Utæt ventildæksel med mere
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16/02/2012 11:14
- Geografisk sted: Nord for grænsen
Utæt ventildæksel med mere
Hej alle!
Står for at skulle skifte ventildækselpakninger på min A6'er. Det er vel det nemmeste af det hele, da jeg derudover tror der er flere kriminelle steder. Blandt andet på bagsiden af motoren(se billeder). Hvad sidder der her Og kan det evt. skiftes uden at fjerne knastaksler Ligeledes tror jeg den er utæt i den anden side, blot foran. Så hvad er nu det Motoren runder snart de 230 klik, det er en 2.4 V6 30v, motorkode AGA.
Tak på forhånd
Står for at skulle skifte ventildækselpakninger på min A6'er. Det er vel det nemmeste af det hele, da jeg derudover tror der er flere kriminelle steder. Blandt andet på bagsiden af motoren(se billeder). Hvad sidder der her Og kan det evt. skiftes uden at fjerne knastaksler Ligeledes tror jeg den er utæt i den anden side, blot foran. Så hvad er nu det Motoren runder snart de 230 klik, det er en 2.4 V6 30v, motorkode AGA.
Tak på forhånd
- Vedhæftede filer
-
- IMG287.jpg (67.48 KiB) Vist 20375 gange
-
- IMG286.jpg (63.16 KiB) Vist 20375 gange
-
- IMG285.jpg (57.79 KiB) Vist 20375 gange
A6 2.4 V6 quattro 98'er. Kongeslæde m. Tiptronic i gryden
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Utæt ventildæksel med mere
Din motor er meget lig min 2.7 og jeg havde det samme... Ventilpakningerne med behørigt brug af tætningsmasse (noget hvidt silikone baseret stads fra Audi) klarede det...
HVIS det ikke klarer problemet så bliver det langhåret... Så skal knasterne formentlig ud, der skal skiftes nogle propper som er limet i med silikone og pakningerne ved knastakslerne bag remhjulene. HVIS det er knastforstilleren der lækker så SKAL knastakslerne ud - og der skal bruges op til flere stykker specialværktøjer
HVIS det ikke klarer problemet så bliver det langhåret... Så skal knasterne formentlig ud, der skal skiftes nogle propper som er limet i med silikone og pakningerne ved knastakslerne bag remhjulene. HVIS det er knastforstilleren der lækker så SKAL knastakslerne ud - og der skal bruges op til flere stykker specialværktøjer
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Forumbruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16/02/2012 11:14
- Geografisk sted: Nord for grænsen
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tak for det gode billede og svar Lige hvad jeg manglede. Har bladret "so wird's gemacht" igennem på kryds og tværs men de syntes ikke at komme detaljeret ind i motoropbygningen overhovedet, i forhold til Hayne's rep. manual som man vist bare ikke kan få til A6 fra 98' Nå men som jeg kan se jvf. dit svar så tyder det på pakning ved knastforstilleren
Så nyt Er det nok at låse knastakselhjulene og så hive knastakslerne ud eller er jeg helt ved siden af
Så nyt Er det nok at låse knastakselhjulene og så hive knastakslerne ud eller er jeg helt ved siden af
A6 2.4 V6 quattro 98'er. Kongeslæde m. Tiptronic i gryden
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tossehuset skrev:Tak for det gode billede og svar Lige hvad jeg manglede. Har bladret "so wird's gemacht" igennem på kryds og tværs men de syntes ikke at komme detaljeret ind i motoropbygningen overhovedet, i forhold til Hayne's rep. manual som man vist bare ikke kan få til A6 fra 98' Nå men som jeg kan se jvf. dit svar så tyder det på pakning ved knastforstilleren
Så nyt Er det nok at låse knastakselhjulene og så hive knastakslerne ud eller er jeg helt ved siden af
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Utæt ventildæksel med mere
jeg mener søren r i en tidligerere tråd omtalt noget med krumtaphus udluftnings ventil som skal renses for at der ikke kommer overtryk i blokken.men hvor sidder denne dims?? er den stoppet bliver olien jo trykket ud det svageste sted.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Sv: Re: Utæt ventildæksel med mere
mojo skrev:jeg mener søren r i en tidligerere tråd omtalt noget med krumtaphus udluftnings ventil som skal renses for at der ikke kommer overtryk i blokken.men hvor sidder denne dims?? er den stoppet bliver olien jo trykket ud det svageste sted.
