jeg har pt. det her problem med, at min bil mangler lidt kræfter... en hel del faktisk..
Har fået hjælp herinde til at udlæse fejlkoder.
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
Så fandt jeg denne her:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=75959
Så når jeg nu følger denne MEGET grundige vejledning, ender jeg ved N75 ventilen som er den der giver det ekstra boost, som jeg mangler.
Ikke dermed sagt at det kun er den der er defekt, men man skal jo starte et sted, og slanger ser fine ud.
Den der ventil består af 2 dele (en mørk og en lys) med res. delsnr. 069 906 627 og 069 906 627A
Der står APG på dem.
Den sidder helt oppe i venstre side af motorrum på torpedopladen. (set stående foran bil kiggende ind i motorum).
Men når jeg googler de numre synes jeg ikke jeg rammer noget der ligner dem jeg har.
Kan sådan nogle fyre have skiftet numre i de 12 år.??
En defekt N75 ventil måske...
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
En defekt N75 ventil måske...
A6 avant 2,5 TDI 150 HK år 2000 med AKN motor. Tiptronic. 360.000 km.
Re: En defekt N75 ventil måske...
1H0906627A ?
\Alex
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: En defekt N75 ventil måske...
N75 ventilen er en alm. Magnetventil. Pil stikket af og sæt 12V til stikbenene. Du kan tydeligt høre om den klikker.
Dens funktion er bare at lukke/ lukke op for gennemgangen ml. slangestudsene.
Efter min erfaring er det yderst sjældent den går i udu.
PS. Den kan selvfølgelig være blevet utæt, men det hører vist også til sjældenhederne.
Dens funktion er bare at lukke/ lukke op for gennemgangen ml. slangestudsene.
Efter min erfaring er det yderst sjældent den går i udu.
PS. Den kan selvfølgelig være blevet utæt, men det hører vist også til sjældenhederne.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.