er der nogle af jeres biler der knalder i udstødningen under motorbremsning eller når man slipper gassen, er det skadeligt at den gør det? både den A6 2.0 jeg har nu gør det og det gjorde min tidligere 100 2.2 også?
på forhånd tak
knalder i udstødning under motorbremsning
- ambassadøren
- Forumbruger
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 23/08/2010 23:57
knalder i udstødning under motorbremsning
Audi A6 2.0 115HK
Audi A4 1.8T 200HK
Audi 100 2.2E 138 HK
VW Golf variant lll 1.8 90 HK
Opel Astra G 1,6 75 HK
Audi A4 1.8T 200HK
Audi 100 2.2E 138 HK
VW Golf variant lll 1.8 90 HK
Opel Astra G 1,6 75 HK
Re: knalder i udstødning under motorbremsning
Hej,
Kan det være forkert mængde benzin .. eller for meget der brændes af ..
Peter
Kan det være forkert mængde benzin .. eller for meget der brændes af ..
Peter
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: knalder i udstødning under motorbremsning
min gamle 100 skyder/knalder også nogle gange.. ved ikke om den skulle tage skade af det...
Hilsen
Kim Hynkemejer
AUDI 100 C3 CC 2.2 AVANT 1984 . min første audi...målt til 102 hk D. 13/4-13
AUDI 80 2.0 E LIMOSINE 1993. min audi nr 2. købt for skrot pris i 2015.solgt
AUDI 100 C4 2,3 sedan 1991.min audi nr 3. lige købt for skrot prisen D 20-2-17
Audi 100 2.3 C3 min Audi nr 4. Købt for 3500kr D 5-8-2017
Kim Hynkemejer
AUDI 100 C3 CC 2.2 AVANT 1984 . min første audi...målt til 102 hk D. 13/4-13
AUDI 80 2.0 E LIMOSINE 1993. min audi nr 2. købt for skrot pris i 2015.solgt
AUDI 100 C4 2,3 sedan 1991.min audi nr 3. lige købt for skrot prisen D 20-2-17
Audi 100 2.3 C3 min Audi nr 4. Købt for 3500kr D 5-8-2017
Re: knalder i udstødning under motorbremsning
Tror ikke du skal være bekymret, Audi quattro S1, gjorde det også
http://www.youtube.com/watch?v=fA3-wXXW6ok
http://www.youtube.com/watch?v=fA3-wXXW6ok
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Sv: knalder i udstødning under motorbremsning
Rings4me skrev:Tror ikke du skal være bekymret, Audi quattro S1, gjorde det også
Joeh men det er på grund af en teknisk opstilling der forhindrer turbo lag... Typisk holdt turboen kun til et løb i gamle dage
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: knalder i udstødning under motorbremsning
Præcis, og den viste S2 E2 er ikke original på ret mange punkter - eller i hvert fald ikke på alle.
Hvis der ikke lukkes for benzinen i påløb (f.eks. hvis tomgangskontakten ikke aktiveres, eller hvis gasspjældet er kalibreret forkert (afhænger af årgang)), kommer der musik. Hvis man samtidig flytter tændingen hen på 0 grader eller forbi 0 grader, bliver det rigtigt underholdende, og man kan få en pæn flamme, men det kunne jeg naturligvis aldrig finde på
Ved anti-lag forskydes tændingstidspunktet, så der tændes med åbne udstødningsventiler. Det betyder, at bilen ikke udvikler kraft, men at der dannes omtrent samme mængde udstødningsgas som ved halv belastning. Når man slipper koblingen eller gearet sidder rigtigt på en sekventiel, drejes tændingen øjeblikkeligt tilbage på plads, og der er ladetryk med det samme. Man kan operere med flere forskellige konfigurationer, der er mere eller mindre hårde ved isenkrammet, men ingen af dem er specielt skånsomme, og jeg kunne faktisk godt forestille mig, at man kunne være uheldig at tabe ventilerne eller noget lignende.
Dertil kommer, som Søren er inde på, at manifolden og turbinehuset har det med at blive gennemsigtige, dvs. ikke bare rødglødende, men gule!
\Alex
Hvis der ikke lukkes for benzinen i påløb (f.eks. hvis tomgangskontakten ikke aktiveres, eller hvis gasspjældet er kalibreret forkert (afhænger af årgang)), kommer der musik. Hvis man samtidig flytter tændingen hen på 0 grader eller forbi 0 grader, bliver det rigtigt underholdende, og man kan få en pæn flamme, men det kunne jeg naturligvis aldrig finde på
Ved anti-lag forskydes tændingstidspunktet, så der tændes med åbne udstødningsventiler. Det betyder, at bilen ikke udvikler kraft, men at der dannes omtrent samme mængde udstødningsgas som ved halv belastning. Når man slipper koblingen eller gearet sidder rigtigt på en sekventiel, drejes tændingen øjeblikkeligt tilbage på plads, og der er ladetryk med det samme. Man kan operere med flere forskellige konfigurationer, der er mere eller mindre hårde ved isenkrammet, men ingen af dem er specielt skånsomme, og jeg kunne faktisk godt forestille mig, at man kunne være uheldig at tabe ventilerne eller noget lignende.
Dertil kommer, som Søren er inde på, at manifolden og turbinehuset har det med at blive gennemsigtige, dvs. ikke bare rødglødende, men gule!
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: knalder i udstødning under motorbremsning
Høy skrev:Dertil kommer, som Søren er inde på, at manifolden og turbinehuset har det med at blive gennemsigtige, dvs. ikke bare rødglødende, men gule!
Fast forward til 5:30... eller nyd Klausner's kørsel indtil da
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V