Der går et plasticrør fra hvert ventildæksel, motorblokken og indsugningen til en stor klump, kig efter noget der ligner en sort Liguster (og det er ikke en hæk )
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Forumbruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16/02/2012 11:14
- Geografisk sted: Nord for grænsen
Re: Utæt ventildæksel med mere
Er det ånderørene vi snakker om her? Havde dem af her den anden dag. Møre som kiks var det ene i hvert fald og fyldt op med mayo Syntes jeg har læst at man kan isolere de slanger for at undgå kondensdannelse i dem. Er der nogen der ved om det har noget på sig?
A6 2.4 V6 quattro 98'er. Kongeslæde m. Tiptronic i gryden
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tossehuset skrev:Er det ånderørene vi snakker om her? Havde dem af her den anden dag. Møre som kiks var det ene i hvert fald og fyldt op med mayo Syntes jeg har læst at man kan isolere de slanger for at undgå kondensdannelse i dem. Er der nogen der ved om det har noget på sig?
Mit PCV knækkede da jeg forsøgte at tage det af...
Det er jo ikke fordi der er vildt meget plads i mit motorrum
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Forumbruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16/02/2012 11:14
- Geografisk sted: Nord for grænsen
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tak for inputs og de gode billeder især Og video også. Håber ikke det er så slemt når jeg får kigget nærmere på det en af dagene
A6 2.4 V6 quattro 98'er. Kongeslæde m. Tiptronic i gryden
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
Re: Utæt ventildæksel med mere
SorenR skrev:Tossehuset skrev:Tak for det gode billede og svar Lige hvad jeg manglede. Har bladret "so wird's gemacht" igennem på kryds og tværs men de syntes ikke at komme detaljeret ind i motoropbygningen overhovedet, i forhold til Hayne's rep. manual som man vist bare ikke kan få til A6 fra 98' Nå men som jeg kan se jvf. dit svar så tyder det på pakning ved knastforstilleren
Så nyt Er det nok at låse knastakselhjulene og så hive knastakslerne ud eller er jeg helt ved siden af
Det Leth
Eller sådan ser det ud, en bajer med postbudet og den er fixet
Audi A6 1,9 TDI Avant - 6 gear - 130hk - 300Nm - Motorkode: AVF - årg. 2003
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tossehuset skrev:Tak for inputs og de gode billeder især Og video også. Håber ikke det er så slemt når jeg får kigget nærmere på det en af dagene
Det er ikke så slemt når man først får taget hul på opgaven, men inden man går i gang kan man godt have det sådan her...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: Utæt ventildæksel med mere
ja og det tager 10 min. på en 20V 5 cyl. Hvorfor gik Audi da fra dem. Dobbelt så stærke og halvt så komplicerede - ja nu vender de omsider tilbage.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
-
- Forumbruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16/02/2012 11:14
- Geografisk sted: Nord for grænsen
Re: Utæt ventildæksel med mere
Har leget V6 doktor i dag. Altid spændende at "splitte" noget ad Fandt ud af at der SKAL skiftes pakning ved knaststilleren(gælder faktisk begge sider) Har læst side op og side ned om tandremsskift, låseværktøjer og alt det andet Er det virkelig nødvendigt at pille begge knaster ud i samme side? Tænker lidt at knaststillerpakningen sidder ved den knastaksel der er trukket af kæde fra den knast der er remtrukket. Kan man nøjes med at løsne den ene knast uden at skulle låse noget som helst eller hur???
