Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Hvad ville der sker ved at du prøvede selv at bytte rundt på lambdaerne. Du kan jo flytte dem tilbage igen.
Hvor lang tid siden er det lambdaerne er blevet skiftet.
Bosch siger 160.000 km.
De volt udlæsninger du beskriver er helt væk efter min mening.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor lang tid siden er det lambdaerne er blevet skiftet.
Bosch siger 160.000 km.
De volt udlæsninger du beskriver er helt væk efter min mening.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Hvis du har en "kabelstrækker" jeg må låne
Ved ikke om det er normalt (originalt) at lambda kablerne er strippet på kabler i nærheden med en ganske almindelig strip.
Hvis nej, så formoder jeg de er skiftet inden jeg købte bilen for 220.000 km siden (da havde den kørt ca. 220.000km), men i min tid er de ikke skiftet.
Så det du siger er at jeg burde skifte dem?
Jeg har kontrolleret kablerne så godt jeg kan komme til og det ser ikke ud som om de er defekte.
Stik kan jeg af gode grunde ikke komme til at bytte.
Jeg har heldigvis kunne holde den i tomgang i længere tid i dag og har logget 032, 033 og 003 (pga. omdr.) både med og uden oliepind.
Med VCDS Scope kan jeg ikke se mine markeringer og mærkeligt nok heller ikke ændre Y-aksen?!?!?!? så de negative værdier kan jeg skutte se i grafen
Har åbnet min log i VCDS viewer...
Med oliepind:
Omdr. svinger mellem 380-980
B1-S1 i tomg. svinger mellem -14% og -5%
B1-S1 i dellast er 0%
B2-S1 i tomg. er 0%
B2-S1 i dellast er 0%
B1-S1 regulering svinger mellem -25% og -10%
B1-S1 signal svinger mellem 0,9v og 1,9v
B2-S1 regulering svinger mellem 5% og 35%
B2-S1 signal står fast på 4,995v
Uden oliepind:
Omdr. svinger mellem 550 og 770
B1-S1 i tomg. svinger mellem -11% og -6%
B1-S1 i dellast er 0%
B2-S1 i tomg. er 0%
B2-S1 i dellast er 0%
B1-S1 regulering svinger mellem -33% og -26%
B1-S1 signal svinger mellem 1,5v og 1,9v
B2-S1 regulering svinger snævert omkring 35%
B2-S1 signal står fast på 4,995v
Det tog ca. 30sek. før "uden oliepind" værdierne var "stabile".
Da jeg satte oliepinden i igen "stabiliserede" den sig på de første værdier ret hurtigt igen.
Tallene er ca. tal da jeg har problemer med at aflæse y-aksen nøjagtigt.
Ved ikke om det er normalt (originalt) at lambda kablerne er strippet på kabler i nærheden med en ganske almindelig strip.
Hvis nej, så formoder jeg de er skiftet inden jeg købte bilen for 220.000 km siden (da havde den kørt ca. 220.000km), men i min tid er de ikke skiftet.
Så det du siger er at jeg burde skifte dem?
Jeg har kontrolleret kablerne så godt jeg kan komme til og det ser ikke ud som om de er defekte.
Stik kan jeg af gode grunde ikke komme til at bytte.
Jeg har heldigvis kunne holde den i tomgang i længere tid i dag og har logget 032, 033 og 003 (pga. omdr.) både med og uden oliepind.
Med VCDS Scope kan jeg ikke se mine markeringer og mærkeligt nok heller ikke ændre Y-aksen?!?!?!? så de negative værdier kan jeg skutte se i grafen
Har åbnet min log i VCDS viewer...
Med oliepind:
Omdr. svinger mellem 380-980
B1-S1 i tomg. svinger mellem -14% og -5%
B1-S1 i dellast er 0%
B2-S1 i tomg. er 0%
B2-S1 i dellast er 0%
B1-S1 regulering svinger mellem -25% og -10%
B1-S1 signal svinger mellem 0,9v og 1,9v
B2-S1 regulering svinger mellem 5% og 35%
B2-S1 signal står fast på 4,995v
Uden oliepind:
Omdr. svinger mellem 550 og 770
B1-S1 i tomg. svinger mellem -11% og -6%
B1-S1 i dellast er 0%
B2-S1 i tomg. er 0%
B2-S1 i dellast er 0%
B1-S1 regulering svinger mellem -33% og -26%
B1-S1 signal svinger mellem 1,5v og 1,9v
B2-S1 regulering svinger snævert omkring 35%
B2-S1 signal står fast på 4,995v
Det tog ca. 30sek. før "uden oliepind" værdierne var "stabile".
