Anhængertræk på Audi A4

Alt om ekstraudstyr, tuning og styling. Tagbøjler, oliefyr, chiptuning, større turbo, anden udstødning, mm.
Besvar
FLDA
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/05/2010 21:37
Geografisk sted: Jylland

Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af FLDA »

Hej
Jeg har købt en Audi A4 1,9 TDI Avant fra 2007, og skal have monteret anhængertræk.

Jeg har tænkt mig at monterer trækket selv, men ville gerne have en Haynes manual, woork shop manual eller lignende inden jeg begynder at skrue, er der nogen der ved hvor man finder sådan en? jeg har fundet en på Haynes.com men kan ikke få lov at bestille den.

Jeg vil gerne have 13-polet stik, og har hørt at det tilhørende ledningssæt skal monteres oppe under instrumentbrættet er det rigtigt?

Der er bak sensor på bilen og jeg skal have kodet den om, så den ikke er aktiv, når der er trailer på, men jeg kan ikke finde noget i NEtech's VCDS manual omkring dette, er der nogen der har erfaring med dette, og kan oplyse hvilke koder der skal rettes?

Med venlig hilsen

Flemming
Jan Jacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 46
Tilmeldt: 30/06/2009 16:34
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af Jan Jacobsen »

Hej Flemming,

Jeg har selv installeret mit Westfalia træk på min A4 B8/8K. Det er det som Audi selv original monterer. Jeg bestilte et træk og et ledningsnet. Der fulgte en Westfalia beskrivelse med, både til træk og ledningsnet endda på dansk, så det var bare lige ud af landevejen. Det deaktiverer automatisk baksensorene når man tilslutter anhængerstikket og en ekstra grøn pil i instrumentbordet vises. Samtidig så checkes for defekte pære på anhængeren og opsætning af motor og ABS ændres også så de passer til en ændret belastning.

Jeg fandt og bestilte det hele her: http://www.teilesuche24.de/search?q=Wes ... =westfalia

Hilsen,
...Jan
Audi A4 2.0 TDI B8/8K
FLDA
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/05/2010 21:37
Geografisk sted: Jylland

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af FLDA »

Hej Jan

Mange tak for dit svar, du får det til at lyde alt for nemt :)

Jeg har da helt klart mod på at prøve det nu, var det også 13 polet stik du installerede?

Mvh Flemming
Jan Jacobsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 46
Tilmeldt: 30/06/2009 16:34
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af Jan Jacobsen »

Efter min mening var det let, selvfølgelig hvis man har mindst 10 tommelfingre så kan det måske være lidt problematisk.

Ja det var et 13 polet stik jeg monterede. Man vælget selv det ledningsnet med det ønskede stik 7/13. Stikket er samlet og lige klar til montering.
Før det hele kommer til at virke skal du huske at bilen skal ha' besked om at der er kommet træk på, før det virker.

Jeg hentede en dansk installation beskrivelse her: http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=6&L=1. Det kan måske gi' dig mere mod hvis du henter beskrivelsen før du beslutter dig.

Hilsen,
...Jan
Audi A4 2.0 TDI B8/8K
jbac
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26/07/2009 19:44
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af jbac »

Hej
Jeg købte min Westfalia på Ebay.de, Kostede Eur 306,- incl. alles.
Prøv at søg på " Audi A4 B7 Anhängerkupplung"
Monterede den dog ikke selv, da jeg fik monteringen med i bilhandlen.
//Jørgen.
Brugeravatar
biker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 22/04/2004 17:21
Geografisk sted: mariager

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af biker »

Jan Jacobsen skrev:Efter min mening var det let, selvfølgelig hvis man har mindst 10 tommelfingre så kan det måske være lidt problematisk.

Ja det var et 13 polet stik jeg monterede. Man vælget selv det ledningsnet med det ønskede stik 7/13. Stikket er samlet og lige klar til montering.
Før det hele kommer til at virke skal du huske at bilen skal ha' besked om at der er kommet træk på, før det virker.

Jeg hentede en dansk installation beskrivelse her: http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=6&L=1. Det kan måske gi' dig mere mod hvis du henter beskrivelsen før du beslutter dig.

Hilsen,
...Jan


Hvad med kodning.På Audi eller hvordan?
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af Yann »

biker skrev:
Jan Jacobsen skrev:Efter min mening var det let, selvfølgelig hvis man har mindst 10 tommelfingre så kan det måske være lidt problematisk.

Ja det var et 13 polet stik jeg monterede. Man vælget selv det ledningsnet med det ønskede stik 7/13. Stikket er samlet og lige klar til montering.
Før det hele kommer til at virke skal du huske at bilen skal ha' besked om at der er kommet træk på, før det virker.

Jeg hentede en dansk installation beskrivelse her: http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=6&L=1. Det kan måske gi' dig mere mod hvis du henter beskrivelsen før du beslutter dig.

Hilsen,
...Jan


Hvad med kodning.På Audi eller hvordan?

Ja fx., eller evt et andet sted hvor de har den fornødne viden, interesse samt en diagnosetester.
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
FLDA
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/05/2010 21:37
Geografisk sted: Jylland

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af FLDA »

Hej

Mange tak for alle indputene de har været super informative (y) :D

Jeg har været lidt optaget på det sidste, og har ikke kunnet følge op på alle kommentarerne, men jeg har nu købt et Vestfalia træk ved den lokale auto mekaniker, med tilhørende ledningssæt og det ser rimeligt ud :) .

Men med hensyn til kodningen :?: , eller som du skriver Jan "Før det hele kommer til at virke skal du huske at bilen skal ha' besked om at der er kommet træk på, før det virker." MEN hvordan/hvilke koder skal ændres, jeg har selv computerkabel fra NEtech's, men hvilke koder skal ændres fra hvad til hvad :?:

Med venlig hilsen
og endnu en gang tak for hjælpen

Flemming
Brugeravatar
biker
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 457
Tilmeldt: 22/04/2004 17:21
Geografisk sted: mariager

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af biker »

Alt efter hvilket stiksæt det er.Er det ikke nødv med kodning...Mit er plug and play..
Havde bare en ledning der ikke var afisoleret ab fabrik.
Audi A4-Lemans Edition.2.0TDI-07
Yamaha YZF 1000 Thunderace.-06
vw Golf 1,6-99
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Re: Anhængertræk på Audi A4

Indlæg af kitora »

Du kan finde koderne på www.openobd.org
Besvar

Tilbage til "Ekstraudstyr, tuning & styling"