Komfort luk af soltag ved regn? A3 8P

Her skrives om alt det elektroniske og elektriske i din Audi.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Komfort luk af soltag ved regn? A3 8P

Indlæg af Tonny Jensen »

Hejsa
Jeg syntes at have læst et sted før jeg fik min A3 at der kunne kodes på en bil (muligvis ikke min A3) at hvis det begyndte at regne og bilen var efterladt med åbent soltag, så ville det lukke - er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte om det er muligt?
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Komfort luk af soltag ved regn? A3 8P

Indlæg af 8PJ »

Har ikke selv afprøvet det, men det skulle angiveligt være muligt på centralelktronikmodul 8P0 907 063 A (muligvis også andre) hvis du aktiverer bit 6 i byte 4 ("comfort operation windows/sunroof via rain sensor (rain closing)") active.



Tonny Jensen skrev:Hejsa
Jeg syntes at have læst et sted før jeg fik min A3 at der kunne kodes på en bil (muligvis ikke min A3) at hvis det begyndte at regne og bilen var efterladt med åbent soltag, så ville det lukke - er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte om det er muligt?
Tonny Jensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 259
Tilmeldt: 14/04/2010 23:03
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Kontakt:

Re: Komfort luk af soltag ved regn? A3 8P

Indlæg af Tonny Jensen »

8PJ skrev:Har ikke selv afprøvet det, men det skulle angiveligt være muligt på centralelktronikmodul 8P0 907 063 A (muligvis også andre) hvis du aktiverer bit 6 i byte 4 ("comfort operation windows/sunroof via rain sensor (rain closing)") active.



Tonny Jensen skrev:Hejsa
Jeg syntes at have læst et sted før jeg fik min A3 at der kunne kodes på en bil (muligvis ikke min A3) at hvis det begyndte at regne og bilen var efterladt med åbent soltag, så ville det lukke - er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte om det er muligt?

Det ligner selvfølgelig ikke min kodning :-k Måske jeg må have sådan en 907 063A :)
| VCDS | Vil gerne lave kodning og fejludlæsning. Bare henvend dig på PB |
| OEMshop.dk - din webshop med originale dele som rustfri pedalsæt, R8 oliedæksel, lyskontakter og plejesæt. |
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Komfort luk af soltag ved regn? A3 8P

Indlæg af 8PJ »

Hmm, har nu selv afprøvet kodningen på min egen bil - og det gør umiddelbart ingen forskel om bit 6 er sat eller ej. Måske kræver det yderligere kodning eller anderledes kabling - vil kigge lidt på diagrammer ved lejlighed.

Tonny Jensen skrev:
8PJ skrev:Har ikke selv afprøvet det, men det skulle angiveligt være muligt på centralelktronikmodul 8P0 907 063 A (muligvis også andre) hvis du aktiverer bit 6 i byte 4 ("comfort operation windows/sunroof via rain sensor (rain closing)") active.



Tonny Jensen skrev:Hejsa
Jeg syntes at have læst et sted før jeg fik min A3 at der kunne kodes på en bil (muligvis ikke min A3) at hvis det begyndte at regne og bilen var efterladt med åbent soltag, så ville det lukke - er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte om det er muligt?

Det ligner selvfølgelig ikke min kodning :-k Måske jeg må have sådan en 907 063A :)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Komfort luk af soltag ved regn? A3 8P

Indlæg af rlarsen »

Det kræver vel også som minimum at regn sensoren får strøm når bilen er lukket og låst - og det er jo ikke tilfældet.

Den kodning du har fundet er det ikke når man er ude og køre - og så lukker vinduer og soltag automatisk ved regn ??
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Komfort luk af soltag ved regn? A3 8P

Indlæg af 8PJ »

Havde selvfølgelig samme overvejelse selv, men hvis labelfilerne skal give mening, kunne det jo indikere, at det rent faktisk var muligt. Har dog også prøvet at åbne vinduerne med startet motor og sprøjte vand på ruden - uden andet resultat end at viskerne går igang. Kræver vist lidt mere research.. :-k

rlarsen skrev:Det kræver vel også som minimum at regn sensoren får strøm når bilen er lukket og låst - og det er jo ikke tilfældet.

Den kodning du har fundet er det ikke når man er ude og køre - og så lukker vinduer og soltag automatisk ved regn ??


Senest placeret øverst af Tonny Jensen 18/09/2010 10:53.
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"