Da jeg satte oliepinden i igen "stabiliserede" den sig på de første værdier ret hurtigt igen.
Tallene er ca. tal da jeg har problemer med at aflæse y-aksen nøjagtigt.
- Vedhæftede filer
-
- LOG-01-032-033-003.zip
- (10.03 KiB) Downloadet 680 gange
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Kigger lige på tallene npr jeg kommer hjem.
Har du et billede af de lambdastik du ikke kan skifte ?
Et hurtigt billede af hvordan 3 af mine ser ud og her kunne man nemt komme til at bytte rundt på de stik ( grøn, brun og sort )
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/66b096954f9dac7271663175a46138c8.jpg[/img]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du et billede af de lambdastik du ikke kan skifte ?
Et hurtigt billede af hvordan 3 af mine ser ud og her kunne man nemt komme til at bytte rundt på de stik ( grøn, brun og sort )
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/66b096954f9dac7271663175a46138c8.jpg[/img]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Passagerside i motorrum:
Førerside i motorrum:
De 2 stik er forskellige og kablerne er simpelthen ikke lange nok til at der kan byttes rundt på dem!
Førerside i motorrum:
De 2 stik er forskellige og kablerne er simpelthen ikke lange nok til at der kan byttes rundt på dem!
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
OK, så er det lavet om. Jeg mener bestemt at jeg studsede over at det var samme type stik
da jeg skiftede mine precat / upstream o2 sensorer og sammenlignede med post cat sensorer.
Jeg kan desværre ikke læse din zip fil. alle tallene står i en miskmask.
læs lige den første post her:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1265064
Der er mulighed for at få en graf udlæsning under en måleblok for o2 sensor.
men korrekt udlæsning kræver en varm bil:
https://www.youtube.com/watch?v=x5cSO1xGj0o
se om du får den normale rolige sinus kurve mellem 0, 1 og 0,9 v
mht at skifte:
Se på hvilke muligheder har du tilbage og hvis det er mange km siden de er blevet skiftet
er nu måske en god tid at gøre det på.
Om ikke andet så skal du jo ikke gøre det de næste 100-160.000 km.
Kan dog ikke garantere det hjælper, men jeg ville kraftigt overvej det
da jeg skiftede mine precat / upstream o2 sensorer og sammenlignede med post cat sensorer.
Jeg kan desværre ikke læse din zip fil. alle tallene står i en miskmask.
læs lige den første post her:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1265064
Der er mulighed for at få en graf udlæsning under en måleblok for o2 sensor.
men korrekt udlæsning kræver en varm bil:
https://www.youtube.com/watch?v=x5cSO1xGj0o
se om du får den normale rolige sinus kurve mellem 0, 1 og 0,9 v
mht at skifte:
Se på hvilke muligheder har du tilbage og hvis det er mange km siden de er blevet skiftet
er nu måske en god tid at gøre det på.
Om ikke andet så skal du jo ikke gøre det de næste 100-160.000 km.
Kan dog ikke garantere det hjælper, men jeg ville kraftigt overvej det
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
thoj skrev:Jeg kan desværre ikke læse din zip fil. alle tallene står i en miskmask.
Den er lavet med VCDS, så hvis du ikke har den giver tallene nok ikke mening
thoj skrev:læs lige den første post her:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1265064
Der er mulighed for at få en graf udlæsning under en måleblok for o2 sensor.
men korrekt udlæsning kræver en varm bil:
https://www.youtube.com/watch?v=x5cSO1xGj0o
se om du får den normale rolige sinus kurve mellem 0, 1 og 0,9 v
Vil jeg prøve... tak
thoj skrev:mht at skifte:
Se på hvilke muligheder har du tilbage og hvis det er mange km siden de er blevet skiftet
er nu måske en god tid at gøre det på.
Om ikke andet så skal du jo ikke gøre det de næste 100-160.000 km.