A6 2.4 V6 quattro 98'er. Kongeslæde m. Tiptronic i gryden
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tossehuset skrev:Har leget V6 doktor i dag. Altid spændende at "splitte" noget ad Fandt ud af at der SKAL skiftes pakning ved knaststilleren(gælder faktisk begge sider) Har læst side op og side ned om tandremsskift, låseværktøjer og alt det andet Er det virkelig nødvendigt at pille begge knaster ud i samme side? Tænker lidt at knaststillerpakningen sidder ved den knastaksel der er trukket af kæde fra den knast der er remtrukket. Kan man nøjes med at løsne den ene knast uden at skulle låse noget som helst eller hur???
Nope... Alt eller intet
Du skal faktisk bruge sådan en for at låse knastforstilleren hvis det er helt rigtigt..
- Vedhæftede filer
-
- knastforstiller.pdf
- (155.18 KiB) Downloadet 861 gange
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Forumbruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16/02/2012 11:14
- Geografisk sted: Nord for grænsen
Re: Utæt ventildæksel med mere
Så 3366 og 3242 værktøj kan gøre det? Hvor kan man lige købe det?
A6 2.4 V6 quattro 98'er. Kongeslæde m. Tiptronic i gryden
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tossehuset skrev:Så 3366 og 3242 værktøj kan gøre det? Hvor kan man lige købe det?
Du skal bruge 3 stykker værktøj...
3366 - holder for kædestrammer
3242 - krumtapfiksering
3391 - knastakselfixering
F.eks. (de er ikke de billigste, det var det første på listen )
http://www.ebay.de/itm/VW-Audi-V6-30V-Arretierwerkzeug-Nockenwellen-3391-3242-/280658046764?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item415885ef2c#ht_1105wt_671
og
http://www.ebay.de/itm/VAG-VW-Audi-V6-V8-Halter-Kettenspanner-3366-/280465264491?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item414d084f6b#ht_730wt_671
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Forumbruger
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 16/02/2012 11:14
- Geografisk sted: Nord for grænsen
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tak for viden og links Søren Det har allerede sparet mig for mange tusinde kilo er jeg sikker på Bestiller selv værktøj og reservedele og gør det selv. Lander i omegnen af 2000,- max. for det hele og tror ikke der findes noget værksted i DK der kan gøre det til den pris Det koster selvfølgelig nogle hyggetimer ude i perlegruset men glæder mig allerede Selvgjort er som bekendt velgjort og med alle de eksempler herinde på hvad nogle autoriserede værksteder har bedrevet så VIL jeg hellere selv Må vist hellere melde mig ind i jeres altvidende klub
A6 2.4 V6 quattro 98'er. Kongeslæde m. Tiptronic i gryden
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
(motorkode:ALF, 185HK/260NM m. chip)
Hyundai Elantra. ALDRIG igen
Vauxhall Carlton. Engelsk rejsekuffert
Opel Omega A. Den tyske rejsekuffert
Renault Clio. 3 måneders sjov
Golf GTI 1'er. 6 måneders sjov
Opel Kadett 85'er. Ville IKKE dø
Hyundai = på højde med grønlandsk rødvin
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Utæt ventildæksel med mere
Tossehuset skrev:Tak for viden og links Søren Det har allerede sparet mig for mange tusinde kilo er jeg sikker på Bestiller selv værktøj og reservedele og gør det selv. Lander i omegnen af 2000,- max. for det hele og tror ikke der findes noget værksted i DK der kan gøre det til den pris Det koster selvfølgelig nogle hyggetimer ude i perlegruset men glæder mig allerede Selvgjort er som bekendt velgjort og med alle de eksempler herinde på hvad nogle autoriserede værksteder har bedrevet så VIL jeg hellere selv Må vist hellere melde mig ind i jeres altvidende klub
Hvis det er helt helt helt rigtigt skal du også have en tandremshjul aftrækker T40001
http://www.ebay.de/itm/Audi-VW-VAG-Seat-Skoda-Abzieher-Satz-T40001-T-40001-/280452394612?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item414c43ee74#ht_840wt_671
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V