Mht. Xenon mangler du så automatisk niveau regulering, det er det jeg er mest betænkelig ved, men det kan lade sig gøre, det er der ikke nogen tvivl om.

Jeg har i weekenden lavet det til min Lupo, så selvfølgelig kan det også laves. Det er bare et spg. om at få bilen op på en lift.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af brs »

diskoboy skrev:
brs skrev:Mht. Xenon mangler du så automatisk niveau regulering, det er det jeg er mest betænkelig ved, men det kan lade sig gøre, det er der ikke nogen tvivl om.

Jeg har i weekenden lavet det til min Lupo, så selvfølgelig kan det også laves. Det er bare et spg. om at få bilen op på en lift.


Cool, har du sat niveau regulering på Lupo'en ? Ok Ok Det må jeg se en dag.
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af diskoboy »

brs skrev:Cool, har du sat niveau regulering på Lupo'en ? Ok Ok Det må jeg se en dag.

Uden at ødelægge denne tråd, så ja. Du kan kun se det ved at tage bilen op på en lift for at se niveausensoren eller den manglende lysindstillingskontakt.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af brs »

diskoboy skrev:
brs skrev:Cool, har du sat niveau regulering på Lupo'en ? Ok Ok Det må jeg se en dag.

Uden at ødelægge denne tråd, så ja. Du kan kun se det ved at tage bilen op på en lift for at se niveausensoren eller den manglende lysindstillingskontakt.

Du har ret, ikke overtage tråden, undskyld Rødmer
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af brs »

Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
Brugeravatar
askov
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 36
Tilmeldt: 3/08/2009 21:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af askov »

Nu bliver jeg da helt nervøs, har også bestilt ny bil med Xenon Plus, bør man ringe til forhandleren og tjekke op på om han nu har husket og bestille det hele ?!!? Griner

Noget der sker tit at forhandlerne glemmer at bestille det man bestiller ?
Brugeravatar
HenrikJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 1/08/2009 09:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af HenrikJ »

Jeg synes det ser ud til, at kofangeren efter faceliftet Okt. 2008 har fået et dæksel foran forlygterne. Mon det ikke er til lygtespulerne..gætter på det sparer en ny kofanger..
Vedhæftede filer
Dæksel for lygtespuler?
Dæksel for lygtespuler?
A6 AVANT 2,7 TDI 2009
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af brs »

HenrikJ skrev:Jeg synes det ser ud til, at kofangeren efter faceliftet Okt. 2008 har fået et dæksel foran forlygterne. Mon det ikke er til lygtespulerne..gætter på det sparer en ny kofanger..


Det er det da helt sikkert Ok Så skal du da ikke spekulere på det. Du kan teste det ved at tænde lyset med kontakten og holde psrinkler armen inde noget tid, så kommer der sprinklere op af hullet.
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af brs »

HenrikJ skrev:Jeg synes det ser ud til, at kofangeren efter faceliftet Okt. 2008 har fået et dæksel foran forlygterne. Mon det ikke er til lygtespulerne..gætter på det sparer en ny kofanger..


Nu du er i gang med kameraet, så vil vi med den "gamle" model da gerne se nogle detalje shots af dyret og høre lidt mere om hvad udstyr du så har fået leveret Blinke
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
Brugeravatar
HenrikJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 1/08/2009 09:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af HenrikJ »

Tak for alle tilsendte indlæg i denne tråd - jeres erfaring og viden værdsættes.

@Lakatus: Efter faceliftet fås A6 kun med diodebaglygter, både Sedan og Avant.

@Discoboy & brs: Mig bekendt er aut. niveauregulering af forlyset ekstraudstyr. Jeg har lejet en A6 med Xenon i Tyskland, og den havde manuel regulering via en justeringsknap til venstre for rattet (lige over venstre ben). Det var godt nok en 2008 model inden faceliftet i oktober. Min nye faceliftede har nøjagtig samme knap til manuel niveauregulering af forlyset.

@brs: Tak for oplysningen om prisen på EUR 250 for sprinklerne fra Torsten/AZF. Det lyder særdeles rimeligt. Jeg har lige chekket ved at tippe viskerarmen bagud (og frem) - de er desværre [i]ikke[i] monteret..

@askov: Jeg har heller aldrig været ude for noget lignende. Bankende
A6 AVANT 2,7 TDI 2009
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af brs »

HenrikJ skrev:@Discoboy & brs: Mig bekendt er aut. niveauregulering af forlyset ekstraudstyr. Jeg har lejet en A6 med Xenon i Tyskland, og den havde manuel regulering via en justeringsknap til venstre for rattet (lige over venstre ben). Det var godt nok en 2008 model inden faceliftet i oktober. Min nye faceliftede har nøjagtig samme knap til manuel niveauregulering af forlyset.


I Danmark er det desværre lovpligtigt med niveau regulering, jeg kender ikke til reglerne i Tyskland.

PS: jeg har en god ven, der for et års tid siden fik leveret en A4 Avant 2.0 TFSI, hvor der blandt rigtig meget andet udstyr skulle have været klapbre side spejle, hvilket der så ikke lige var blevet bestilt. Værkstedet eftermonterede det...
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af diskoboy »

HenrikJ skrev:@Discoboy & brs: Mig bekendt er aut. niveauregulering af forlyset ekstraudstyr. Jeg har lejet en A6 med Xenon i Tyskland, og den havde manuel regulering via en justeringsknap til venstre for rattet (lige over venstre ben).

Præcis - har man xenon på sin bil, kræver det automatisk niveauregulering - også derfor at jeg er gået i gang med det til Lupo'en så der kan komme orginale GTI xenon forlygter på Ok.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Brugeravatar
Jepsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 927
Tilmeldt: 8/02/2006 16:12
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af Jepsen »

diskoboy skrev:Alt kan selvfølgelig lade sig gøre, men du har som minimum brug for følgende:

Ny kofanger med huller til lygtespul
Selve lygterne
Niveauregulering: http://www.kufatec.de/shop/product_info ... A6-4F.html
Lygtespul (altså selve "spulet") incl. ny sprinklerbeholder

... og sikkert en del mere...

Der er vel også god chance for at de to bil modeller (med og uden xenon) heller ikke har samme styre modul for lyset.
Ved godt det er nemmere sagt end gjort. Specielt nu…………. Kunne du ikke bare nægte at tage bilen, før det var fikset?
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Brugeravatar
biker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 22/04/2004 17:21
Geografisk sted: mariager

Re: A6 4F: Eftermontering af Xenon plus lygter

Indlæg af biker »

Det må da være forhandlerens problem når du har bestilt den med xenon.. Tænke
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"