Kan dog ikke garantere det hjælper, men jeg ville kraftigt overvej det
Du har nok ret
Nogen der kan give et par fif mht. at komme til at skifte?
Jeg har noget Lambda-top-værktøj købt på ebay...
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Følg ledningerne fra de stik du har postet og skru dem af. Sæt nye i. Lad være at knoklspænde dem. Det er ikke hjulbolte.
Er det en top med en slidse i du har , så synes jeg det virker fint.
En passende dysenøgle kan også bruges.
Alternativt skær en revne i en gammel ringnøgle så ledningen kan komme ud.
Har lavet noget på noget på youtube en gang. Vil prøve at finde det
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det en top med en slidse i du har , så synes jeg det virker fint.
En passende dysenøgle kan også bruges.
Alternativt skær en revne i en gammel ringnøgle så ledningen kan komme ud.
Har lavet noget på noget på youtube en gang. Vil prøve at finde det
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Kan 2 af disse bruges?
http://www.ebay.de/itm/291620007337
EDIT: nå det kunne de ikke... fik JAD til at få nogen hjem til mig
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
http://www.ebay.de/itm/291620007337
EDIT: nå det kunne de ikke... fik JAD til at få nogen hjem til mig
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Senest rettet af kimenemark 20/03/2017 16:05, rettet i alt 1 gang.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Tak for tips he he
Det var nu mere om hvor meget jeg er nødt til at adskille for at komme derned... det ser sq ret trangt ud
Super hvis du her en video
Alt info er velkomment
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Det var nu mere om hvor meget jeg er nødt til at adskille for at komme derned... det ser sq ret trangt ud
Super hvis du her en video
Alt info er velkomment
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Fandt denne video, som forklarer det ret godt...
https://youtu.be/waSGbrbWVk8
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
https://youtu.be/waSGbrbWVk8
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Ja den video er en ok beskrivelse.
Kan så tilføje at der ikke er mere plads på en v8
Kan så tilføje at der ikke er mere plads på en v8
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Ja ok hvis du kan skifte med det værktøj på din burde jeg jo ikke klage
Nu har jeg bestilt 2 nye reguleringssensorer, men tænker om det også er nødvendigt at skifte de 2 bagerste?
Er det ikke kun kontrol sensorer... altså de bidrager ikke til justeringer eller har jeg misforstået noget?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Nu har jeg bestilt 2 nye reguleringssensorer, men tænker om det også er nødvendigt at skifte de 2 bagerste?
Er det ikke kun kontrol sensorer... altså de bidrager ikke til justeringer eller har jeg misforstået noget?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
de to forreste er de vigtigeste, men de bagerste er ikke kun til pynt.
Jeg har kun skiftet de to forreste ( precat / upstream).
De bagerste har siddet i min i mere end 200.000 km ( hmmm måske et lille projekt en dag jeg keder mig)
https://www.youtube.com/watch?v=yQGgwt5Ylqs
https://www.youtube.com/watch?v=i3aHgHzOqt0
Afventer stadig respons fra Hollywood og forsvarets sprogskole
Jeg har kun skiftet de to forreste ( precat / upstream).
De bagerste har siddet i min i mere end 200.000 km ( hmmm måske et lille projekt en dag jeg keder mig)
https://www.youtube.com/watch?v=yQGgwt5Ylqs
https://www.youtube.com/watch?v=i3aHgHzOqt0
Afventer stadig respons fra Hollywood og forsvarets sprogskole
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Begge reguleringssensorer er nu skiftet og det har kun hjulpet ganske minimalt.
Ingen tvivl om at det var ok at skifte dem, men jeg har stadig store problemer
Jeg har prøvet at følge dit link slavisk mht. test.
Nu da der er nye Lambdaer monteret burde mine værdierjo være ok, men det er de ikke
i tomgang får jeg følgende værdier i blok 032, 033 og 039 (i blok 002 har jeg ikke luftmassemåling som han skriver)
Ovenstående værdier ændre sig minimalt op/ned
Hvis jeg foretager Grundindstilling af Lambdaregulering B1-S1 (034) når jeg aldrig til at testen slutter selv efter 5-6 minutter.
046 kan jeg jo af gode grunde så ikke køre!
