Tomgangsproblem eller batteri? løsning fundet.

Motor, gearkasse, quattro (firehjulstræk), kardaner, lejer, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Tomgangsproblem eller batteri? løsning fundet.

Indlæg af Ann og Dennis »

Har lige fået skiftet batteri og så haft bilen på tester? tomgangsregulatoren/stepmotoren blev så nulstillet(?) og efterfølgende når man kobler ud, går den ned på ca 300 omdrejninger og nogen gange går den fra ved batteri så den går ud?

Hva kan det skyldtes??


Nu er gasspjældet blevet renset og det var der problemet lå...
Senest rettet af Ann og Dennis 2/03/2006 18:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Rurup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 245
Tilmeldt: 24/03/2005 11:58
Geografisk sted: Toftlund

Re: Tomgangsproblem eller batteri?

Indlæg af Rurup »

Ann og Dennis skrev:Har lige fået skiftet batteri og så haft bilen på tester? tomgangsregulatoren/stepmotoren blev så nulstillet(?) og efterfølgende når man kobler ud, går den ned på ca 300 omdrejninger og nogen gange går den fra ved batteri så den går ud?

Hva kan det skyldtes??


Hej Ann og Dennis
Det lyder som om alt er lavet på autoriseret værksted, og jeg går ud fra
at batteriet er nyt og ok.
Jeg kan bare gætte mig frem, kunne det f.eks være en vacuumslange,
manglende tryk fra benzinpumpe, brændstoffilter,tændningssystem,
indsprøjtningsdyser eller ???
Hvad var grunden til at montere nyt batteri,-var det gamle bare fladt
eller var det for at afhjælpe de nævnte problemer??
mvh Bjarne
Brugeravatar
LarsBJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14/03/2005 23:04
Geografisk sted: Esbjerg Ø

Indlæg af LarsBJ »

Det kunne også hjælpe en del at få oplyst hvilken model/årg og motor der er tale om Smiler
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Indlæg af Ann og Dennis »

Batteri er helt nyt og det gamle var fladt, kunne ikke stå med tænding mere end 5 min og så var den flad for strøm.

Det der blev renset/grundstillet var vist gasspjældet, kan en rensning af gasspjældet måske afhjælpe problemet??

Det er en 1.8 20V fra 97, A3.
Brugeravatar
LarsBJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14/03/2005 23:04
Geografisk sted: Esbjerg Ø

Indlæg af LarsBJ »

Snavs på og omkring gasspjæld er en sandsynlig årsag. Er det kun med kold motor eller også ved drifttemp. at den går med for lave omdr. og går i stå. Du har checket at alle slanger er tæte og ånderøret der går fra ventildæksel til indsugning er i orden.
Hører gerne når du finder årsagen.
Ann og Dennis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17/10/2004 17:23

Indlæg af Ann og Dennis »

Det er både når bilen er kold og varm, men har mest oplevet det når den var varm... sjovt nok har den ikke gjort det de sidste par dage.

HAr ikke tjekket slanger, men det kunne jo være at man skulle gøre det...
Besvar

Tilbage til "Drivlinje (motor & gearkasse)"