Hejsa, er der nogen der har erfaring med denne fejl på 3.0 TDI
/peter
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal
P2015 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
Fejl på 3.0 TDI
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Fejl på 3.0 TDI
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________
Re: Fejl på 3.0 TDI
pr-dk skrev:Hejsa, er der nogen der har erfaring med denne fejl på 3.0 TDI
/peter
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal
P2015 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
Er det det rigtig Nr.
Når men her er lidt info
Mulige årsager:
Indsugningsmanifold flap funktionsfejl
Motor (V157) af ventil Indsugningsmanifold sidder fast / defekt
Software version / firmware version af ECU er forkert
Ledningsføring og / eller defekte forbindelser fra / til motoren (V157) af ventil Intake Manifold
Mulige løsninger:
Tjek Valve indsugningsmanifold
Check (output test / basisc indstillinger) / udskift Motor (V157) af Valve Intake Manifold
Check / reparere ledninger og forbindelser til / fra Motor (V157) fra Valve Intake Manifold
Yderligere info:
I nogle tilfælde kan problemet kun kan løses ved at udskifte hele indsugningsmanifold
HANG LOOSE
VH DP
VCDE 23.11.0
VCDE Release 23.11.0
Audi A6 St.Car 3,0 TDI v6 fra 14
VH DP
VCDE 23.11.0
VCDE Release 23.11.0
Audi A6 St.Car 3,0 TDI v6 fra 14
Re: Fejl på 3.0 TDI
pr-dk skrev:Hejsa, er der nogen der har erfaring med denne fejl på 3.0 TDI
/peter
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal
P2015 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
Det kunne godt lyde som om det er selve gasspjældet der er stået af, har selv fået skiftet både gasspjæld og manifoldsspjæld.
Et gas spjæld koster i omegnen af 5000 kr. Og så skal det grund indstilles efter montering, de har en svaghed i de tandhjul der sidder i spjældet.
Se link:
viewtopic.php?f=674&t=29439
Manifoldspjældene er en noget dyrer affærer, som jeg fik skiftet på bilens brugtvogns garanti. Disse ting er kendte fejl på 3,0 TDI BUG motoren.
- Vedhæftede filer
-
- Gaspjælds placering på en Audi Q7 BUG motor
- 1970569-audi-q7-3_0-tdi-dpf-quattro.jpg (60.02 KiB) Vist 21404 gange
Venlig Hilsen
Phillip Kjær Ballegaard
______________________________
Ejer af hele tre Charlottenlund Berlingoer ifølge Christian Grau!
Porsche Typ 2862 Audi RS2 Laser Rot 1995
Audi 2,6E Cabriolet Vulcan Schwarz 1995
Audi Q7 3,0 TDI quattro Phantom Schwartz 2007
Audi Cabriolet Kinder Cabrio blå metal
VCDS 15.7.1 NETECH
Phillip Kjær Ballegaard
______________________________
Ejer af hele tre Charlottenlund Berlingoer ifølge Christian Grau!
Porsche Typ 2862 Audi RS2 Laser Rot 1995
Audi 2,6E Cabriolet Vulcan Schwarz 1995
Audi Q7 3,0 TDI quattro Phantom Schwartz 2007
Audi Cabriolet Kinder Cabrio blå metal
VCDS 15.7.1 NETECH
Re: Fejl på 3.0 TDI
Der er ikke noget at mærke på bilen. Burde der ikke være det hvis det var gasspjæld ?
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________
Re: Fejl på 3.0 TDI
RS2fan skrev:pr-dk skrev:Hejsa, er der nogen der har erfaring med denne fejl på 3.0 TDI
/peter
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal
P2015 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
Det kunne godt lyde som om det er selve gasspjældet der er stået af, har selv fået skiftet både gasspjæld og manifoldsspjæld.
Et gas spjæld koster i omegnen af 5000 kr. Og så skal det grund indstilles efter montering, de har en svaghed i de tandhjul der sidder i spjældet.
Se link:
viewtopic.php?f=674&t=29439
Manifoldspjældene er en noget dyrer affærer, som jeg fik skiftet på bilens brugtvogns garanti. Disse ting er kendte fejl på 3,0 TDI BUG motoren.
Motorkode BUG
pr-dk: Hvad er din motorkode?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Fejl på 3.0 TDI
Motor kode: CDYA
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________
Re: Fejl på 3.0 TDI
pr-dk skrev:Der er ikke noget at mærke på bilen. Burde der ikke være det hvis det var gasspjæld ?
Det kan ikke mærkes på bilen at gasspjældet er defekt. En diesel bliver jo primært styret via mængden af brændstof.
Der sidder et sæt plastictandhjul i spjældmotoren, af en meget tvivlsom kvalitet. Tænderne bliver slidt og spjældet står fuldt åben. Det er en meget almindelig fejl på 3.0 TDIeren.
Mener jeg gav 1800 kr hos AZF for et nyt spjæld, da jeg skiftede det i min.
Re: Fejl på 3.0 TDI
Hej.
Start med at skifte stepper motoren og armen, det har jeg lige gjort, og det fjernede fejlen på min bil.
De kan hentes med fra på Ebay til en ca. 700 Kr.
De er lige til at skrue og klicke af. Sidder med 3 torx skruer.
Start med at skifte stepper motoren og armen, det har jeg lige gjort, og det fjernede fejlen på min bil.
De kan hentes med fra på Ebay til en ca. 700 Kr.
De er lige til at skrue og klicke af. Sidder med 3 torx skruer.
Preben Jensen
Re: Fejl på 3.0 TDI
Bare for at slutte denne tråd.
Det var gasspjældet, og til jeres info så kører Audi kulance på det
/peter
Det var gasspjældet, og til jeres info så kører Audi kulance på det
/peter
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________
quattro betyder bare, at man kører fast et sted, hvor Falck ikke kan hjælpe en...
_________________