Hvis jeg kører en tur i bilen står den meget urolig i tomgang, men så snart jeg sletter alle fejl står den næsten snorlige på 700RPM, så lidt har det jo ændret sig fra før.
Ingen tvivl om at det var ok at skifte dem, men jeg har stadig store problemer
Jeg har prøvet at følge dit link slavisk mht. test.
Nu da der er nye Lambdaer monteret burde mine værdierjo være ok, men det er de ikke
i tomgang får jeg følgende værdier i blok 032, 033 og 039 (i blok 002 har jeg ikke luftmassemåling som han skriver)
Kode: Vælg alt
| BLK | CR1-S1 | C1-S2 | CR2-S1 |CR2-S2|
| 030 | 00111 | 0110 | 00111 | 0110 |
| BLK | B1-S1 | B1-S1 | B2-S1 | B2-S1 |
| 032 | 0.0% | 0.0% | 0.0% | 0.0% |
| 033 | -32.0% | 1.650v | -29.0% | 1.800v |
| 039 | 5.0 g/s | 0.860v | 0.710v | Test Fra |
| 036 | 0.850v | B1-S2 OK | 0.775v | B2-S2 OK |
Hvis jeg foretager Grundindstilling af Lambdaregulering B1-S1 (034) når jeg aldrig til at testen slutter selv efter 5-6 minutter.
046 kan jeg jo af gode grunde så ikke køre!
Hvis jeg kører en tur i bilen står den meget urolig i tomgang, men så snart jeg sletter alle fejl står den næsten snorlige på 700RPM, så lidt har det jo ændret sig fra før.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
YES YES YES
Efter adskillige test (lang tid i tomgang må jeg tilstå) flere testkøreture... kører den endelig normalt igen, både i tomgang og når den får noget KUL
Jeg får ingen fejl i motorstyringen mere og jeg kan gennemføre samtlige grundindstillinger.... HOLD DA OP HVOR ER JEG GLAD IGEN
1000 tak for hjælpen allesammen
Nu mangler jeg bare at teste fra kold tilstand, men den tid den glæde
Efter adskillige test (lang tid i tomgang må jeg tilstå) flere testkøreture... kører den endelig normalt igen, både i tomgang og når den får noget KUL
Jeg får ingen fejl i motorstyringen mere og jeg kan gennemføre samtlige grundindstillinger.... HOLD DA OP HVOR ER JEG GLAD IGEN
1000 tak for hjælpen allesammen
Nu mangler jeg bare at teste fra kold tilstand, men den tid den glæde
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Skal lige lære de nye lambdaer at kende
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
PS. Husk nu at spille dine kort rigtigt overfor konen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
He he...
Syntes nu det tog meget lang tid før den havde "lært" de nye lambdaer at kende og det var først derefter jeg med succes kunne gennemføre grundindstillingsfunktionerne... nuvel... jeg accepterer at det er som det er
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Syntes nu det tog meget lang tid før den havde "lært" de nye lambdaer at kende og det var først derefter jeg med succes kunne gennemføre grundindstillingsfunktionerne... nuvel... jeg accepterer at det er som det er
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Når man lige har 10 min man ikke hvad man skal lave kunne man læse her:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
"It is totally normal for both the first and second fields to be something other than zero. In fact, zeros IN BOTH FIELDS indicates that either you just cleared codes (which will reset fuel trim values) or something isn't working properly."
Passer vist på dine gamle tal
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
"It is totally normal for both the first and second fields to be something other than zero. In fact, zeros IN BOTH FIELDS indicates that either you just cleared codes (which will reset fuel trim values) or something isn't working properly."
Passer vist på dine gamle tal
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Nemlig ja, men det var ikke kun mærkelige værdier... bilen opførte sig fuldstændig som før med dårlig tomgang (på nær når jeg lige havde slettet koder) og rigtig dårlig kørsel.
Var ude at køre flere gange og stod meget længe i tomgang ind imellem køreturene og kunne som sagt IKKE gennemføre Grundindstillingsfunktionerne... før til sidst altså
Var ude at køre flere gange og stod meget længe i tomgang ind imellem køreturene og kunne som sagt IKKE gennemføre Grundindstillingsfunktionerne... før til sidst altså
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter